Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Key Management Models

The 75+ models every manager needs to know

Paperback Engels 3e druk 9781292016276
Verwachte levertijd ongeveer 11 werkdagen

Samenvatting

In 'Key Management Models' zijn 75 managementmodellen samengebracht. Een select gezelschap managers en adviseurs reflecteert op die modellen. Doel is zicht te geven op veelgebruikte, inspirerende en opvallende modellen, die zijn gekozen op basis van de voorkeuren en ervaringen van een groot aantal managers en adviseurs.

In zekere zin is dit boek te zien als een receptenboek. En net als bij recepten wordt de uiteindelijke kwaliteit van het gerecht mede bepaald door degene die met het recept werkt en door de situatie waarin het wordt toegepast. Modellen bundelen niet alleen kennis, ervaring en inzicht, maar vormen vooral ook de basis voor het uitwerken, toetsen en oplossen van eigen ideeën en vraagstukken.

Specificaties

ISBN13:9781292016276
Taal:Engels
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:326
Uitgever:Prentice Hall
Druk:3
Verschijningsdatum:8-12-2014
Hoofdrubriek:Algemeen management
ISSN:

Lezersrecensies

4.2 van de 5
10 stemmen
7
0
2
0
1

Over Gerben van den Berg

Gerben van den Berg (1979) is senior consultant bij Berenschot. Zijn advieservaring ligt op het gebied van strategieformulering, positiebepaling en (complexe) organisatorische vraagstukken, zoals overnames, reorganisaties en outsourcing. Als adviseur is hij gericht op executives en management van voornamelijk professional service firms en zakelijk dienstverleners. Gerben van den Berg is afgestudeerd in Bedrijfskunde aan de Rijksuniversiteit Groningen. Hij is (co)auteur van verschillende boeken op het gebied van strategie en strategisch management, waaronder I) 'Het strategieboek', II) 'Key management models 2nd edition', III) 'Excelleren = optimaliseren en innoveren. Hoe doe je dat?', IV) 'Geslaagd! 10 lessen in innovatie', en (V) 'Het groot managementmodellenboek'.

Andere boeken door Gerben van den Berg

Over Paul Pietersma

Drs Paul Pietersma MMC (1965),is strategyconsultant en Managing Director van de adviesgroep Strategy, Funding & Innovation bij Berenschot. Hij heeft ruim 20 jaar ervaring als consultant in met name de agrifood, maakindustrie en dienstverlening. Hij voert adviesopdrachten uit voor CEO’s, RvB’s en directies in Nederland, België, Caribisch Nederland en Afrika op het gebied van strategieformulering en –realisatie, organisatiediagnose en besturing van organisaties. Hij heeft meerdere publicaties op zijn naam staan, zoals ‘Het Groot Strategieboek’, ‘Het Groot Management Modellenboek’, ‘De passie van de professional’, ‘Hollandse nuchterheid in de agrofood’ en de internationale bestsellers ‘8 steps to strategic success’ , ‘25 NtK Management Models’ en ‘Key Management Models (vertaald in 10 talen)’

Andere boeken door Paul Pietersma

Inhoudsopgave

About the authors
Preface
Using this book

Part 1: Corporate and Business Strategy
1. Ansoff’s matrix and product market grid
2. BCG-matrix
3. Strategic Dialogue
4. BHAG
5. Blue ocean strategy
6. Business model canvas
7. Business scope
8. Competitive analysis: five forces model
9. Core Competences
10. Internationalization strategy framework
11. Road-mapping
12. Scenario planning
13. Strategy maps
14. SWOT analysis
15. Value-disciplines

Part 2: Organization & governance
16. 7-S Framework
17. Balanced Score Card (BSC)
18. Benchmarking
19. Greiner’s growth model
20. Off shoring and outsourcing
21. Organizational configurations (Mintzberg)
22. Overhead value analysis
23. Risk Management
24. The value chain

Part 3: Finance
25. Activity-based costing
26. Capital Asset Pricing Model (CAPM)
27. Discounted Cash Flow (DCF) and Net Present Value (NPV)
28. DuPont scheme
29. Economic Value Added (EVA) and Weighted Average Cost of Capital (WACC)
30. Financial ratio analysis: liquidity, solvency and profitability ratios
31. Investment stages
32. Real Options theory
33. Risk reward analysis
34. Value-based management

Part 4: Marketing & sales
35. 4Ps of marketing (Kotler)
36. Branding pentagram
37. Client Pyramid (Curry)
38. Crowdsourcing
39. Customer Journey mapping
40. MABA analysis
41. Social network analysis
42. Stakeholder management

Part 5: Operations, supply chain management and procurement
43. Business process redesign
44. House of purchasing and supply
45. Kaizen / Gemba
46. Lean thinking / Just-in-Time
47. Purchasing model (Kraljic)
48. Root Cause Analysis / Pareto Analysis
49. Six Sigma
50. The EFQM model
51. Value stream mapping

Part 6: Innovation, technology management and e-business
52. Diffusion model
53. Disruptive innovation
54. Hype cycle
55. Innovation circle
56. ITIL®
57. Stage-Gate model
58. Strategic IT-alignment model
59. TOGAF®

Part 7: HR and change management
60. Change quadrants
61. Compensation Model
62. Eight Phases of Change (Kotter)
63. HR Business roles
64. Motivational Insights
65. Six Thinking Hats (De Bono)
66. Socially engineered change
67. Team roles (Belbin)
68. The Deming Cycle: Plan–Do–Check–Act

Part 8: Leadership and (inter)cultural management
69. Bottom of the Pyramid
70. CAGE distance framework
71. Competing values
72. Core quadrants
73. Cultural dimensions (Hofstede)
74. Culture dimensions (Trompenaar)
75. Focus-Energy Matrix
76. Seven habits of highly effective people (Covey)
77. Situational Leadership Model

Model Matrix and Categorization

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Key Management Models