OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Marketing
Hier vindt u artikelen rond boeken over marketing en commercie. Van seo en contentmarketing tot branding en storytelling. Alles voor marketingprofessionals en -managers.
1.678 resultaten
recensie
Marketing
9 januari 2025
Henk Jan Kamsteeg
4-5 minuten leestijd
Hoe aan nieuwe klanten te komen? De beste methode is te zorgen voor mond-tot-mondreclame. En ja, dat vraagt om meer dan alleen erg goed je werk doen. Rob de Groot legt het uit in zijn boek ‘Iedereen praat erover’.
recensie
Marketing
6 januari 2025
Daniëlle de Jonge
2-3 minuten leestijd
Met zo’n titel wek je meteen mijn nieuwsgierigheid. Want als er wat hapert in een klantrelatie is het heel verstandig om dat aan te pakken en vervolgens alsnog jarenlang met elkaar verder te gaan. Alleen is dat niet specifiek waar ‘Relatietherapie voor klantliefhebbers’ van Harald Pol zich op richt.
boekenlijst
Algemeen management
24 december 2024
Managementboek Redactie
Het is het einde van het jaar, tijd om lijstjes te delen, tijd om verkoopcijfers voor zich te laten spreken. Dit zijn de 25 bestverkochte managementboeken van 2024! De boeken die iedereen gelezen heeft en die je niet mag missen. Van leiderschap tot psychologie. Van personeelsmanagement tot projectmanagement.
recensie
Marketing
23 december 2024
Louis Thorig
4-5 minuten leestijd
Nog steeds is er in veel bedrijven geen optimale samenwerking tussen marketing en sales. Inmiddels is B2B marketing behoorlijk veranderd en vergt een geheel nieuwe aanpak met een heel scala aan nieuwe marketinggereedschappen, communicatiemiddelen en communicatiekanalen. Jordi Bron gaat daar uitgebreid op in in ‘Full System Marketing’.
Interview
Marketing
20 december 2024
Bas Hakker
4-5 minuten leestijd
Harald Pol promoveerde in 2017 op zijn proefschrift Mastering Meaningful Customer Connections. ‘Relatietherapie voor klantliefhebbers’ is de populaire, toegankelijke versie van het proefschrift, waarin hij uitlegt hoe bedrijven hun klantrelaties kunnen verdiepen. Een gesprek met Pol over hoe deze ‘relatietherapie’ voor bedrijven niet alleen leidt tot loyale klanten, maar ook bijdraagt aan een duurzamere samenleving.
recensie
Marketing
19 december 2024
Daniëlle de Jonge
2-3 minuten leestijd
Duurzame ambities: steeds meer bedrijven hebben ze. En wanneer je die ambities hebt omgezet in nieuwe diensten of producten, dan is het wel zo handig om ze ijzersterk in de markt te zetten. Daar komt ‘Duurzame verleiding’ om de hoek kijken. Marjolijn Meynen en Ed Stibbe leggen je in een vlot leesbaar en praktisch boek uit wat er nodig is om je marketing op orde te hebben.
Interview
Marketing
16 december 2024
Bas Hakker
6-8 minuten leestijd
Rogier Heijning, co-founder van Friends & Foes en WasteBoards, schreef met ‘Maak van je merk een Hero Brand’ een boek over hoe je kunt bouwen aan legendarische merken met een missie. Deze merken kenmerken zich door een uitdaging - een strijd - die zorgt voor een voortdurende stroom aan verhalen. Grote voorbeelden zijn Nike, Patagonia en Tesla.
recensie
Marketing
10 december 2024
Henk Jan Kamsteeg
3-5 minuten leestijd
Hoe positioneer je je merk? Wat is je verhaal? Rogier Heijning schreef het lijvige boek ‘Maak van je merk een Hero Brand’ en neemt ons stap voor stap mee in het schrijven van ons merkverhaal. Leerzaam en praktisch.
preview
Marketing
3 december 2024
Rob de Groot
2-3 minuten leestijd
De beste marketing voelt niet als marketing aldus Tom Fishburne (the marketoonist) en daar sluit ik me van harte bij aan. In een tijd waarin marketing vooral draait om meetbare resultaten, campagnes en digitale tools, vergeten we vaak de oudste en krachtigste vorm van marketing: mond-tot-mondreclame.
nieuws
Marketing
15 november 2024
Karin de Zwaan
2-3 minuten leestijd
De PIM Marketingliteratuurprijs van Platform Innovatie in Marketing (PIM) gaat dit jaar naar 'Do Tell', geschreven door een viertal auteurs; Bart Lombaerts, Ann Maes, Frederik Picard & Chris Van Gils. De prijs voor de Bewustmaker 2024 gaat naar de Empathie werkt van Bart de Leeuw & Mieke Fonck.
preview
Marketing
15 november 2024
Rogier Heijning
3-4 minuten leestijd
Iedereen groeit op met verhalen over helden – verhalen van moed, strijd, en overwinning. Mij fascineerden die verhalen altijd. Ze gaan over hoe helden vechten, struikelen, en uiteindelijk hun vijanden overwinnen. Maar wanneer je naar bedrijven kijkt, lijkt het alsof ze vergeten zijn wat een verhaal echt krachtig maakt. Waarom het zo inspirerend is om zelf een held te zijn.
video
Marketing
12 november 2024
Paul Hassels Mönning
Duurzame verleiding werd genomineerd voor de PIM Marketing literatuurprijs en is inmiddels aan een herdruk toe. Reden temeer om dit boek eens van kaft tot kaft door te nemen en te bespreken. Het boek roept op om duurzaamheid niet als 'corvee' maar als een kans te zien. Liever spreken de auteurs Marjolijn Meynen en Ed Stibbe van leefzaamheid, want duurzaamheid 'klinkt zo duur'.
Interview
Marketing
11 november 2024
Bas Hakker
5-6 minuten leestijd
Lisa van Noorden is kunstenaar en creatief strateeg voor grote organisaties. Met haar boek, ‘De Mondriaan van Marketing’, inspireert ze anderen om verder te kijken dan standaardoplossingen. In ons gesprek deelt Van Noorden haar visie op hoe creativiteit merken kan laten schitteren en vertelt ze over hoe kunst een voorbeeld kan zijn voor merkdenkers.
recensie
Marketing
8 november 2024
Eric van Arendonk
2-3 minuten leestijd
Van zuivere intenties naar een geloofwaardig verhaal met impact, is de ondertitel van ‘Sustainable storytelling’. Storytelling heeft bij mij een associatie waarbij ik me altijd afvraag of mij een verhaal op de mouw gespeld wordt. Is een story altijd geloofwaardig? Na het lezen van het boek ben ik om, ik geloof in storytelling.
Interview
Marketing
8 november 2024
Jeroen Ansink
5-7 minuten leestijd
Marketeers en communicatiespecialisten moeten minder dogmatisch met hun vakgebied omgaan, stelt brandingdeskundige Patrick van Thiel in ‘Met de stroming mee.’ In het boek beschrijft hij hoe organisaties met nieuwe nuances de aansluiting met hun klanten kunnen behouden, zonder hun merk-DNA te hoeven veranderen.
nieuws
Marketing
7 november 2024
Karin de Zwaan
1-2 minuten leestijd
De genomineerden voor de PIM Marketingliteratuurprijs 2024 behandelen essentiële thema’s en bieden vernieuwende inzichten voor marketeers. In aanloop naar de uitreiking op 14 november geven de genomineerden hun blik op 2025.
recensie
Marketing
7 november 2024
Henk Jan Kamsteeg
3-4 minuten leestijd
Hoe zorg je dat je dromen uitkomen? In ‘Het campagnebureau - Tien lessen voor politieke en maatschappelijke veranderingen’ geven Maarten van Heems en Alex Klusman je een aantal goede handvatten.
Interview
Marketing
4 november 2024
Ronald Buitenhuis
5-7 minuten leestijd
Tussen de 30 en 300 reclameboodschappen per dag... Hoe vang je dan de aandacht? Maarten van Heems en Alex Klusman geven antwoord in Het Campagnebureau. Een spotje mag maximaal 25 seconde duren; tekst is secundair, beeld primair. Past een campagne niet op mobiel, doe het dan niet. En een campagneteam moet in één auto passen. We spreken Maarten van Heems over het boek.
recensie
Marketing
31 oktober 2024
Daniëlle de Jonge
2-3 minuten leestijd
Wil je klanten of passanten? Die vraag mag ik graag stellen tijdens presentaties of strategiesessies over acquisitie en relatiebeheer. Het antwoord is logischerwijs meestal: klanten.
nieuws
Marketing
31 oktober 2024
Karin de Zwaan
3-4 minuten leestijd
De genomineerden voor de PIM Marketingliteratuurprijs 2024 behandelen essentiële thema’s en bieden vernieuwende inzichten voor marketeers. In aanloop naar de uitreiking op 14 november geven de genomineerden hun blik op 2025.