Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Great by Choice

Uncertainty, Chaos and Luck - Why Some Thrive Despite Them All

Gebonden Engels 2011 1e druk 9780062120991
Voormalig top 100Totaal 30 dagen
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Tien jaar na de wereldwijde bestseller 'Good to Great' keert Jim Collins terug met een nieuw baanbrekend werk. Dit keer vraagt hij zich af waarom sommige bedrijven gedijen bij onzekerheid en andere niet?

In 'Great by Choice' - gebaseerd op negen jaar onderzoek - somt Collins en zijn collega Morten Hansen de principes op voor het bouwen aan een grote onderneming in onvoorspelbare, tumultueuze en jachtige tijden.

Specificaties

ISBN13:9780062120991
Taal:Engels
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:304
Druk:1
Verschijningsdatum:20-10-2011
Hoofdrubriek:Organisatiekunde

Expertrecensies (4)

recensie
Great by Choice
Jan Jacob Bos | 10 januari 2012
Op het eerste gezicht lijkt 'Great by Choice' wel wat overeenkomsten te hebben met 'Good to Great'. In beide gevallen gaat het om een empirisch onderzoek naar wat bedrijven zo geweldig maakt. Schijn bedriegt gelukkig: Jim Collins heeft na negen jaar onderzoek weer een nieuw meesterwerk afgeleverd.
Lees verder
recensie
Great by Choice
Carla Verwijs | 5 december 2011
Jim Collins onderzoekt al vele jaren stukjes van de puzzel hoe bedrijven succesvol worden. Over die onderzoeken heeft hij verschillende boeken geschreven, die minstens zo succesvol zijn als de bedrijven die hij onderzoekt. Het nieuwste boek van Jim Collins, geschreven in samenwerking met Morten Hansen, is opnieuw zo'n puzzelstukje. In 'Great by Choice' wordt gekeken naar hoe het komt dat sommige bedrijven gedijen in turbulente en onzekere tijden: wat maakt dat ze overeind blijven en zelfs groeien?
Lees verder
recensie
Calvinistische boodschap van dominee Collins
Hans van der Loo | 28 november 2011
Het verschijnen van een nieuw boek van managementgoeroe Jim Collins is wat voor popliefhebbers ooit de komst van een plaat van de favoriete band was: een gebeurtenis om reikhalzend naar uit te kijken. Na ruim negen jaar intensieve studie pakt Collins weer eens ouderwets uit met een boek dat bol staat van aansprekende metaforen, inspirerende cases en verrijkende managementconcepten. Net als zijn voorgangers, gaat het nieuwe boek ook dit keer weer over ‘grootse’ bedrijven die hun concurrenten mijlenver achter zich laten. Dit lukt hen niet door toeval of puur geluk, maar vooral doordat zij een aantal bewuste keuzes maken. Vandaar de titel: Great by Choice.
Lees verder
recensie
Jim Collins: presteren in een recessie is een keus
Jeroen Ansink | 24 november 2011
In Great by Choice onderzoeken businessgoeroe Jim Collins en Stanford-professor Morten Hansen waarom sommige bedrijven in extreme omstandigheden gedijen en sommige niet. Dat heeft geleid tot een uitstekend boek dat maar liefst vijf managementmythes doorprikt.
Lees verder

Lezersrecensies

4.3 van de 5
4 stemmen
2
1
1
0
0

Over Jim Collins

Jim Collins is adviseur van succesvolle bedrijven: hoe ze groeien, excelleren en hoe goede bedrijven 'great' worden. Collins werkte voor senior directieleden en CEO's van meer dan honderd ondernemingen. Ook was hij werkzaam in de sociale sector. Jim Collins is afgestudeerd in business administration en wiskunde aan de Stanford University. Bovendien heeft hij diploma's gehaald aan de University of Colorado en de Peter F. Drucker Graduate School of Management (Claremont Graduate University).

Andere boeken door Jim Collins

Over Morten Hansen

Morten T. Hansen is Professor in Entrepreneurship at INSEAD and also at the University of California, Berkeley. Prior to INSEAD, he was a professor at Harvard Business School, Harvard University, for a number of years.

Andere boeken door Morten Hansen

Inhoudsopgave

Acknowledgments

1. Thriving in Uncertainty
2. 10Xers
3. 20 Mile March
4. Fire Bullets, Then Cannonballs
5. Leading above the Death Line
6. SMaC
7. Return on luck

Epilogue: Great by Choice
Frequently Ask Questions

Research foundations
Notes
Index

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Great by Choice