Jeff Howe
Crowdsourcing
How the power of the crowd is diving the future of business
Paperback Engels 2009 1e druk 9781905211159Verwachte levertijd ongeveer 11 werkdagen
Samenvatting
U kunt video's posten op YouTube, lezersrecensies plaatsen op Managementboek.nl, nieuwe ideeën aandragen voor Google Maps en T-shirts ontwerpen voor Threadless. Wat dit fenomeen zo bijzonder maakt, is dat crownsourcing de manier verandert waarop veel bedrijven opereren. Bovendien verandert het hun relatie met klanten. Jeff Howe laat zien dat deze revolutie onze cultuur snel transformeert en introduceert een nieuwe klantendemocratie.
Specificaties
ISBN13:9781905211159
Trefwoorden:internet, IT-revolutie, klantenbinding, digitale netwerken, web 2.0
Taal:Engels
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:312
Uitgever:Random House
Druk:1
Hoofdrubriek:Internet en social media
Lezersrecensies
Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!
Inhoudsopgave
Introduction: The Dawn of the Human Network
Section I How We Got Here
1 The Rise of the Amateur: Fueling the Crowdsourcing Engine
2 From So Simple a Beginning: Drawing the Blueprint for Crowdsourcing
3 Faster, Cheaper, Smarter, Easier: Democratising the Means of Production
4 The Rise and Fall of the Firm: Turning Community into Commerce
Section II Where We Are
5 The Most Universal Quality: Why Diversity Trumps Ability
6 What the Crowd Knows: Collective Intelligence in Action
7 What the Crowd Creates: How the 1 Percent Is Changing the Way Work Gets Done
8 What the Crowd Thinks: How the 10 Percent Filters the Wheat from the Chaff
9 What the Crowd Funds: Reinventing Finance, Ten Bucks at a Time
Section III Where We're Going.
10 Tomorrow's Crowd: The Age of the Digital Native
11 Conclusion: The Rules of Crowdsourcing
Notes
Acknowledgements
Index
Crowdsourcing the Cover
Section I How We Got Here
1 The Rise of the Amateur: Fueling the Crowdsourcing Engine
2 From So Simple a Beginning: Drawing the Blueprint for Crowdsourcing
3 Faster, Cheaper, Smarter, Easier: Democratising the Means of Production
4 The Rise and Fall of the Firm: Turning Community into Commerce
Section II Where We Are
5 The Most Universal Quality: Why Diversity Trumps Ability
6 What the Crowd Knows: Collective Intelligence in Action
7 What the Crowd Creates: How the 1 Percent Is Changing the Way Work Gets Done
8 What the Crowd Thinks: How the 10 Percent Filters the Wheat from the Chaff
9 What the Crowd Funds: Reinventing Finance, Ten Bucks at a Time
Section III Where We're Going.
10 Tomorrow's Crowd: The Age of the Digital Native
11 Conclusion: The Rules of Crowdsourcing
Notes
Acknowledgements
Index
Crowdsourcing the Cover
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan