algemeen directeur van de David Allen & Co, top-100 'thought leaders'
Meer over David AllenGetting Things Done
The Art of Stress-Free Productivity
Gebonden Engels 2001 1e druk 9780670899241Samenvatting
'Getting things done' is de sleutel tot prettig en efficiënt werken zonder stress. Laat dingen niet liggen tot uw inbakje een onoverzichtelijke hoop papieren is en uw hoofd vol zaken zit die u niet mag vergeten, maar regel ze nu! David Allen laat in dit boek zien hoe u uw privéleven en werk met eenvoudige hulpmiddelen zo kunt organiseren, dat in één oogopslag duidelijk is wat u waar en wanneer kunt doen. Zo kunt u altijd gemakkelijk beslissen wat op dat moment de nuttigste tijdsbesteding is.
Het idee van Allen is simpel: uw vermogen om productief te zijn is recht evenredig aan uw vermogen om te ontspannen. Alleen als uw hoofd leeg is en uw ideeën georganiseerd zijn, kunt u productief zijn zonder stress en uw creativiteit laten werken.
Dit boek is een praktische training om uw leven prettig en efficiënt in te delen. David Allen leert u:
- De keuze te maken om iets direct te doen, het uit te stellen of te delegeren en zo uw inbakje leeg te werken;
- doelen te stellen en doelgericht te blijven als de situatie verandert;
- projecten te herkennen en te plannen;
- uw e-mail en papierwerk te organiseren;
- u prettig te voelen als u iets niet doet.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Welcome to Getting Things Done
Part 1: The Art of Getting Things Done
Chapter 1 A New Practice for a New Reality
Chapter 2 Getting Control of Your Life: The Five Stages of Mastering Workflow
Chapter 3 Getting Projects Creatively under Way: The Five Phases of Project Planning
Part 2: Practicing Stress-Free Productivity
Chapter 4 Getting Started: Setting Up the Time, Space, and Tools
Chapter 5 Collection: Corralling Your “Stuff”
Chapter 6 Processing: Getting “In” to Empty
Chapter 7 Organizing: Setting Up the Right Buckets
Chapter 8 Reviewing: Keeping Your System Functional
Chapter 9: Doing: Making the Best Action Choices
Chapter 10: Getting Projects Under Control
Part 3: The Power of the Key Principles
Chapter 11 The Power of the Collection Habit
Chapter 12 The Power of the Next-Action Decision
Chapter 13 The Power of Outcome Focusing
Conclusion
Index
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan