Crash course programmeren in Python
Projectgericht leren programmeren
Paperback Nederlands 2018 1e druk 9789059056749Samenvatting
Crash Course programmeren in Python is een snelle maar diepgaande introductie in programmeren met Python. Programma's schrijven, problemen oplossen en programma's laten werken worden in korte tijd aangeleerd.
In de eerste helft van het boek komen basis programmeerconcepten aan de orde, zoals het maken van lijsten, woordenboeken, klasses en loops, en wordt het schrijven van duidelijke en leesbare code aangeleerd met oefeningen over ieder onderwerp.
Daarnaast wordt aangeleerd hoe programma's interactief gemaakt kunnen worden en hoe code getest kan worden op veiligheid voordat het aan een project wordt toegevoegd.
In de tweede helft wordt deze kennis gebruikt voor het maken van drie projecten: een arcade game geïnspireerd op Space Invaders, data visualisatie met de bibliotheken van Python en een eenvoudige webapp. Dit boek is geschikt voor iedereen die serieus overweegt om zich te verdiepen in programmeren. Het boek helpt hen op weg en leert ze in snel tempo programma's maken. Ga nu aan de slag en codeer!
De onderwerpen in dit boek:
- de krachtige Python bibliotheken en opties gebruiken, inclusief matplotlib, NumPy, and Pygal
- 2D-spellen maken die reageren op toetsenbordaanslagen en muisklikken en die moeilijker worden naarmate het spel vordert
- werken met data om interactieve afbeeldingen te maken
- webapps maken, aanpassen en online verspreiden
- omgaan met fouten en errors, ofwel programmeerproblemen oplossen
Geschikt voor Windows en Mac
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Inleiding
Deel 1: De basis
1. Aan de slag
2. Variabelen en eenvoudige datatypes
3. Introductie van lijsten
4. Werken met lijsten
5. IF-Instructies
6. Woordenboeken
7. Invoer door de gebruiker en While-Lussen
8. Functies
9. Classes
10. Bestanden en uitzonderingen
11. Je code testen
Deel 2: Projecten
Project 1: Alien invasion
12. Een schip dat kogels afvuurt
13. Buitenaardse wezens!
14. Scores
Project 2: Datavisualisatie
15. Data genereren
16. Data downloaden
Project 3: Webtoepassingen
18. Aan de slag met Django
19. Gebruikersaccounts
20. Een toepassing vormgeven en implementeren
Nawoord
A: Python installeren
B: Teksteditors
C: Hulp krijgen
D: GIT gebruiken voor versiecontrole
Index
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan