Lees verder
Johan van Kooten (1952) is directeur/eigenaar van Doeltreffend Advies en Training. Daarnaast is hij als docent en (NIMA-C) scriptiebegeleider werkzaam voor onder andere NCOI en SRM.
Meer over Johan van KootenCommerciële vaardigheden
Praktische tools voor effectieve verkoop op de werkvloer
Paperback Nederlands 2013 1e druk 9789491743085Samenvatting
Verkopen is een vak en een goede verkoper is daarom een echte vakman. Om een goede verkoper te worden, kunnen bepaalde kwaliteiten aangeleerd worden. Commerciële vaardigheden helpt daarbij. Het is een praktisch boek dat bedoeld is voor volwassenen die hun verkoopvaardigheden willen verbeteren.
Ieder thema wordt toegelicht met een praktijksituatie en door het hele boek staan tips en adviezen die direct toepasbaar zijn. Hierdoor is het prettig leesbaar en zult u zich de stof snel eigen maken.
Na het lezen van dit boek zult u merken dat uw verkoopvaardigheden zijn verbeterd. Uw hebt dus direct resultaat. U leert de basisprincipes van verkoop en marketing en u krijgt diverse onderhandelingstechnieken aangereikt. Ook leert u op een effectieve en snelle manier een salespresentatie te houden en een overtuigende offerte te schrijven.
Ieder hoofdstuk heeft een herkenbare indeling:
• Uit de praktijk: een beschrijving van een herkenbare situatie op de werkvloer.
• Toolbox: handige theorie en adviezen waarmee je direct aan de slag kunt.
• Zo kan het ook: een vernieuwde blik op de praktijksituatie.
• Vragen: prettig om te controleren of je alles hebt begrepen en onthouden.
Specificaties
Expertrecensies (2)
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Over Johan van Kooten
Inhoudsopgave
2. De verkooporganisatie
3. Marketing
4. De klant
5. Verkoopgesprekken
6. De telefoon
7. Offertes
8. Onderhandelen
9. Presenteren
10. Klachten
Antwoorden
Literatuur
Trefwoorden
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan