Lees verder
Jeanneke Scholtens is toekomstonderzoeker, tijdgeestanalist en eigenaar van trendwatch-platform Buro Zorro. Eerder schreef ze Holy Fuck, Roes en Hoop. Je zag en hoorde haar onder andere in Zembla, EenVandaag, NRC, LINDA. en &C.
Meer over Jeanneke ScholtensDe toekomst is fantastisch
Leer ruimer denken in vier stappen
Paperback Nederlands 2024 1e druk 9789083384887Samenvatting
Jeanneke Scholtens weet het zeker. Je kunt beter in de toekomst leven dan in het nu. En ze geeft je direct een handleiding hoe dit te doen. Want volgens haar word je als mens, als organisatie en als maatschappij van toekomstdenken gelukkiger, ruimdenkender, hoopvoller en actiegerichter.
Door op vier manieren toekomstdenken te oefenen: door tijdreizen, trendwatchen, lange termijn denken en ruim denken, krijg je als lezer een veel ruimer besef van de toekomst en van het nu.
De toekomst is fantastisch is een hoopvol en praktisch boek vol perspectief, waarin toekomstdenken het middel is om kleine en grote vraagstukken aan te vliegen. Voor jouw persoonlijke leven met intieme momenten, beslissingen voor je bedrijfsvoering en grote maatschappelijke vraagstukken.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Over Jeanneke Scholtens
Inhoudsopgave
Deel 1: Tijdreizen
Introductie: toekomstdenken voor jezelf
1 Zet je tijdmachine in zijn vooruit
2 Ontsnap uit het nu
3 Je toekomstige zelf is je dankbaar
Deel 2: Trendwatchen
Introductie: Toekomstdenken voor jezelf, je werk en je omgeving
4 Inspiratie: zet je blik op oneindig
5 Inzicht: maak er chocola van
6 En…actie!
Deel 3: Langetermijndenken
Introductie: toekomstdenken voor de maatschappij
Het kan nog iets ruimer
Door de ogen van een ander
Samen ruimte maken
Dankwoord
Literatuurlijst
Bronvermelding
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan