Gijs Nillessen
Zelfverzekerd spreken
Wil jij moeiteloos kunnen presenteren? Wil je ontspannen en authentiek op het podium staan? Met dit boek heb je hét recept in handen voor succesvol spreken en presenteren in het openbaar.
2
3
4
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
Saskia Lips
Leidinggevenden zijn Contextmakers
In organisaties worden de beste resultaten behaald door samen te werken. Samenwerken op zich hoeven we helemaal niet te leren, het zit al bij ieder van ons in het bloed. Maar waarom helpt Sofie haar collega Robert dan niet? Waarom blijft het stil in de vergadering? Waarom worden de veiligheidsvoorschriften op de bouwwerf stelselmatig genegeerd? Waarom wordt er steeds naar de leidinggevende gelopen om problemen opgelost te krijgen?
Wees gerust, het ligt niet aan jouw managementstijl, niet aan je medewerkers, maar aan de context die onze investering in de samenwerking bepaalt. En laat het nu gemakkelijker zijn om aan de context te werken dan aan het gedrag van jouzelf of van je medewerkers. Waarom dit zo is en hoe je dit doet, dat lees je in dit boek.
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
Jim Collins
Built to Last
Het blijkt dat werkelijk visionaire ondernemingen zijn opgericht door mensen die in plaats van steeds de tijd te vertellen, een klok bouwden, die de tijd zou blijven aangeven als zij er niet meer zouden zijn. Zij richtten zich op de organisatie zelf, in plaats van de producten. Uit het onderzoek dat is verricht door Collins en Parras komt naar voren dat ondernemingen die zich richten op de organisatie zelf, vele malen succesvoller zijn. Hun boek bevat lessen voor ondernemingen die rotsen in de branding willen zijn.
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
87
88
89
90
91
92
93
Meriam Slijkerman
De kunst van high end ondernemen
Doorgroeien met je bedrijf naar hoog niveau - Kiezen voor de beste klanten tegen de beste prijzen. Heel goed verdienen in minimale tijd. Werken onder je eigen voorwaarden vanuit rust en kwaliteit. Bouw in 7 stappen jouw eigen high end groeistrategie. Een boek vol high end kennis en tools direct toepasbaar voor de praktijk.
94
95
96
Pieter Diehl
RI&E in de praktijk
De serie 'De preventiemedewerker aan het werk' verschaft de preventiemedewerker alle praktische informatie die hij nodig heeft om deze taak goed uit te kunnen voeren. In dit deel staat risico-inventarisatie en evaluatie (RI&E) centraal. De preventiemedewerker krijgt veel praktische informatie over de wijze waarop een RI&E opgezet kan worden, de plannen die daarbij een rol spelen en de middelen die noodzakelijk zijn. Met dit boekje in de hand kan de preventiemedewerker de situatie in de eigen organisatie beoordelen en adviezen geven over opzet of verbetering van de RI&E.
97
98
John Fahy
Foundations of Marketing
Have you wondered how marketers use data and technology to capture relevant information on their target audience? Or how marketers in today’s world deal with questions around sustainability, climate change and planned product obsolescence? In its 7th edition, Foundations of Marketing aims to answer these pressing questions. This leading textbook is packed with contemporary examples and case studies that highlight the real-world applications of marketing concepts.
Discover:
• The growing importance of social marketing
• How organisations are leveraging consumer data to make decisions and drive customer retention and conversion levels
• The role of brand communities, peer-to-peer marketing and social influencers
• Both a Managerial and Consumer approach to marketing
Key features:
• Marketing Spotlights highlight the marketing innovations of brands such as Zoom, Rent the Runway, John Lewis and Patagonia.
• Marketing in Action boxes offer modern examples of real marketing campaigns in the UK, Denmark, The Netherlands and internationally.
• Critical Marketing Perspective boxes encourage students to critically reflect on ethical debates and stimulate student discussion and analysis about socially responsible practices.
• End of Chapter Case Studies covering Starbucks, Patek Philipe, Spotify and Depop provides students with an in-depth analysis of companies’ marketing strategies. Each case study has dedicated questions to encourage critical thinking.
• Connect® resources such as updated Testbank and Quiz questions, Application Based Activities and assignable Case Studies with associated multiple-choice questions.
<b>John Fahy</b> is Professor of Marketing at the University of Limerick, Ireland
<b>David Jobber</b> is Professor of Marketing at the University of Bradford School of Management, UK
99
Ad de Jongh
Handboek EMDR
Mensen die worden geconfronteerd met afschuwelijke gebeurtenissen kunnen daar blijvende klachten aan overhouden, zoals angstige dromen, schrikachtigheid, voortdurende angst of nervositeit en vermijdingsgedrag. Wanneer de klachten ernstig en blijvend zijn, kan er sprake zijn van een posttraumatische stressstoornis (PTSS).
Eye Movement Desensitization and Reprocessing, kortweg EMDR, is een geprotocolleerde behandelmethode voor de gevolgen van verschillende vormen van psychotrauma, waaronder PTSS. EMDR-therapie is kortdurend, patiëntgericht, kent een duidelijke, geprotocolleerde aanpak, en heeft een stevige wetenschappelijke basis. Daarom is EMDR een van de meest toegepaste methoden voor de behandeling van psychisch trauma, en een eerstekeuzebehandeling volgens de meeste internationale behandelrichtlijnen, zoals die van de World Health Organization (WHO). Mensen met klachten als gevolg van een ingrijpende gebeurtenis zijn over het algemeen na enkele zittingen EMDR-therapie weer in staat om de normale dagelijkse bezigheden op te pakken.
Het Handboek EMDR is al meer dan 15 jaar hèt Nederlandstalige leerboek voor de clinicus die zich wil bekwamen in de toepassing van EMDR-therapie. Het boek beoogt psychologen, psychiaters en andere erkende specialisten in de GGZ een helder en uitgebreid kader te verschaffen omtrent de wijze waarop EMDR in de dagelijkse praktijk kan worden uitgevoerd. Het gaat uitvoerig in op de indicatiestelling voor EMDR en beschrijft alle stappen van het EMDR-standaardprotocol op gedetailleerde wijze, aangevuld met praktische tips en geïllustreerd met talloze praktijkvoorbeelden.
In de loop der jaren is het handboek aangepast en aangevuld op basis van recente wetenschappelijke ontwikkelingen op het gebied van traumabehandeling in het algemeen, en EMDR-therapie in het bijzonder. Er is de afgelopen jaren ook veel veranderd in het EMDR-standaardprotocol en de wijze waarop EMDR wordt uitgevoerd. Die kennis is in deze nieuwe, zevende editie van het Handboek EMDR verwerkt.
Prof. dr. A. de Jongh, gz-psycholoog, is als bijzonder hoogleraar angst- en gedragsstoornissen verbonden aan de Universiteit van Amsterdam. Daarnaastis hij honorary professor aan de Salford University in Manchester, de University of Worcester, en Queen’s University in Belfast. Ook maakt hij deel uit van de directieraad van de ptss-kliniek psytrec. Hij houdt zich onder andere bezig met onderzoek naar de mogelijkheid van evidence-based behandeling van de gevolgen van traumatische gebeurtenissen bij diverse groepen patiënten, waaronder patiënten met ernstige psychiatrische aandoeningen. Hij is (co-)auteur van ruim 300 publicaties over psychologische onderwerpen, waaronder zes boeken, en verzorgt diverse cursussen op dit terrein in binnen- en buitenland.
Drs. E. ten Broeke, is klinisch psycholoog en psychotherapeut. Hij is vrijgevestigd cognitief gedragstherapeut te Bathmen. Hij is sinds 25 jaar als opleider/supervisor betrokken bij verscheidene opleidingstrajecten, onder andere op het gebied van de cognitieve gedragstherapie en emdr. Hij is (co-)auteur van circa 150 publicaties en een zevental boeken over emdr en cognitieve gedragstherapie. Hij heeft zich gespecialiseerd in de behandeling van complexe (traumagerelateerde) angststoornissen.