Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

De officemanager als coach

Paperback Nederlands 2004 1e druk 9789024416509
Vandaag voor 17:00 besteld, morgen in huis

Samenvatting

Bent u ook die officemanager die geen duidelijke plek heeft in de organisatie en als haarlemmerolie voor allerlei zaken wordt ingezet?
Bent u die directiesecretaresse die leiding geeft aan een directiesecretariaat en wil je de secretaresses gaan coachen op hun competenties?
Bent u dat hoofd secretariaat dat vaak moet bemiddelen bij conflicten tussen secretaresses?
Bent u ook die duizendpoot?
En weet u ook dat als het nekkie (u dus) niet draait, het hoofd (directie, MT) niet kan bewegen?

Dan is dit een boek voor u.

Dit boek is bestemd voor officemanagers, directiesecretaresses, hoofden secretariaten en managers die leiding geven aan servicegerichte afdelingen, of voor hen die een dergelijke functie ambiëren of ervoor in opleiding zijn. Het boek bestaat uit twee delen. Deel 1 gaat over de rol van de officemanager in de organisatie. De drie succesfactoren voor een excellente officemanager komen aan bod:

1. Ken uzelf: kwaliteiten en competenties
2. Kies in stijl: wanneer managen, wanneer coachen
3. Denk systeemgericht: interactie en patronen

In het tweede gedeelte van dit boek beschrijven de auteurs een coachingtraject en reiken zij theorieën en tips aan om de medewerkers te coachen en ze te leren om te gaan met conflicten.

In het boek staan oefeningen beschreven die op de werkplek gebruikt kunnen worden en waardoor u direct met de aangereikte tips aan de slag kunt. Door het hele boek zijn praktijkvoorbeelden uitgewerkt.

Specificaties

ISBN13:9789024416509
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:166
Uitgever:Boom
Druk:1
Verschijningsdatum:15-12-2009
Hoofdrubriek:Coaching en trainen
ISSN:
Serie:PM reeks

Lezersrecensies

3.5 van de 5
2 stemmen
0
1
1
0
0

Over Marijke Lingsma

Marijke Lingsma is oprichter en ex-directeur van opleidingsinstituut Coach Boulevard, nu mastercoachopleider, en wordt binnen het coachvak gezien als toonaangevend en inspirerend. Ze is auteur van diverse succesvolle boeken over coaching. Als systeemdenker kijkt ze integraal naar organisaties: naar het grotere geheel, in plaats van naar de afzonderlijke delen.

Andere boeken door Marijke Lingsma

Inhoudsopgave

Voorwoord

Algemene inleiding

Deel 1 - De focus op de officemanager

Inleiding

1. Hobbels en valkuilen in het leven van de officemanager
2. Ken jezelf: kwaliteiten en competenties
3. Kies in stijl: wanneer managen, wanneer coachen?
4. Denk systeemgericht: interactie en patronen

Deel 2 - Het coachen van secretariaten

Inleiding

5. Een goed begin is het halve werk: het voortraject van coachen
6. Hulpmiddelen bij individueel coachen
7. Teamcoachingsaspecten
8. Conflicthantering
9. Lastige situaties voor de officemanager

Nabeschouwing
Literatuur
Bijlagen

1. Beknopte begrippenlijst
2. POP: Persoonlijk OntwikkelingsPlan

Publicaties van SVC School voor Coaching

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De officemanager als coach