Organisatiepsycholoog aan Wharton School (Philadelphia), bestsellerauteur van 'Think Again', en host van de podcasts WorkLife & Re:Thinking.
Meer over Adam GrantGive and Take
A revolutionary approach to success
Gebonden Engels 2013 1e druk 9780670026555Samenvatting
Tientallen jaren hebben mensen zich gericht op de individuele voorwaarden voor succes: passie, inzet, talent en geluk. Maar in de huidige, snel veranderende wereld is onze kans van slagen steeds meer afhankelijk van hoe we ons verhouden tot anderen. 'Give and Take' laat zien wat effectief netwerken, samenwerken, invloed uitoefenen, onderhandelen en leiderschap met elkaar gemeen hebben.
Waarom krijgen sommige mensen zoveel voor elkaar en andere niet? In een baanbrekend onderzoek kwam hoogleraar psychologie Adam Grant tot een even eenvoudige als cruciale conclusie: er zijn mensen die geven, mensen die nemen en mensen die matchen. Nemers proberen zoveel mogelijk te krijgen van anderen, matchers – de meesten van ons – streven naar een zeker evenwicht, maar gevers zijn die zeldzame mensen die anderen helpen zonder iets terug te verwachten. Het zijn gevers.
Met een overtuigende combinatie van de meest recente onderzoeksresultaten en boeiende persoonlijke verhalen biedt 'Give and Take' een revolutionaire benadering van het fenomeen succes en de kracht van geven. Aangezien de meeste mensen geen geboren gevers zijn, legt Grant niet alleen uit waarom gevers winnen, maar ook onthult hij hoe ze dat doen.
'Give and Take' is genomineerd voor de Business Book of the Year van The Financial Times en stond wekenlang in de top tien van The New York Times non-fictielijst.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
2. The peacock and the panda
3. The ripple effect
4. Finding the diamond in the rough
5. The power of powerless communication
6. The art of motivational maintenance
7. Chump change
8. The scrooge shift
9. Out of the shadows
Index
References
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan