Lees verder
Ryan Quinn is assistent professor Business Administration op de Universiteit van Virginia's Darden School of Business, waar hij doceert in de programma's MBA, MBA for Executives en Executive Education.
Meer over de auteursLift
Hoe je zelf elke situatie positief kunt beïnvloeden
Paperback Nederlands 2010 1e druk 9789052617657Samenvatting
We willen allemaal positieve invloed hebben, maar vaak, ondanks onze beste bedoelingen, mislukt dit door gevoelens of gedachten waar we ons niet eens bewust van zijn. In dit verheffende boek maken Ryan en Robert Quinn duidelijk dat het lang niet altijd zo hoeft te gaan. Ze laten zien hoe u zichzelf en uw collega's op een hoger plan kunt brengen en raken daarmee de essentie van positief leiderschap.
- 'Lift' beschrijft vier denkrichtingen die je in staat stellen positieve verwachtingen te hebben en invloed op elk aspect van uw leven, zowel op het werk als thuis.
- Het bevat aansprekende persoonlijke verhalen die de belangrijkste principes tot leven brengen.
- Het is toegankelijk en tegelijk geworteld in hoogst actuele onderzoeken in de psychologie en sociale wetenschappen, met aandacht voor leiderschap en effectiviteit van de organisatie.
Robert Quinn is hoogleraar aan de University of Michigan en wereldwijd autoriteit op het gebied van leiderschap en verandermanagement. Hij is auteur van onder andere de bestsellers Diepgaande verandering en het Handboek managementvaardigheden.
Ryan Quinn is assistent-professor Business administration aan de Darden School of Business van de University of Virginia. Hij is gespecialiseerd in invloed, effectieve gespreksvoering en verandermanagement.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Over Ryan Quinn
Over Robert Quinn
Inhoudsopgave
1. Lift: een positieve invloed en een psychische gesteldheid
2. De wetenschappelijke onderbouwing, de geschiedenis en de betekenis van lift
3. De gemakkelijkste weg kiezen en vastlopen door problemen
4. Resultaatgericht worden
5. Hoe we zonder het te beseffen onze eigen normen en waarden negeren
6. Innerlijk gestuurd worden
7. Anderen als objecten zien
8. Andergericht worden
9. Angst voor feedback
10. Open worden
11. Het verzoenen van positieve tegenstellingen
Noten
Dankwoord
Over de auteurs
Register
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan