Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Recensie

Content! - Zuurstof voor je klanten - 'Een maatstaf en standaardwerk'

‘Content is de motor van moderne marketing’ aldus Antal de Waij. Daarin staat hij niet alleen. Content is meer dan ooit verworden tot een constante spilfunctie binnen marketingcommunicatie.

Jeanine Dijkhuis | 16 februari 2018 | 2-3 minuten leestijd

Deze ‘Dikke Van Dale’ van de content laat zien hoe breed, complex en impactvol content is. Content trekt traffic naar de website, zoals naar de blog en/of productpagina’s. Content zorgt voor conversie optimalisatie en lead nurturing. Content is in owned media zoals e-mail zeer cruciaal, mits persoonlijk, afgewogen, interactief is en eventueel voorzien van user generated items zoals reviews.

De auteur wil iedereen die met content aan de slag is/gaat van een antwoord voorzien. Het volumineuze boek ligt dankzij de flexibele kaft lekker in de hand en is een fijn en volledig naslagwerk. Bovendien is er een online omgeving beschikbaar voor verdieping in de vorm van video’s en tools. Via de Facebook Messenger chatbot is een persoonlijke assistent beschikbaar die via zoeken op een pagina- of paragraafnummer toegang geeft tot een matrix met verdere informatie.

De titel Co2ntent! verwijst naar de zuurstof die content produceert om een vlekkeloze gebruikerservaring bij klanten te creëren. Met de klant als uitgangspunt, zijn de organisatiedoelen altijd te relateren aan de customer journey. De auteur adviseert via buyer persona’s content af te stemmen op klantkennis en daarmee per klantfase het juiste middel te kiezen. Alle middelen komen aan bod met functie en voorbeelden. De maar liefst 49 contenttypen hebben een eigen plek in de Content Marketing Canvas die als rode draad door het boek loopt. Via 20 redactionele formats wordt gestimuleerd om schematisch en gestructureerd in de kalender te plannen. Met actualiteit, relevantie en urgentie als dragers. Ook zijn er methoden voor het vergroten van de levensduur van je content (evergreencontent). Om te optimaliseren moet de contentprofessional de effectiviteit continue testen aan de hand van doelgerichte KPI’s.

Tot slot is er aandacht voor samenwerking met andere organisatie-onderdelen. Voor de rollen, processen en mensen die de contentcultuur creëren. Al met al is Content! een maatstaf voor de professional om zijn contentarchitectuur te bepalen en tot een goed contentplan te komen. Voor overige marketeers is het een standaardwerk die alle hedendaagse smaken, stijlen en middelen van marketingcommunicatie beschrijft.

Over Jeanine Dijkhuis

Jeanine Dijkhuis is Register Marketeer met ruim 25 jaar ervaring. Zij is marketinggeneralist met een voorliefde voor resultaat- en mensgerichte marketingstrategie.

Deel dit artikel

Wat vond u van dit artikel?

0
0

Boeken bij dit artikel

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden