Traden doe je zo!
Handboek winstgevend traden
Paperback NL 2023 1e druk 9789083364902Samenvatting
Iedereen die al een tijdje bezig is met traden weet dat structureel winstgevend traden helemaal niet zo makkelijk is. Een account aanmaken bij een broker en er wat geld op storten is zo gedaan, maar dan? Waar ga je in handelen? Wat is het juiste moment om een trade te openen — en weer te sluiten? Hoe lang hou je een positie open, hoe bescherm je je kapitaal, hoe ga je om met verliezen, hoe verbeter je jezelf? Allemaal belangrijke vragen waar je als beginnende trader vaak geen antwoord op hebt.
Ook Janssens en Vrolijk maakten in het begin allerlei klassieke beginnersfouten: stops vergeten, veel te grote posities innemen, trading accounts opblazen. "Ieder van ons is verschillende keren onderuit gegaan, maar we zijn ook steeds weer opgestaan."
Janssens en Vrolijk zijn ervaringsdeskundigen. Ze zijn helemaal onderaan begonnen en hebben alles zelf moeten leren: wat wel werkt, wat niet werkt en waarom. "Ieder brokje kennis, iedere pijnlijke les, ieder essentieel ingrediënt voor succesvol traden dat we je in dit boek leren hebben we eerst zelf ontdekt in onze eigen trading ervaringen."
Structureel winstgevend leren traden kost tijd, gemiddeld al gauw zo’n anderhalf tot twee jaar. "Iedereen die door ons gecoacht is of wordt bij Doopiecash weet dat onze trading methode geen get-rich-quick verhaal is. Maar de manier van traden die we je leren kun je de rest van je leven gebruiken. Als dat is waar je naar op zoek bent, dan is dit boek voor jou."
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Deel I De Basis
1 Ons verhaal
2 De basis van het traden
3 Hoe werkt technische analyse
4 Risk management
5 Je handelsplan
6 Trading tools
Deel II De Praktijk
7 Swing traden
8 Day traden
9 Scalpen
10 Backtesten
11 Positie management
12 Systeem evaluatie
Deel III De Psychologie
13 Mind management
14 De Kracht van een trading community
15 Hoe word je een winnende trader
16 Rondetafelgesprek
De Doopiecash Big Ten
Begrippenlijst
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan