OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Artikelen in het Online Magazine
Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
Pagina 3 van 198 resultaten
recensie
Algemeen management
12 maart 2020
Carla Verwijs
2-3 minuten leestijd
Een organisatie waar de energie vanaf spat, bevlogen medewerkers en goede ideeën die voor innovatieve producten en diensten zorgen. Utopie? Niet in Arjen Banachs overtuiging. In Organisatievibe beschrijft hij de principes voor een toekomstbestendige organisatie met een vibe.
recensie
Strategisch management
15 januari 2020
Carla Verwijs
2-3 minuten leestijd
Een wonderformule voor innovatie bestaat helaas niet, concludeert Jasper Baggerman in Grip op innovatie. Wel kan een structuur helpen om de kans op succes te vergroten.
recensie
Algemeen management
9 januari 2020
Carla Verwijs
2-3 minuten leestijd
Zorg dat disruptie je niet overkomt, maar laat disruptie je voordeel worden. Dat is in het kort de boodschap van het mooie boek Make Disruption Work van Alexandra Jankovich en Tom Voskes.
recensie
Internet en social media
24 oktober 2019
Carla Verwijs
2-4 minuten leestijd
Als je De achterkant van Facebook van Sjarrel de Charon leest, val je van de ene verbazing in de andere. Kan het nog erger?, denk je dan. Ja, het kan nog erger. Er zijn zoveel dingen die misgaan bij het werk als content moderator van Facebook. Een ontluisterend verhaal.
recensie
Leiderschap
16 oktober 2019
Carla Verwijs
2-3 minuten leestijd
Mark (of Marc) is een goede naam voor een topsporter, concludeerde Mark van Beek, want opvallend veel topsporters hebben die naam. Zelf is Mark geen topsporter, maar hij is wel geïnspireerd geraakt door topsporters.
recensie
Strategisch management
10 september 2019
Carla Verwijs
2-3 minuten leestijd
Annet Aris schreef jarenlang columns voor het Financieele Dagblad. Deze heeft ze geselecteerd, gecategoriseerd en herschreven voor het boek Wegwijzer in het digitale doolhof. Een boek voor beslissers die voor de moeilijke opgave staan mee te gaan met ontwikkelingen of nog even te wachten.
recensie
IT-management / ICT
11 juli 2019
Carla Verwijs
3-4 minuten leestijd
In Technologie de baas legt Joop Hazenberg, expert in de Internet of Things, stap voor stap uit wat de nieuwe golf van technische doorbraken gaat betekenen. Schetst hij een negatief beeld?
recensie
Strategisch management
14 mei 2019
Carla Verwijs
1-2 minuten leestijd
‘Maar we hebben het altijd al zo gedaan’, hoor je iemand zeggen. Je innovatieharen gaan overeind staan. Gelukkig ben je voorbereid op een ‘nee’ en kun je het ombuigen naar een ‘ja’ door te laten zien hoe de wereld (ja, ook die van je bedrijf) is veranderd. In gedachten bedank je Gijs van Wulfen met zijn boek Inspiratie voor Innovatie, die je wees op deze ‘nee’.
recensie
Verandermanagement
13 mei 2019
Carla Verwijs
3-4 minuten leestijd
In eerste instantie had ik niet door dat Rody Vonks Innoveren een magazine is, en geen boek. Deze opzet leest minder ‘lineair’ dan in een boek, en dat past goed bij het thema innovatie.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
27 september 2018
Carla Verwijs
2-3 minuten leestijd
We kunnen niet om mensen heen. Bij alles wat we doen, werk, privé, hebben we met anderen te maken. Voor een succesvol en gelukkig leven, hebben we vaardigheden nodig om met anderen om te gaan en te verbinden.
recensie
Mens en maatschappij
26 september 2018
Carla Verwijs
3-4 minuten leestijd
Onze kennis van de wereld is verouderd. Daarom denken we dat het veel slechter met de wereld gaat, bijvoorbeeld als het gaat om educatie van meisjes, dan de werkelijkheid is.
recensie
Leiderschap
7 september 2018
Carla Verwijs
3-4 minuten leestijd
Laat ik maar meteen met de deur in huis vallen: u heeft veel minder impact op anderen dan u denkt. En met uw manier van communiceren, die erg op pushen lijkt, verliest u ook nog eens de sympathie van de mensen om u heen.
recensie
Internet en social media
5 juli 2018
Carla Verwijs
3-4 minuten leestijd
De zorgen over ons telefoongebruik nemen toe. Sla de (online) krant er maar op na en je leest een artikel over wat de smartphone met ons, en onze kinderen doet. Smartphones zijn verslavend, maken ons dom en gestrest.
recensie
Internet en social media
4 juli 2018
Carla Verwijs
2-3 minuten leestijd
Zeg eens eerlijk, kun jij zonder je mobieltje? Zonder Facebook, Instagram, WhatsApp? Of, nog een stapje verder: zou je helemaal offline kunnen gaan? Johan van Houten probeerde dat voor een jaar en beschrijft zijn ervaringen in 366 dagen Digiminderen.
recensie
Strategisch management
14 juni 2018
Carla Verwijs
2-3 minuten leestijd
In mijn professionele leven heb ik me in meerdere netwerken begeven of helpen opzetten. Terugkijkend, denk ik dat sommige van die netwerken de bouwstenen uit Organiseren in en met netwerken van Nikki Willems, Renee Linck en Edwin Kaats goed hadden kunnen gebruiken.
recensie
Algemeen management
6 juni 2018
Carla Verwijs
2-3 minuten leestijd
Kennismanagement leek langzaam aan een vergeten gebied te worden. Nu bedrijven zich steeds meer realiseren dat kennis hun belangrijkste asset is, kent kennismanagement weer een opleving.
recensie
Verandermanagement
24 mei 2018
Carla Verwijs
3-4 minuten leestijd
Design Thinking is de laatste jaren populair geworden en dreigt een hype te worden. Voor ontwerpers is het oude wijn in nieuwe zakken. Toch hebben veel niet-ontwerpers moeite de principes toe te passen of ze doen dat op verkeerde wijze, waardoor de methode een slechte naam krijgt.
nieuws
Strategisch management
18 december 2017
Carla Verwijs
2-3 minuten leestijd
Waar ik ook naar toe ga, ik heb altijd wel een boek bij me. Tegenwoordig is dat steeds vaker een ebook geladen op mijn ebook reader, maar even zo vaak zit er een ‘echt’ boek in mijn tas.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
16 november 2017
Carla Verwijs
2-3 minuten leestijd
Wat betekent succes voor jou? Naar wat voor succes verlang jij in je leven? Met deze twee vragen begint Nigel Cumberland zijn boek 100 dingen die succesvolle mensen doen. Succes is voor iedereen verschillend. Voor de een is het iets groots, terwijl de ander succes zoekt in kleine dingen. Dit boek is je gids die je helpt jouw succesdoel te bereiken.
nieuws
Marketing
16 november 2017
Carla Verwijs
2-3 minuten leestijd
Managementboeken moeten een goed gedegen verhaal vertellen, liefst waar we als lezer wat mee kunnen in de eigen (organisatie)praktijk. De inhoud, daar gaat het toch om.