Op het bijzonder feestelijke managementboekgala bekroonden we met trots The future of shopping van Jorg Snoeck en Pauline Neerman tot Managementboek van het Jaar 2018.
Hoe we tot deze keuze kwamen uit de shortlist van vijf genomineerden? Vanzelfsprekend met enige discussie tijdens de juryvergadering, want al die shortlistboeken zijn meer dan bovengemiddeld goed. Ze sluiten stuk voor stuk perfect aan bij vraagstukken van vandaag de dag. Lees ze dus vooral allemaal. Dit boek bleek er uiteindelijk toch uit te springen. Omdat een enthousiasmeert en aanzet tot grondig nadenken. Iedere organisatie kan, wil en moet meegaan in de ontwikkelingen. Of het nu het bedrijfsleven is, de overheid of het onderwijs. Actie is vereist om bij te blijven. Dit winnende boek geeft daar richting aan.
De thematiek die de auteurs beetpakken is actueel voor velen. Anders dan de titel en ondertitel doen vermoeden is de inhoud namelijk veel breder dan enkel de retailsector. Het raakt aan de revolutionaire ontwikkelingen die gaande zijn in de maatschappij. Klant, techniek en winkel komen voorbij, en laten meteen zien welke impact dat heeft op alle facetten in het dagelijks leven. Wat we nog niet direct zien, gaan we zonder twijfel snel ondervinden. De auteurs weten zelf van wanten. Aangevuld op die expertise onderbouwen ze de verschillende onderwerpen met onderzoeken, zeer recente literatuur en een rijke bron van experts. Dat bij elkaar geeft een zeer realistische visie op wat ons allemaal te wachten staat in de komende jaren. Het fijne van een managementboek dat voor een breed publiek interessant is, is de schrijfstijl. Ook daaraan hebben de auteurs gedacht en zij zorgden voor een vlot leesbaar boek. Je wilt het bijna niet wegleggen en laat je met plezier meeslepen van hoofdstuk naar hoofdstuk.
Namens mijn jurycollega’s Carla Verwijs, Mirella Visser, Betrand Weegenaar, Louis Thörig en Pierre Spaninks wil ik de winnende auteurs en hun uitgevers nogmaals van harte feliciteren. En ik wens jou als managementboekenlezer alvast veel leesgenot toe met dit machtig mooie boek.
Daniëlle de Jonge, Juryvoorzitter Managementboek van het Jaar 2018
Daniëlle de Jonge is expert in eigentijdse klantrelaties en helpt als spreker & trainer bedrijven om zakelijk onweerstaanbaar aantrekkelijk te zijn. Zij schreef de bestsellers Verleid de klant, Human2Human: de nieuwe klantrelatie en Extreem klantgericht. www.danielledejonge.nl
Over Daniëlle de Jonge
Daniëlle de Jonge – spreker, trainer en bestsellerauteur. Helpt bedrijven om zakelijk onweerstaanbaar aantrekkelijk te zijn.