OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    1813051

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Dossier

    Toon resultaten

    Artikelen in het Online Magazine

    Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
    Pagina 18 van 495 resultaten
    recensie
    Marketing
    4 februari 2014
    Jeroen Ansink
    2-3 minuten leestijd
    Als de creatieve sector één ding aan de internetrevolutie zou kunnen terugdraaien, dan is het waarschijnlijk wel de beslissing om content gratis weg te geven. Het idee dat digitale producten gefinancierd kunnen worden via eyeballs en daaruit voortvloeiende advertentie-inkomsten bleek niet alleen naïef, het schiep ook een bepaald verwachtingspatroon. Vijftien jaar later hebben muzikanten, auteurs, filmproducenten en game-ontwikkelaars knarsetandend moeten accepteren dat in een digitale wereld gratis de norm is geworden en dat intellectueel eigendom nauwelijks nog te beschermen is.
    interview
    Economie
    1 februari 2014
    Jeroen Ansink
    4-6 minuten leestijd
    Volgens EU-adviseur Jeremy Rifkin is de eurocrisis in wezen een oliecrisis. In The Third Industrial Revolution (de Nederlandse vertaling - De derde industriële revolutie - wordt in september verwacht) breekt hij een lans voor een radicaal nieuw energiebeleid die de komende dertig jaar miljoenen banen kunnen opleveren. ‘De vraag of een bedrijf toekomst heeft hangt af van zijn energiebeleid.’
    interview
    Algemeen management
    24 januari 2014
    Jeroen Ansink
    4-6 minuten leestijd
    Het Deense Lego laat zien dat innovatie zowel goed als fout kan uitpakken, zegt Wharton-hoogleraar David Robertson in Steen voor steen. Dankzij een uitgekiend systeem van innovatiemanagement transformeerde een bijna failliet Lego zich tot de meest succesvolle speelgoedfabrikant van dit moment. ‘Lego dacht zo out of the box dat het niet besefte hoeveel waarde er inside the box was.’
    interview
    Ondernemen
    22 januari 2014
    Jeroen Ansink
    4-6 minuten leestijd
    Startups produceren vaak spullen die niemand wil en verliezen daarmee onnodig veel geld en tijd, zegt Eric Ries in De Lean startup. Dat kan voorkomen worden door een proces van gevalideerd leren, dat gestuurd wordt door experimenten en harde feiten. ‘Zelfs gevestigde bedrijven zijn gebaat bij een startup-mentaliteit.’
    nieuws
    Werk en loopbaan
    22 januari 2014
    Jeroen Ansink
    Er komt een speciale versie van Lean in voor pas afgestudeerden. Dat zegt auteur en Facebook-topvrouw Sheryl Sandberg in een interview met het Amerikaanse dagblad USA Today. De versie komt in april op de markt, aldus Sandberg, die door Time Magazine inmiddels ‘de nieuwe baas van het feminisme’ wordt genoemd.
    interview
    Internet en social media
    21 januari 2014
    Jeroen Ansink
    4-6 minuten leestijd
    In De Twitter Story beschrijft New York Times-journalist Nick Bilton de onwaarschijnlijke ontstaansgeschiedenis van een van ‘s werelds meest succesvolle internetbedrijven. Ondanks interne gevechten en verraad groeide Twitter binnen zeven jaar uit van een vaag concept tot een wereldbedrijf met een beurswaarde van 35 miljard dollar. ‘De chaos van Twitter vormde de basis voor het succes.’
    nieuws
    Verandermanagement
    13 januari 2014
    Jeroen Ansink
    1-2 minuten leestijd
    Stel uzelf de volgende twee vragen: ‘een voorbeeld van een vogel is een (...)’, en ‘een vogel is een voorbeeld van een (...)’. De eerste vraag kan bijna routineus beantwoord worden door vogels te zien als een afgebakende groep met allerlei subgroepen. De tweede vraag is echter een stuk prikkelender omdat het ons dwingt om inductief te denken: hoe verhoudt een vogel zich tot de rest van de wereld?
    nieuws
    Marketing
    8 januari 2014
    Jeroen Ansink
    1-2 minuten leestijd
    Het is een vraag die bedrijven al sinds het begin van de internetrevolutie hoofdbrekens bezorgt: hoe geld te verdienen in een wereld waarin gratis de norm is? En wat heeft het voor zin om games, muziek of software te creëren als piraten er toch onmiddellijk mee aan de haal gaan? De vrees is begrijpelijk, maar een typisch voorbeeld van pre-internet denken, zegt de Amerikaanse internetadviseur Nicholas Lovell in De Curve.
    interview
    Leiderschap
    8 januari 2014
    Jeroen Ansink
    4-6 minuten leestijd
    Leiderschap is in een crisis geraakt, stelt Harvard-hoogleraar Barbara Kellerman in The End of Leadership. Topbestuurders zien hun macht afbrokkelen terwijl gewone mensen steeds mondiger worden. Het is niet duidelijk wat daarvoor in de plaats komt. ‘De eisen van volgers zijn vaak onrealistisch.’
    interview
    Psychologie
    11 december 2013
    Jeroen Ansink
    4-6 minuten leestijd
    Gebrek aan focus leidt tot slecht leiderschap, zegt de Amerikaanse denker Dan Goleman in Aandacht. Managers die resultaten willen behalen, moeten tegelijkertijd beschikken over zelfkennis, mensenkennis en systeemkennis. ‘We hebben moeite met iets dat ons in het verleden natuurlijk afging.’
    nieuws
    Economie
    9 december 2013
    Jeroen Ansink
    1-2 minuten leestijd
    Gary Vaynerchuk is de ultieme verkoper. Op zijn dertiende verdiende hij vierduizend dollar per weekend met een handeltje in honkbalplaatjes, als twintiger bouwde hij de wijnwinkel van zijn vader uit tot een webshop met een omzet van 45 miljoen dollar per jaar. Hij is daarnaast een kei in zelfpromotie: in 2009 sloot hij een deal voor maar liefst tien boeken om de sleutel tot zijn succes aan de man te brengen.
    interview
    Algemeen management
    28 november 2013
    Jeroen Ansink
    11-16 minuten leestijd
    Een naar eigen zeggen ‘idealistische pragmaticus’ wiens interesse in het bedrijfsleven bij toeval is gewekt. Peter Senge is de man die het systeemdenken heeft geïntroduceerd. ‘We leven in een wereld van ongekende interdependentie.’
    recensie
    Internet en social media
    21 november 2013
    Jeroen Ansink
    2-3 minuten leestijd
    Als het niet waar gebeurd zou zijn, zou De Twitter Story van New York Times-journalist Nick Bilton waarschijnlijk worden afgeserveerd als een vergezochte soap. Vier sociaal onbeholpen hackers vinden elkaar, bouwen aan een internetstartup die zeven jaar later meer dan twintig miljard dollar waard is, en doen er intussen alles aan om elkaar het leven zo zuur te mogelijk maken.
    nieuws
    Internet en social media
    20 november 2013
    Jeroen Ansink
    Mr. Amazon van de Amerikaanse Bloomberg-journalist Brad Stone heeft in Londen de Financial Times en Goldman Sachs Business Book of the Year onderscheiding gewonnen. In het boek beschrijft Stone hoe de Amerikaanse ondernemer Jeff Bezos een goedbetaalde baan op Wall Street opgaf om in een garage het internetbedrijf Amazon op te bouwen.
    interview
    Internet en social media
    19 november 2013
    Jeroen Ansink
    5-6 minuten leestijd
    Meedogenloos, innovatief, flexibel en niet bang voor de harde realiteit. In Mr. Amazon schetst de Amerikaanse journalist Brad Stone een complex beeld van superondernemer Jeff Bezos. ‘Er stroomt ijswater door zijn aderen.’
    interview
    Algemeen management
    18 november 2013
    Jeroen Ansink
    5-6 minuten leestijd
    Bedrijven worden onbewust gestuurd door hun nationale erfgoed, zegt de Deense headhunter Kai Hammerich in Fish can’t see water. Deze culturele achtergrond kan een bedrijfsstrategie maken of breken. ‘Er schuilt een waarheid in nationale clichés.’
    nieuws
    Internet en social media
    12 november 2013
    Jeroen Ansink
    De iPad heeft zijn bestaan te danken aan het Android besturingssysteem van Google. Dat schrijft Wired-journalist Fred Vogelstein in Titanenstrijd - Apple vs. Google en de revolutie in de mediatechnologie, een nauwgezette reconstructie van de bittere rivaliteit tussen beide tech-giganten, dat zojuist is veschenen.
    nieuws
    Algemeen management
    8 november 2013
    Jeroen Ansink
    1-2 minuten leestijd
    Dat de meeste startups fallen, weten we allemaal. Dat de redenen voor deze mislukkingen in veel gevallen telkens dezelfde zijn, is misschien minder bekend. Wat als er een methode was om deze beginnersfouten al in een vroeg stadium te identificeren en daarmee het kronkelige pad van de ondernemer wat rechter te trekken?
    nieuws
    Internet en social media
    7 november 2013
    Jeroen Ansink
    De beursgang van Twitter vandaag moet maar liefst 1,6 miljard dollar gaan opleveren. Voor de vier oprichters zal het waarschijnlijk een bitterzoete dag worden. Vanuit een ondernemersperspectief is hun bedrijf een enorm succes: in minder dan zes jaar hebben ze een bedrijf gebouwd met meer dan driehonderd miljoen actieve gebruikers, waaronder beroemdheden als de paus, premier Rutte, Lady Gaga, Oprah Winfrey en zelfs de Amerikaanse president Obama.
    recensie
    Internet en social media
    5 november 2013
    Jeroen Ansink
    2-3 minuten leestijd
    Moet je een bullebak zijn om een goed bedrijf op te richten? Wie Steve Jobs de biografie van Walter Isaacson leest, zou het bijna denken. De oprichter van computerbedrijf Apple was weliswaar een creatief genie, maar wist zijn visie slechts te verwezenlijken met een managementstijl die dreef op intimidatie en vernedering.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden