Ram Charan is een veelgevraagd bedrijfsadviseur voor directies en raden van bestuur, van beginnende bedrijven tot bedrijven uit d eFortune 500, waaronder GE, Ford, DuPont, EDS, Universal Studios en Verizon.
Meer over Ram CharanBoards That Deliver
Advancing corporate governance from compliance to competitive advantage
Gebonden Engels 2005 1e druk 9780787971397Samenvatting
Eindelijk, een boek dat de visie over werkelijk goed bestuur op een down-to-earth brengt. Ram Charan, een expert op het gebied van corporate governance en auteur van bestsellers, zet dit boek boordevol met nuttige tools en technieken om het ondernemingsbestuur en hun bedrijf naar een hoger prestatieniveau te tillen. Charan richt zich op een toenemend probleem voor raden van bestuur: de ontkoppeling tussen de pogingen van directeuren en hun resultaten. De toegevoegde tijd en aandacht die het ondernemingsbestuur investeert vaak wordt niet vertaald in beter bestuur - en met beter bestuur wordt bedoeld: bestuur dat waarde toevoegt aan het bedrijf.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Part One: Boards in Transition.
1. The Three Phases of a Board's Evolution.
2. What Makes a Board progressive
Part Two: The Three Building Blocks of Progressive Boards.
3. Group Dynamics.
4. Information Architecture.
5. Focus on Substantive Issues.
Part Three: Contributions That Count.
6. The Right CEO and Succession.
7. CEO Compensation.
8. The Right Strategy.
9. The Leadership Gene Pool.
10. Monitoring Health, Performance, and Risk.
Part Four: Maintaining Momentum.
11. Board Operations.
12. Working with Investors.
Conclusion: Leveraging the Board for Competitive Advantage.
Appendix A: Sample Strategy Blueprint.
Appendix B: The Research Agenda.
Acknowledgments.
About the Author.
Index.
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan