Lees verder
Mark Saunders werkt aan de Oxford Brookes University Business School. Hij geeft onderwijs op het gebied van onderzoeksmethoden.
Meer over de auteursMethoden en technieken van onderzoek, met MyLab NL toegangscode
Paperback Nederlands 2024 9e druk 9789043041607Samenvatting
Methoden en technieken van onderzoek is een uitgebreide handleiding voor het opzetten, uitvoeren en uitwerken van kwalitatief en kwantitatief onderzoek. Dit boek is met een tweeledig doel geschreven: het beschrijft hoe de student een goed onderzoek uitvoert en het helpt om een kritisch gebruiker van andermans onderzoek te worden.
Na bestudering van dit boek heb je een inleidende behandeling gehad van een aantal benaderingen, strategieën en methoden waarmee je je onderzoeksproject kunt aanpakken. En minstens zo belangrijk: je zult ook inzien dat er niet een bepaalde methode bestaat die het beste is voor alle soorten onderzoek. Om het onderzoeksproces te leren begrijpen, wordt het proces in dit boek fase voor fase doorlopen. Daarbij zal regelmatig terugverwezen worden naar eerdere hoofdstukken om het herhalende karakter van het onderzoeksproces te benadrukken.
In het boek is veel aandacht besteed aan voorbeelden uit de praktijk, die het doen van (praktijkgericht) onderzoek tot leven brengen. Daarnaast is er oefenmateriaal beschikbaar op de bijbehorende digitale leeromgeving MyLab.
Nieuw in deze editie
- Volledig geactualiseerd door nieuwe voorbeelden en cases.
- Meer aandacht voor focusgroepen.
- Actiegericht en praktijkgericht onderzoek wordt meer uitgewerkt.
- Hoe tot een probleemstelling te komen krijgt meer aandacht.
- Onderzoek doen vanuit big data.
- Het conceptuele model wordt nader uitgewerkt.
- Volledig geactualiseerd door nieuwe voorbeelden en cases.
- Uitgebreidere MyLab met meer video.
Doelgroep
Methoden en technieken van onderzoek is geschreven voor studenten in het hoger onderwijs, maar het is ook geschikt voor zelfstudie of als naslagwerk.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Over Mark Saunders
Over Philip Lewis
Over Adrian Thornhill
Inhoudsopgave
2 Het formuleren van een onderzoeksdoelstelling en een vraagstelling
3 Een literatuurstudie
4 Een onderzoeksontwerp bepalen
5 Toegang tot respondenten, data en onderzoeksethiek
6 Secundaire data gebruiken
7 Steekproeven trekken
8 Primaire kwantitatieve data verzamelen
9 Primaire kwalitatieve data verzamelen
10 Kwantitatieve data analyseren
11 Kwalitatieve data analyseren
12 Je rapport schrijven en presenteren
Begrippenlijst
Literatuur
Index
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan