AI-creativiteit voor professionals

Paperback Nederlands 2025 1e druk 9789463564144
Nog niet verschenen, verwacht op 29‑10‑2025
39,99

Samenvatting

AI schudt creatieve beroepen wakker – en dit boek laat zien hoe jij daarvan profiteert. In AI-creativiteit voor professionals geeft Patrick Petersen je een praktisch en actueel overzicht van alles wat je nodig hebt om aan de slag te gaan met slimme contentcreatie. Van creatieve prompt engineering tot AI-gegenereerde podcasts, video’s en beeld-art: je leert hoe je krachtige concepten ontwikkelt die passen bij jouw merk, missie en doelen.

Met concrete voorbeelden, tools en slimme toepassingen ontdek je hoe je AI inzet voor videocommercials, het vertalen van audio naar podcast, het omzetten van afbeeldingen naar video en het bouwen van complete contentcampagnes. Daarnaast leer je hoe je AI benut voor strategische onderdelen als marktanalyse, SMART KPI’s, contentstrategie en zelfs juridische documenten zoals disclaimers. Alles in dienst van effectieve en opvallende creatie, met jouw doelgroep en doelstelling scherp in beeld.

Petersen schrijft zoals je van hem gewend bent: helder, hands-on en bovenop de hype. Dit boek is gemaakt voor professionals in media, communicatie, marketing en creatie – iedereen die werkt met content en klaar is voor de volgende stap. Inclusief toegang tot een online platform met actuele cases, prompttemplates en tools.

Generatieve AI voor professionals is je slimme contentpartner in boekvorm.

Specificaties

ISBN13:9789463564144
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:304
Druk:1
Verschijningsdatum:29-10-2025
Hoofdrubriek:Marketing

Over Patrick Petersen

Vreemde eend Patrick Petersen RDM MA MSc is een ervaren ondernemer, spreker en docent (aan onder andere Nyenrode Business University, Beeckestijn Business School en EURib) die het nuchtere ‘lachen en leren’ combineert in zijn inspirerende optredens. Senior online strateeg, crossmediaal marketeer, contentmarketeer, internetondernemer, internationaal spreker, docent en auteur. Hij studeerde af op divers eigen (content-) marketingmodellen die hij voor tal van internationale organisaties, zoals Heijmans, Hästens, Somfy smart home, Trendhopper holding, T-Mobile Nederland, AtMostTV, TU Delft, IKEA Nederland, MTV Europe en Coolcat, succesvol in de praktijk bracht. Petersen voltooide recentelijk masterstudies aan de London School of Business and Finance en de Geneva Business School, die hem brachten tot de integratiemodellen van doel-gerichte digitale engagement, de inzet van augmented en virtual reality en de moderne contentstrategie. Deze inzichten hebben hem tevens tot bestseller auteur gemaakt. Hij deelt graag zijn inzichten op gebied van groeien en innoveren van de marketingmix van de toekomst. Petersen is door Bureau Meltwater verkozen tot de nummer 1 contentmarketeer en top 10 marketinginfluencer. De veelzijdige Petersen komt uit een ondernemers- en acteursfamilie en is een ver verleden actief geweest als acteur in onder andere Flodder, ZwartBoek en Jackie Chan’s Who am I.

Andere boeken door Patrick Petersen

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        AI-creativiteit voor professionals