Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Managementboeken
Alle managementboeken
  • Direct naar
    • Managementboek TOP 100
    • AI-books
    • Leiderschap
    • Auteur in de spotlight
    • Online Magazine
  • Rubrieken
    • Advisering
    • Algemeen management
    • Coaching en trainen
    • Communicatie en media
    • Economie
    • Financieel management
    • Inkoop en logistiek
    • Internet en social media
    • IT-management / ICT
    • Juridisch
    • Leiderschap
    • Marketing
    • Mens en maatschappij
    • Non-profit
    • Ondernemen
    • Organisatiekunde
    • Personal finance
    • Personeelsmanagement
    • Persoonlijke effectiviteit
    • Projectmanagement
    • Psychologie
    • Reclame en verkoop
    • Strategisch management
    • Verandermanagement
    • Werk en loopbaan
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Direct naar
    • Bestseller 60
    • Fictie TOP 20
    • Non-fictie TOP 20
    • Spanning TOP 20
    • Jeugd TOP 10
    • Culinair TOP 10
  • Rubrieken
    • Cadeauboeken
    • Computer en informatica
    • Economie
    • Filosofie
    • Flora en fauna
    • Geneeskunde
    • Geschiedenis
    • Gezondheid
    • Informatief / professioneel
    • Jeugd
    • Juridisch
    • Koken en eten
    • Kunst en cultuur
    • Literatuur en romans
    • Mens en maatschappij
    • Naslagwerken
    • Paramedisch
    • Psychologie
    • Reizen
    • Religie
    • Schoolboeken
    • Spiritualiteit
    • Sport, hobby, lifestyle
    • Thrillers en spanning
    • Wetenschap en techniek
    • Woordenboeken en taal
Interactief leren
Alle seminars & trainingen
  • Direct naar
    • Live events
    • Online training
    • AI-Books
  • Online Magazine
    • Previews
    • Recensies
    • Interviews
    • Podcasts
    • Videos
  • Volg ons op
    • Spotify
    • YouTube
    • Instagram
    • Linkedin
Attenderingen
Attenderingen instellen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Nu lezen
Online Magazine
  • Direct naar
    • Recensies
    • Interviews
    • Previews
    • Opinie
    • Actueel
    • Podcasts
    • Videos
  • Lees over
    • Algemeen management
    • Coachen en trainen
    • Leiderschap
    • Marketing
    • Organisatiekunde
    • Strategisch management
    • Verandermanagement
    • meer onderwerpen...
  • Recente artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Marketing Honshitsu - De essentie van marketing, de marketing van de essentie
Honshitsu - De essentie van marketing, de marketing van de essentie
Frank Wouters

Frank Wouters (°1963) kwam na zijn rechtenstudie terecht in een marketingfunctie bij Unilever.

Meer over Frank Wouters
Frank Wouters: ‘De essentie van marketing’ Erik de Vries 31 oktober 2013 Het is tijd voor een paradigmashift in bedrijfsstrategie, aldus marketeer Frank Wouters. De theorie die hij ontwikkelde en die hiervoor moet zorgen, doopte hij Honshitsu. Een gesprek over zijn gelijknamige boek, over Honshitsu - De essentie van marketing, de marketing van de essentie. Lees het volledige artikel
Frank Wouters

Honshitsu - De essentie van marketing, de marketing van de essentie

Het begin van een paradigmashift in bedrijfsstrategie - Business Edition

Gebonden Nederlands 2013 1e druk 9789490783532
9 stemmen
Op voorraad | Vandaag voor 21:00 besteld, morgen in huis
149,-
In winkelwagen
 
Stel een vraag over dit boek
Samenvatting Specificaties Recensies Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Dit boek is de drager van de Honshitsu-ideeën, een manier om het denkwerk van vijftien jaar samen te vatten in een theorie die zal gelden als dé strategische marketingtheorie.

De pogingen om van marketing een wetenschappelijke machine te maken waar je aan de ene kant onderzoek instopt en er aan de andere kant een strategie uit krijgt, heeft geleid tot dikke boekwerken waarvan iedereen erkent dat ze onwerkbaar zijn. Marketing is daardoor geëvolueerd naar een model dat op zijn best in staat is achteraf te verklaren waarom iets wel of niet succesvol is geweest. Academisch kan dat interessant zijn, in praktijk heb je er niets aan. Het is als vooruit rijden in je auto door alleen maar in je achteruitkijkspiegel te kijken.

Het is tijd dat we teruggaan naar wat de essentie is van marketing en niet geheel tot verbazing van Frank Wouters blijkt dat dit ook neerkomt op de marketing van de essentie. Honshitsu (het Japanse woord voor essentie) geeft marketing terug aan de ondernemers, de ontwikkelaars, de bedenkers, de gepassioneerden, de beleids-makers, de leiders. Het helpt hen om los te komen van het product en de brug te maken naar de menselijke behoeftes zonder er daarom slaaf van te worden. Dit boek is voor hen geschreven, praktisch en direct toepasbaar, de Honshitsu-methode zo kernachtig mogelijk samengevat.

Specificaties

ISBN13:9789490783532
Trefwoorden:strategische marketing
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:272
Uitgever:Reality Bites Publishing
Druk:1
Verschijningsdatum:13-11-2013
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (1)

recensie
Honshitsu - De essentie van marketing, de marketing van de essentie
Jan Verdonck | 3 maart 2014
Hons
Lees verder

Lezersrecensies

5.0 van de 5
9 stemmen
9
0
0
0
0
Schrijf een recensie
Lees ons recensiebeleid
Uw cijfer
?
Log in om te stemmen

Interviews en artikelen (1)

interview
Frank Wouters: ‘De essentie van marketing’
Erik de Vries 31 oktober 2013 Het is tijd voor een paradigmashift in bedrijfsstrategie, aldus marketeer Frank Wouters. De theorie die hij ontwikkelde en die hiervoor moet zorgen, doopte hij Honshitsu. Een gesprek over zijn gelijknamige boek, over Honshitsu - De essentie van marketing, de marketing van de essentie.
Artikel lezen

Over Frank Wouters

Frank Wouters (°1963) kwam na zijn rechtenstudie terecht in een marketingfunctie bij Unilever. Daar verbaasde hij zich als buitenstaander hoe marketing gevangen zat in een verkeerde logica. Na een stormachtige carrière besloot hij zijn eigen ideeën verder uit te werken wat resulteerde in de businessnovel 'De bedrijfsnar'. Het boek kreeg al snel een cultstatus bij ondernemers en rebelse marketeers. Al moesten die wel slikken bij de uitspraken over de onzin van marktonderzoek. Met 'Honshitsu - De Essentie van Marketing/De Marketing van de Essentie' heeft hij de theorie van 'De bedrijfsnar' uitgewerkt met de bedoeling eindelijk niets minder dan de omvattende theorie van de marketing te formuleren. Hij wil op die manier een antwoord bieden op het falen van de traditionele marketing en marketeers de plaats geven die ze verdienen: op het hoogste strategische echelon.

Andere boeken door Frank Wouters

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

1. Inleiding
2. Uitgangspunten
3. Definities
4. Wetten
5. Bewustwordingen
6. Randinformatie
7. Methode
8. Epiloog

Aanbevolen live events...

donderdag 02-10-2025

Strategisch veranderen en samenwerken bij maatschappelijke opgaven

Collegereeks

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • De illusies van marktonderzoek en opiniepeilingen
    Frank Wouters
    De illusies van marktonderzoek en opiniepeilingen
    € 19,95
  • De Bedrijfsnar
    Frank Wouters
    De Bedrijfsnar
    € 34,95
  • Word B2B Meesterverleider
    Wing Cheung
    Word B2B Meesterverleider
    € 29,99
  • Expeditie Kennisfestival
    Rudie Jansman
    Expeditie Kennisfestival
    € 19,50
  • 101 beïnvloedingstechnieken
    Nicol Tadema
    101 beïnvloedingstechnieken
    € 27,50
  • Gastvrij!
    Stijn van Boxtel
    Gastvrij!
    € 32,99

Managementboek Top 100

Bekijk de volledige Managementboek Top 100

Rubrieken

  • advisering
  • algemeen management
  • coaching en trainen
  • communicatie en media
  • economie
  • financieel management
  • inkoop en logistiek
  • internet en social media
  • it-management / ict
  • juridisch
  • leiderschap
  • marketing
  • mens en maatschappij
  • non-profit
  • ondernemen
  • organisatiekunde
  • personal finance
  • personeelsmanagement
  • persoonlijke effectiviteit
  • projectmanagement
  • psychologie
  • reclame en verkoop
  • strategisch management
  • verandermanagement
  • werk en loopbaan
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Over ons Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Recensiebeleid Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
PRETTIG KENNIS MAKEN
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Cookie instellingen Service & Contact Over ons
© 2025 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Honshitsu - De essentie van marketing, de marketing van de essentie

        Honshitsu - De essentie van marketing, de marketing van de essentie
        Frank Wouters
        /
        loader
        Recensiebeleid
        Noordhoff terugkoopgarantie

        Noordhoff koopt jouw boek terug, zonder zorgen!

        Heb je jouw boeken niet meer nodig?

        Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.

        Volledige informatie op Noordhoff.nl

        AI-book

        Wat is een AI-book?

        Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
        Meer informatie over AI-books

        ?

        Geef uw beoordeling

        Honshitsu - De essentie van marketing, de marketing van de essentie

        Verwijder uw beoordeling