Lees verder
dr Jean-Pierre Thomassen ondersteunt sinds 1993 directies bij de omslag naar een waarde-, klant- en servicegerichte focus. Hij heeft sinds zijn eerste boek over klanttevredenheid in 1997, inmiddels 17 boeken geschreven over klantgerelateerde themas. Daarnaast is hij werkzaam als B2B-marketing docent voor de Rijksuniversiteit Groningen.
Meer over Jean-Pierre ThomassenCustomer Delight in vijf stappen
Hoe je klanten verrast en ze enthousiast, gelukkig en betrokken maakt en houdt
Paperback Nederlands 2014 1e druk 9789462760004Samenvatting
Steeds meer organisaties beseffen dat het hebben van tevreden klanten nog niet voldoende is om succesvol te zijn. Immers, een tevreden klant is vaak een onverschillige klant, die gemakkelijk overstapt en de organisatie niet zal aanbevelen. Vandaar dat organisaties de lat hoger leggen, ze streven naar Customer Delight. Ze streven naar enthousiaste klanten, of op zijn oud-Nederlands begeesterde klanten, die de organisatie een 9 of zelfs een 10 geven.
Dat dit streven van organisaties geen utopie maar werkelijkheid is, ook in Nederland, blijkt uit dit boek. Het beschrijft aan de hand van veel Nederlandse praktijkvoorbeelden hoe organisaties kunnen excelleren in klantgerichtheid om op deze wijze grote percentages enthousiaste klanten en een zeer hoge Net Promoter Score te realiseren. Het boek presenteert een aanpak in vijf stappen, waarin een organisatie alle bedrijfsaspecten zo vormgeeft dat haar klanten elke keer weer een verrassende klantgerichtheid ervaren. De organisatie overtreft regelmatig hun verwachtingen. Het blijkt dat dit geen trucje is, maar een aanpak die echte klantgerichtheid in de vezels en het DNA van de organisatie inbouwt.
Dit boek is geschreven voor directeuren, managers, projectleiders en werkgroepen die morgen concreet aan de slag willen gaan met excellente klantgerichtheid en Customer Delight. Of voor degenen die al op weg zijn, maar zaken nog verder willen verbeteren. In dit boek zijn vele voorbeelden uit de praktijk, methoden en excellente klantervaringen opgenomen.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Over Jean-Pierre Thomassen
Inhoudsopgave
1. Customer Delight door persoonlijke en verrassende klantgerichtheid
2. Waarom zou u de lat zo hoog leggen?
3. In vijf stappen naar Customer Delight
Stap 1 Enthousiast starten
4. Draagvlak en uw klantvisie als vertrekpunt
Stap 2 Focus op enthousiaste klanten
5. Dagelijkse sturing op enthousiaste klanten inregelen
Stap 3 Echt het verschil maken
6. Klantreizen organiseren die opvallen en verrassen
7. Medewerkers helpen om een échte klik met hun klanten te maken
8. Elke klant als unieke klant behandelen
9. Klanten met verzoeken en problemen geweldig helpen
Stap 4 Be excellent and tell it
10. Uw externe transparantie sterk vergroten
Stap 5 Stabiel op nummer één
11. Blijvend klanten verrassen door continu verbeteren en innoveren
Ten slotte
Checklist
Over de auteur
De Customer Delight Strategie
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan