Lees verder
Rob de Haas is spreker, mentor en veranderaar. Als onafhankelijk Master Practitioner heeft hij meer dan 25.
Meer over Rob de HaasOngewoon goed vergaderen
Slimmer. Korter. Inspirerender
Paperback Nederlands 2019 3e druk 9789047013655Samenvatting
Een revolutie in vergaderland
Bijna een kwart van onze werktijd en 10 procent van ons budget gaat op aan vergaderingen. En we zijn er nog slecht in ook: mensen bereiden zich niet voor, komen te laat of helemaal niet opdagen, doen nauwelijks onze mond open en nemen geen heldere besluiten. Zo zijn vergaderingen zonde van de tijd.
Maar het kan anders. Trainer en coach Rob de Haas ontwikkelde 'Ongewoon Goed Vergaderen', een slimme vergadermethode waarmee de collectieve denkkracht in vergaderingen optimaal wordt benut. Houd het aantal deelnemers klein, verdeel de verantwoordelijkheden en ontwerp de bespreking vooraf: met deze en andere principes kom je in minder tijd tot betere oplossingen en besluiten. Goede vergaderingen ontstaan niet zomaar, die moet je ontwerpen.
Zo worden bijeenkomsten weer leuk en zinvol!
'Ongewoon Goed Vergaderen' maakt dat vergaderen weer een inspirerend onderdeel van je werk wordt, in plaats van een blokkade.
Specificaties
Expertrecensies (2)
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Rob de Haas
Inhoudsopgave
Inleiding
Deel I: Collectief vergaderleed: eindeloos, oeverloos, besluiteloos
1. Collectieve vergaderhypnose
2. Wat gaat er mis?
Deel II: Alleen nog maar ongewoon goed vergaderen
3. Een nieuwe definitie van vergaderen
Deel III: Drie basisprincipes
4. Structuur bepaalt gedrag
5. Collectieve denkkracht moet je organiseren
6. Vergaderen is een te leren vaardigheid
Deel IV: Werkwijze
7. Het vijfstappenplan
8. De twaalf spelregels
Deel V: Aan de slag!
9. In vier fasen naar ongewoon goede vergaderingen
Bijlage A: De vergaderkaarten
Bijlage B: Basisontwerp per algemeen vergaderdoel
Bijlage C: Nulmeting Ongewoon Goed Vergaderen
Dankwoord
Literatuur
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan