Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Managementboeken
Alle managementboeken
  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Economie
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Mens en maatschappij
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Cadeauboeken
  • Computer en informatica
  • Economie
  • Filosofie
  • Flora en fauna
  • Geneeskunde
  • Geschiedenis
  • Gezondheid
  • Informatief / professioneel
  • Jeugd
  • Juridisch
  • Koken en eten
  • Kunst en cultuur
  • Literatuur en romans
  • Mens en maatschappij
  • Naslagwerken
  • Paramedisch
  • Psychologie
  • Reizen
  • Religie
  • Schoolboeken
  • Spiritualiteit
  • Sport, hobby, lifestyle
  • Thrillers en spanning
  • Wetenschap en techniek
  • Woordenboeken en taal
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Attenderingen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Lopende abonnementen
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Online magazine
  • Online Magazine
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Verandermanagement Verandermanagement voor de toekomst
Verandermanagement voor de toekomst
Verandermanagement voor de toekomst
Jo Vincken

Jo Vincken (1955) Nieuwsgierigheid, creativiteit en overzicht krijgen zijn voor Jo belangrijke drijfveren. Hoewel aangenomen op het conservatorium in Aken (klarinet en piano), koos hij toch voor een studie politicologie in Nijmegen.

Meer over Jo Vincken
Creëer waardevolle beweging Jo Vincken 12 januari 2023 De complexiteit van onze toekomst stelt nieuwe eisen aan de manier waarop we veranderingen binnen organisaties aanpakken. Verandermanagement voor de toekomst werkt uit hoe in een complexe context waardevolle beweging binnen een organisatie kan ontstaan en groeien. Hoe waarde gedreven organisaties kunnen bijdragen aan het oplossen van maatschappelijke vraagstukken. In de Bookchat vertelt Jo Vincken hoe je met behulp van zijn boek beweging in je organisatie kan creëren. Lees het volledige artikel
Jo Vincken

Verandermanagement voor de toekomst

#HoeDan waardevolle beweging creëren

Paperback Nederlands 2022 9789462157927
Voormalig top 100Totaal 30 dagen
Verkooppositie 1413Hoogste positie: 41
Op voorraad | Vandaag voor 21:00 uur besteld, morgen in huis
39,95
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

De complexiteit van onze toekomst stelt nieuwe eisen aan de manier waarop we veranderingen binnen organisaties aanpakken. Grote maatschappelijke vragen, zoals bijvoorbeeld duurzaamheid en digitalisering, maken de veranderopgaven voor bedrijven en instellingen ingewikkeld.

Verandermanagement voor de toekomst werkt uit hoe in een complexe context waardevolle beweging binnen een organisatie kan ontstaan en groeien. Hoe waardengedreven organisaties kunnen bijdragen aan het oplossen van maatschappelijke vraagstukken.
Jo Vincken reikt praktische handvatten aan voor gemeenschappelijk ‘willen’ en ‘doen’, en op welke wijze we waardevolle beweging, in en buiten de organisatie, kunnen aanjagen. Maatschappelijke opgaven worden zo intrinsiek onderdeel van het dagelijkse, waardengedreven functioneren van een organisatie, voorbij de oppervlakkige slogans en mooie intenties.
Bovendien laat hij zien hoe het verandervermogen van organisaties en individuele mensen kan worden vergroot. Dit boek biedt een actueel overzicht van aanpakken op het gebied van organisatieleer, verandermanagement en leiderschap.

Specificaties

ISBN13:9789462157927
Trefwoorden:verandering, managementvaardigheden, vaardigheden
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:240
Uitgever:VMN Media
Druk:1
Verschijningsdatum:16-8-2022
Hoofdrubriek:Verandermanagement
ISSN:

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (3)

video
Creëer waardevolle beweging
Jo Vincken 12 januari 2023 De complexiteit van onze toekomst stelt nieuwe eisen aan de manier waarop we veranderingen binnen organisaties aanpakken. Verandermanagement voor de toekomst werkt uit hoe in een complexe context waardevolle beweging binnen een organisatie kan ontstaan en groeien. Hoe waarde gedreven organisaties kunnen bijdragen aan het oplossen van maatschappelijke vraagstukken. In de Bookchat vertelt Jo Vincken hoe je met behulp van zijn boek beweging in je organisatie kan creëren.
Artikel lezen
interview
In een complexe werkelijkheid is doen het nieuwe denken
Peter Spijker 5 oktober 2022 In ‘Verandermanagement voor de toekomst’ geeft Jo Vincken handvatten om de komende jaren veranderingen of transities vorm te geven. Hij maakt duidelijk welke vaardigheden helpen bij het vormgeven van de toekomst en bijdragen aan het creëren van waarde. Een waardengedreven organisatie is volgens hem in staat complexe, maatschappelijke vraagstukken te vertalen in een waarde van en voor het bedrijf.
Artikel lezen
preview
Verandermanagement voor de toekomst - #HoeDan waardevolle beweging creëren
Jo Vincken 7 september 2022 Jo Vincken reikt in ‘Verandermanagement voor de toekomst’ praktische handvatten aan voor gemeenschappelijk ‘willen’ en ‘doen’, en op welke wijze we waardevolle beweging, in en buiten de organisatie, kunnen aanjagen. 
Artikel lezen

Over Jo Vincken

Jo Vincken (1955) Nieuwsgierigheid, creativiteit en overzicht krijgen zijn voor Jo belangrijke drijfveren. Hoewel aangenomen op het conservatorium in Aken (klarinet en piano), koos hij toch voor een studie politicologie in Nijmegen. Hij werkte een deel van zijn carrière in het publieke domein (staf CvB Agricultural University Wageningen en manager Staf Inspecteur-Generaal van het Onderwijs) en een deel in het bedrijfsleven (Start Uitzendbureau en Swets & Zeitlinger). Hij vervulde afwisselend rollen als adviseur (Rijnconsult en eigen adviesbedrijf ZICHT), als opleider (TIAS en Nyenrode Business Universiteit) en als directeur van bedrijven. In dienst en als ondernemer. Die praktijkervaringen bij elkaar leverden de basis voor dit boek over verandermanagement.

Andere boeken door Jo Vincken

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Hoofdstuk 1 Verandermanagement voor de toekomst 9

Hoofdstuk 2 Hanteren van complexiteit 19
2.1. Van ingewikkelde puzzel naar wicked issue 22
2.2. Drie manieren van hanteren van complexiteit 27
2.3. Snelle aanpassing: raplexity en de wendbare organisatie 28
2.4. Op zoek naar een fundamenteel nieuw paradigma: een heilige graal? 32
2.5. Transitie: complexiteit als fact of life 35

Hoofdstuk 3 Maatschappelijke dimensies van veranderingen binnen organisaties: wat brengt ‘het nu’? 41
3.1. De spanning tussen economische groei en duurzaamheid 43
3.2. De impact van digitalisering en artificiële intelligentie 54
3.3. Erosie van vertrouwen en legitimiteit van instituties 60
3.4. De balans tussen presteren en gezondheid 66
3.5. Paradigmashift naar relevant organiseren 69
3.6. De aanpak van veranderopgaven 72

Hoofdstuk 4 Persoonlijk leiderschap in verandermanagement voor de toekomst: wat breng ik? 79
4.1. Drie aandachtsgebieden voor persoonlijk leiderschap 81
4.2. Het hanteren van onzekerheid: de rol van sociale bubbels en authenticiteit 84
4.3. De rol van persoonlijke patronen 90
4.4. Gewenste en werkelijke wereld 94
4.5. Thema’s voor persoonlijke ontwikkeling 96
4.6 Het vergroten van persoonlijk verandervermogen 97

Hoofdstuk 5 Transformatief ontwikkelen van een organisatie: met wie? 103
5.1. Systemisch kijken 108
5.2. Het verandervermogen van organisaties 114
5.3. De inspiratiematrix: handvatten voor organisatieontwikkeling 116
5.4. De impact van leren op een organisatie 120
5.5. De verschuiving van ‘ik’ en ‘we’: individualisering 2.0 122
5.6. Andere sleutels voor de lerende organisatie 123
5.7. Van verandervermogen naar waardengedreven organisaties 125

Hoofdstuk 6 Generatieve vaardigheden voor het creëren van waardevolle beweging: #HoeDan? 131
6.1. Wat zijn generatieve vaardigheden? 133
6.2. Tien generatieve vaardigheden voor verandering 136
6.3. De basis: werken aan verandervermogen 138
6.4. De methode van meervoudig kijken 140
6.5. Van denken naar willen: de fusie van belangen 154
6.6. Van veranderopgave naar waagstuk: agenda met perspectief 159
6.7. De leidende coalitie 167
6.8. Het regisseren van belevingen 172
6.9. Van leiderschap van teams naar teamleiderschap 179
6.10. Storytelling en moments of truth 182
6.11. Feedforward 191
6.12. Ervaringsgericht leren als werkwijze 203

Hoofdstuk 7 Conclusies 209
Reflectieverslag van Amber Teterissa, masterclass verandermanagement 211
Sterkte-zwakteanalyse voor het creëren van beweging 214

Over de auteur 220
Literatuur en bronnen 222

Aanbevolen live events...

donderdag 20-04-2023

Jitske Kramer over Teamintelligentie

Seminar

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Zero Trust Networks
    Evan Gilman
    Zero Trust Networks
    € 66,82
  • Change Made Simple
    Ilse van Ravenstein
    Change Made Simple
    € 19,94
  • Society 4.0
    Bob de Wit
    Society 4.0
    € 32,00
  • Coëlho Zakwoordenboek der Geneeskunde
    A.A.F. Jochems
    Coëlho Zakwoordenboek der Geneeskunde
    € 48,95
  • Refactoring
    Martin Fowler
    Refactoring
    € 63,85
  • Schrijfwijzer Compact
    Jan Renkema
    Schrijfwijzer Compact
    € 33,50

Managementboek Top 100

Bekijk de volledige Managementboek Top 100

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Economie
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Mens en maatschappij
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2023 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Verandermanagement voor de toekomst

        Verandermanagement voor de toekomst
        Jo Vincken
        /