Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Managementboeken
Alle managementboeken
  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Economie
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Mens en maatschappij
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Cadeauboeken
  • Computer en informatica
  • Economie
  • Filosofie
  • Flora en fauna
  • Geneeskunde
  • Geschiedenis
  • Gezondheid
  • Informatief / professioneel
  • Jeugd
  • Juridisch
  • Koken en eten
  • Kunst en cultuur
  • Literatuur en romans
  • Mens en maatschappij
  • Naslagwerken
  • Paramedisch
  • Psychologie
  • Reizen
  • Religie
  • Schoolboeken
  • Spiritualiteit
  • Sport, hobby, lifestyle
  • Thrillers en spanning
  • Wetenschap en techniek
  • Woordenboeken en taal
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Attenderingen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Lopende abonnementen
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Online magazine
  • Online Magazine
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Strategisch management Handboek strategische eventmarketing
Handboek strategische eventmarketing
Handboek strategische eventmarketing
Leon Kruitwagen

Leon Kruitwagen is mede-oprichter van IDEA, branchevereniging voor eventbureaus. Hij legde het fundament voor het Genootschap voor Eventmanagers, Platform Museum Locaties, en G14 (voor jonge eventprofessionals). Hij is grondlegger van Platform Cultuur Locaties. Anno 2022 richt hij zich op onderzoek en ontwikkeling van opleidingsprogramma’s binnen het Instituut voor Eventmarketing & Strategie.

Meer over Leon Kruitwagen
De eventprofessional moet zich ontwikkelen tot eventstrateeg Bert Peene 27 juli 2022 Succesvol eventbeleid speelt een belangrijke rol in het behalen van strategische organisatiedoelen. Dat is de kern van ‘Handboek Strategische Eventmarketing’. Een van de voorwaarden om die ontwikkeling daadwerkelijk te laten plaatsvinden is het upgraden van de eventprofessional: die moet veel meer dan nu het geval is een sparringpartner van de directie worden. Kruitwagens handboek levert meer dan voldoende inzichten om die ontwikkeling mogelijk te maken.  Lees het volledige artikel
Leon Kruitwagen

Handboek strategische eventmarketing

Paperback Nederlands 2022 9789001753634
Verkooppositie 114Hoogste positie: 109
Op voorraad | Vandaag voor 21:00 uur besteld, morgen in huis
48,95
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

• Complete handleiding voor de ontwikkeling van een eventstrategie;
• Aandacht voor digitalisering, eventcampagnes, meetbare impact, data, doelgroepanalyse, conceptontwikkeling, crossmediastrategie;
• Introductie nieuwe toepassingen, modellen en definities;
• Tal van praktijkvoorbeelden en -cases illustreren de theorie;
• Format en handleiding voor het schrijven van een strategisch eventplan.

De mogelijkheden die het evenement biedt om de kracht van live-communicatie succesvol in te zetten zijn ongekend. De toevoeging van beleving en emotie brengen de boodschap van het hoofd naar het hart. Door die impact kan het evenement vrijwel elke doelstelling behalen. Maak je het evenement onderdeel van een campagne dan kunnen ook strategische lange termijn doelstellingen worden bereikt.

Door structureel op de juiste wijze live-communicatie in te zetten, kan duurzame verandering van houding en gedrag bij de doelgroep worden gerealiseerd. Het evenement zorgt voor verbinding en is een essentieel instrument voor relatiemarketing. Breed inzetbaar, persoonlijk, aantoonbaar effectief, toepasbaar in vrijwel alle sectoren, bedrijven en organisaties. Dat maakt het evenement een geliefd live-communicatie instrument voor besturen, directies, sales-, HR-, marketing- en communicatieafdelingen.

Voor deze afdelingen vormt het evenement steeds vaker de spil van de crossmediastrategie. Evenementen ingebed in (online)media campagnes zijn ook effectiever. De technologische en maatschappelijke ontwikkelingen hebben online evenementen een enorme boost gegeven. Door online als alternatief voor live wordt de keuze doelmatiger. Hybride en online evenementen bieden ongekende mogelijkheden qua bereik. De kwaliteit van dat bereik geeft tevens lading aan de inhoud het evenement. Het evenement als content generator wordt versterkt en daarmee de inhoud van de communicatie.

Dat betekent dat de eventprofessional van nu meer in z’n mars moet hebben dan alleen servicegerichte en organisatorische kwaliteiten. Technologische ontwikkelingen beïnvloeden op allerlei wijze ons gedrag in versneld tempo. Zakelijk inzicht is vereist om strategische doelen te vertalen naar eventbeleid dat constant bijgestuurd zal moet worden. De eventprofessional adviseert de directie en neemt de eindverantwoordelijkheid op zich.

Kern van dit boek is vanuit de organisatiestrategie eventbeleid te ontwikkelen en te implementeren. Door het opstellen van een strategisch eventplan overtuig je de directie dat jouw eventbeleid succesvol een substantiële bijdrage levert aan het behalen van de doelstellingen van de organisatie.

Nieuwe ontwikkelingen als data driven marketing, impactvolle live, hybride én online events, meeting design, digitalisering van het event en de vaardigheden van de eventprofessional van de 21e eeuw worden uitvoerig besproken. Welke rol speelt de crossmediastrategie voor events? En welke customer journey maakt een persona? Hoe bepaal je meetbare doelstellingen en vertaal je die naar een succesvolle eventcampagne. Om dit succes onomstotelijk aan te tonen gaan we in op ROI, Accountability en Effectmeting. Aan de hand van gemeten resultaat bepaal je het eventbeleid voor de toekomst. Om dit beleid op de juiste wijze te kunnen implementeren heb je draagvlak nodig. Daarom wordt ook aandacht besteed aan overtuigend argumenteren en presenteren. Het boek eindigt met richtlijnen voor het schrijven van een strategisch eventplan. De basis voor een succesvolle start van de eventprofessional van morgen!

Dit boek is onder andere geschikt voor de HBO-opleidingen Eventmarketing, Eventstrategie, Creative Business, Commerciële Economie, Communicatie, Marketing, HRM, Bedrijfskunde, Facility Management, Toerisme, Leisure management en Associate Degree Eventmanagement.

Met de unieke code behorende bij dit boek krijgen studenten toegang tot toetsvragen en verdiepingsstof (video’s, podcasts, cases, artikelen etc.). Voor docenten staan daar o.a. PowerPoints met figuren en tabellen en downloadbare versies van modellen als de Empathy map die gebruikt kunnen worden in het onderwijs.

Bij dit boek kunnen docenten zelf toetsen samenstellen met behulp van www.toetsopmaat.nl. Deze toetsenbank bevat alle vragen uit de oefentoetsen voor studenten en daarnaast een set unieke vragen voor de docent: ideaal voor een tentamen! Toetsen kunnen worden geëxporteerd naar diverse formats.

Specificaties

ISBN13:9789001753634
Trefwoorden:strategie, strategisch management, eventmanagement
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:346
Uitgever:Noordhoff
Druk:1
Verschijningsdatum:19-4-2022
Hoofdrubriek:Strategisch management
ISSN:

Expertrecensies (2)

Handboek Strategische Eventmarketing - ‘Bijzonder waardevol boek’
Bert Peene | 21 juli 2022
Een evenement is een bijzonder krachtig communicatiemiddel om beleving en emotie aan een boodschap toe te voegen en om die van het hoofd naar het hart van de ontvanger te brengen. Evenementen vormen daarom een uniek onderdeel van de marketingmix. Dat is de centrale gedachte van  ‘Handboek Strategische Eventmarketing’, een naslagwerk voor iedere eventprofessional, waarin alle relevante aspecten van eventmarketing aan bod komen. 
Lees verder
Handboek strategische eventmarketing - ‘Doorwrocht en actueel naslagwerk’
Jacques Koster | 20 juni 2022
Stel, je bent docent aan het HBO en verzorgt colleges voor eventmarketing. Samen met je collega’s is het besluit genomen om dit boek aan te schaffen. Eenmaal in handen vraag je je af waar en hoe te beginnen? Bijna 350 bladzijden met een niet al te grote letter… Eerlijk is eerlijk, alles staat erin en vertrekt en is beredeneerd vanuit de bijdrage die het evenement levert aan de realisatie van de organisatiedoelstellingen.
Lees verder

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (2)

interview
De eventprofessional moet zich ontwikkelen tot eventstrateeg
Bert Peene 27 juli 2022 Succesvol eventbeleid speelt een belangrijke rol in het behalen van strategische organisatiedoelen. Dat is de kern van ‘Handboek Strategische Eventmarketing’. Een van de voorwaarden om die ontwikkeling daadwerkelijk te laten plaatsvinden is het upgraden van de eventprofessional: die moet veel meer dan nu het geval is een sparringpartner van de directie worden. Kruitwagens handboek levert meer dan voldoende inzichten om die ontwikkeling mogelijk te maken. 
Artikel lezen
preview
Handboek Strategische Eventmarketing
Leon Kruitwagen 23 mei 2022 Het Handboek Strategische Eventmarketing leert je vanuit de organisatiestrategie eventbeleid te ontwikkelen en te implementeren. Aan de hand van het Strategisch Eventplan in 10 stappen krijg je alle handvatten voor het ontwikkelen en presenteren van een Strategisch Eventplan voor jouw organisatie. Met dit plan overtuig je de directie dat jouw eventbeleid een substantiële bijdrage levert aan het behalen van de organisatiedoelstellingen.
Artikel lezen

Over Leon Kruitwagen

Leon Kruitwagen (1964) werkte na zijn studie aan Universiteit Nyenrode bijna tien jaar als exportadviseur voor het Nederlandse MKB en voor het Netherlands Foreign Investment Agency in Frankrijk. In 2002 is hij mede-oprichter van IDEA, de branchevereniging voor eventbureaus, en blijft tot 2011 als directeur daaraan verbonden. Daarnaast start hij in 2002 het Genootschap voor Eventmanagers, de vakorganisatie voor opdrachtgevers van evenementen. In 2006 nam hij het initiatief tot het Platform Museum Locaties, ter ontwikkeling zakelijke evenementen binnen musea. Hij stond in 2014 aan de wieg van G14, de club voor jonge eventprofessionals en is in 2015 de grondlegger van Platform Cultuur Locaties, dat ondernemerschap en evenementen in culturele instellingen bevordert. In 2017 droeg hij zijn bedrijf over aan collega Dirk Prijs. Sindsdien richt hij zich op evementeneducatie en ontwikkeling van opleidingsprogramma’s binnen het Instituut voor Eventmarketing & Strategie.

Andere boeken door Leon Kruitwagen

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Strategisch eventplan in 10 stappen
Uitgangspunten/leeswijzer

1 Het evenement in perspectief
2 Optimaliseren impact van de eventstrategie
3 ROI, accountability en effectmeting
4 Data-driven eventmarketing
5 Conceptontwikkeling
6 Crossmediastrategie
7 Events en digitalisering
8 Strategisch overtuigen
9 Jij en het Strategisch Plan

Adviezen
Literatuurlijst
Illustratieverantwoording
Register
Over de Coauteurs

Aanbevolen live events...

donderdag 20-04-2023

Jitske Kramer over Teamintelligentie

Seminar

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Het bestverkochte boek ooit (met deze titel)
    Sanne Blauw
    Het bestverkochte boek ooit (met deze titel)
    € 22,00
  • Check je bedrijfsvoering
    Mark Huijben
    Check je bedrijfsvoering
    € 27,95
  • Scaling up - De groeiformule
    Verne Harnish
    Scaling up - De groeiformule
    € 24,99
  • Agile Portfoliomanagement
    Henny Portman
    Agile Portfoliomanagement
    € 35,50
  • KPI's die wél werken
    Peter Geelen
    KPI's die wél werken
    € 33,50
  • Why innovation fails
    Joachim De Vos
    Why innovation fails
    € 34,99

Managementboek Top 100

Bekijk de volledige Managementboek Top 100

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Economie
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Mens en maatschappij
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2023 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Handboek strategische eventmarketing

        Handboek strategische eventmarketing
        Leon Kruitwagen
        /