Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Preview

Content & AI - Zuurstof voor je klanten

De wereld van AI is op z’n zachtst gezegd overweldigend. Artificial Intelligence lijkt de oplossing voor bijna elk thema. Dus hoe zit dat nu met AI en je content? Hoe kan AI bijdragen aan jouw contentstrategie? Hoe helpt AI om je klanten te bereiken? Met ‘Content & AI’ leer ik je niet alleen hoe je klanten kan werven en behouden met strategische content. Maar ook hoe je daar AI op praktische wijze voor inzet.

Antal de Waij | 3 mei 2024 | 3-4 minuten leestijd

Met jarenlange ervaring met contentmarketing en gebruik van AI op zak, neem ik je in Content & AI mee door het proces van het maken van een contentstrategie voor al je klanten. Als basis gebruik ik daarvoor het Content Marketing Canvas-model. Tegelijkertijd laat ik je zien hoe je daarbij AI kan gebruiken om het hele contentproces te versnellen en te vergemakkelijken. Van klantreis tot ‘thought leadership’, van engagement tot contentdistributie en van het ontwikkelen van campagnes tot de organisatie van je contentmarketing: ik leg het je in dit boek uit én ik vertel hoe AI je erbij kan helpen.

Je hoeft de motor niet te snappen...

Ik ga er bij Content & AI vanuit dat je AI vooral wil gebruiken en dat je er niet voor wil leren programmeren. Je kunt immers prima met de auto rijden, zonder dat je ooit de motorkap hebt opengedaan. Maar een beetje context over hoe de auto werkt is nooit verkeerd. Daarom begin ik mijn boek met een schets van de context van het begrip contentmarketing en leer ik je daarnaast over Artificial Intelligence (AI). Je leest waarom bedrijven een contentmarketingstrategie willen en hoe content geïntegreerd is in alle onderdelen van de marketingmix. En je leert de juiste vraag te stellen aan AI, prompts te genereren zodat AI doet wat je wil en hoe je zelf een Chatbot of GPT maakt.

Fundament, ontwikkeling en verspreiding

De basis van dit boek en van het Content Marketing Canvas dat erin centraal staat, ligt bij de customer journey. Elke fase in de klantreis wordt geïdentificeerd op basis van de informatiebehoefte van klanten en op wat klanten denken, op elk punt waar ze in aanraking komt met jouw organisatie. Doelstellingen, meetbaarheid, de KPI’s (Key Performance Indicators) van je content komen voorbij, samen met analysemethoden en AI-instrumenten die je kunnen helpen bij het komen tot klantinzichten. Zo bied ik je met dit boek een fundament om met jouw content en met behulp van AI je merk te versterken, thought leaderhip te ontwikkelen, leads te genereren, direct te verkopen, de naamsbekendheid te vergroten en de betrokkenheid en klantervaring te verbeteren.

Resultaatgerichte content

Verder krijg je handvatten voor het maken van resultaatgerichte content die aansluit bij de informatiebehoefte van je klanten. Je leert hoe je content tot leven brengt met Artificial Intelligence. Je maakt kennis met de meest gebruikte contentformats en leert hoe AI je kan helpen content te maken en te optimaliseren. Daarnaast tref je bij Content & AI een online omgeving met tientallen contentformats en allerlei praktische tips en inspiratie, die het boek interactief en verdiepend maken.

Nieuwe partner in de contentmarketing

Natuurlijk is content die de klant niet bereikt uiteindelijk waardeloos. Je leest dan ook alles over het automatiseren van je boodschap, leadgeneratie, leadscoring en leadnurturing en hoe Artificial Intelligence hierbij kan helpen. Ook hulpmiddelen voor contentmakers komen aan bod. Hoe ontwikkel je een contentcampagne? Op wat voor manier maak je een contentkalender of organiseer je de contentmarketing met je team? Door antwoord te geven op deze vragen en nog veel meer, helpt Content & AI je om van jouw contentproces een geoliede organisatie te maken, waarbij AI je nieuwe partner en collega is, zonder de lasten en mét de lusten.

Over Antal de Waij

Antal de Waij heeft met zijn contentmarketingbedrijf Engagement Media talloze klanten geholpen met strategie en implementatie van content. Hij deelt zijn ervaringen in dit boek en weet haarfijn het kaf van het koren te scheiden. Hij doceert Contentmarketing, Sociale Media en Digitale Strategie aan diverse gerenommeerde opleidingsinstituten.

Deel dit artikel

Wat vond u van dit artikel?

0
0

Boek bij dit artikel

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden