Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

De geografische factor

Tien landkaarten die de wereldpolitiek verklaren

Paperback Nederlands 2019 1e druk 9789044542189
Verwachte levertijd ongeveer 12 werkdagen

Samenvatting

Waarom is Poetin geobsedeerd door de Krim? Wat voor rol speelden de Europese winters en de Afrikaanse watervallen in de ontwikkeling van deze continenten? Waarom is China een marinevloot aan het opbouwen? Wat voor conflict broeit er tussen Egypte en Ethiopië?

Of het nu gaat om ondoordringbare bergketens of begeerlijke zeehavens, de geografische kenmerken van een land beïnvloeden het handelen van zijn leiders. Om de wereldpolitiek te kunnen volgen moet je weliswaar mensen, ideeën en bewegingen begrijpen, maar zonder kennis van de geografie krijg je nooit een compleet beeld. Aan de hand van tien landkaarten legt ervaren oorlogsverslaggever Tim Marshall uit hoe grenzen, grondstofvoorraden en de loop van rivieren de loop van de wereldgeschiedenis nog altijd bepalen.

Specificaties

ISBN13:9789044542189
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:320
Uitgever:De Geus
Druk:1
Verschijningsdatum:25-6-2019
ISSN:

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Over Tim Marshall

Tim Marshall (1959) is een vooraanstaand Brits journalist met meer dan vijfentwintig jaar ervaring in meer dan dertig landen. Hij werkte onder meer voor Sky News, de BBC en alle grote Britse kranten, en deed verslag van conflicten in voormalig Joegoslavië, Afghanistan, Irak, Libanon, Syrië en Israel. 'De Geografische factor' werd over de hele wereld vertaald en was een bestseller in onder meer het Verenigd Koninkrijk, de VS, Duitsland en Italië.

Andere boeken door Tim Marshall

Inhoudsopgave

Woord vooraf door Sir John Scarlett
Inleiding

1. Rusland
2. China
3. Verenigde Staten
4. West-Europa
5. Afrika
6. Midden-Oosten
7. India en Pakistan
8. Korea en Japan
9. Latijns-Amerika
10. Noordpool

Tot besluit
Bibliografie
Woorden van dank
Register



Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De geografische factor