Terecht wordt bij dotcom-bedrijven als probleem geschetst dat internetondernemers die vroeg naar de beurs gingen met hun bedrijf, de beloning al incasseerden voordat ze goed en wel waarde gecreëerd hadden voor hun klanten. De prijs wordt daar nu voor betaald, aangezien veel van deze ondernemers al te vroeg hun scherpte verloren hebben. Daarentegen hebben traditionele bedrijven boven dotcoms het voordeel dat er al merkvertrouwen is opgebouwd, wat hen de astronomische kosten bespaart van nieuwe klanten werven op internet.
Mary Modahl komt in haar boek met een Forrester-typologie van internetconsumenten, waarbij de houding ten opzichte van nieuwe technologie, een belangrijke voorspeller is. De gehanteerde typologie kan als inspiratiebron gezien worden, net zoals de vooral op de VS gebaseerde marktcijfers. Naarmate ik verder vorderde werd het boek wat saai, doordat de typologie wel erg star wordt doorgevoerd. Verder kunnen er natuurlijk kanttekens gezet worden bij de actualiteit en de betrouwbaarheid van de cijfers. Maar dat is nu eenmaal inherent aan kwantitatief marktonderzoek.