OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Artikelen in het Online Magazine
Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
Pagina 7 van 185 resultaten
recensie
Marketing
30 september 2014
Justin van Lopik
2-3 minuten leestijd
Met ‘Verboden voor klanten, wij houden van fans’ ontdek je hoe jij waarde kunt toevoegen. Daar worden klanten fan van! Maar wat vinden de lezers ervan?
recensie
Strategisch management
30 september 2014
Justin van Lopik
3-4 minuten leestijd
Kees de Jong beschrijft in 'Groter groeien' zijn ervaringen met ondernemerschap, zijn worstelingen, fouten en oplossingen. Vier lezers beoordelen het boek.
recensie
Algemeen management
22 augustus 2014
Justin van Lopik
2-3 minuten leestijd
Zakendoen in de nieuwe economie is uitgeroepen tot Managementboek van het Jaar 2014. Het boek levert de kennis en het inzicht om op volstrekt nieuwe manier te gaan ondernemen. Innovatiever, met meer slagkracht dan ooit. Maar wat vinden de lezers ervan? U leest het in deze aflevering van In Focus.
interview
Organisatiekunde
20 augustus 2014
Justin van Lopik
5-7 minuten leestijd
De prestaties van overheidsorganisaties verschillen onderling vaak nauwelijks. De scores per team variëren echter aanzienlijk. Deze opvallende conclusie uit het overheidsprogramma InternetSpiegel was aanleiding voor een onderzoek naar het succes van teams. Daar lijkt ‘winst’ te halen. Het resultaat is gevangen in een boek: De kracht van High Performance Teams.
interview
Organisatiekunde
24 juli 2014
Justin van Lopik
5-7 minuten leestijd
Harald Vorstman is het voorbeeld van het feit dat wijsheid echt met de jaren komt. Hij adviseerde grote organisaties als KLM, DSM en Stork. Hij was de eerste directeur Kwaliteit van Philips en de bedenker van het primaire proces. Maar ook degene die Kema op het idee bracht van bedrijfscertificering.
interview
Organisatiekunde
23 juli 2014
Justin van Lopik
6-9 minuten leestijd
Onlangs verscheen De kracht van High Performance Teams. De auteurs Ben Kuipers en Sandra Groeneveld, beiden werkzaam aan de Erasmus Universiteit Rotterdam, onderzochten samen met InternetSpiegel, welke ingrediënten excellent presterende teams in de publieke sector kenmerken. Christa Fortunati verkende met Ben Kuipers de mogelijkheden voor HR om bij te dragen aan het ontstaan van dergelijke teams.
nieuws
Verandermanagement
1 juli 2014
Justin van Lopik
2-3 minuten leestijd
Eén op de zes medewerkers functioneert niet goed, maar managers zijn onvoldoende in staat dit bij te sturen of doen het te weinig. En dat kost organisaties handen vol geld. Dit blijkt uit onderzoek van Be7 en Kien Onderzoek. Daarin is ruim 500 ervaren managers gevraagd hoe zij om gaan met niet constructief gedrag op de werkvloer.
recensie
Coaching en trainen
20 juni 2014
Justin van Lopik
2-3 minuten leestijd
In zijn nieuwste boek zet Joost Crasborn een stevige visie neer op het coachen van uw team. En hij biedt veel ingangen om samen teamambitie en teamkracht vrij te maken. In het boek staan HOE's centraal. Maar wat vinden de lezers ervan? In deze aflevering van In Focus: Hoe coach ik mijn team? - en het team zichzelf!
nieuws
Algemeen management
12 juni 2014
Justin van Lopik
1-2 minuten leestijd
De vakjury van de Orde van Organisatiedeskundigen en –Adviseurs (OOA) heeft Value-based Project Management van Nicoline Mulder verkozen tot beste boek over organisatieadvies van het jaar 2013. Volgens het juryrapport biedt het boek ‘een nieuwe stap in het denken over projectmanagement’.
recensie
Internet en social media
27 mei 2014
Justin van Lopik
2-3 minuten leestijd
Social media is geen hype meer, maar onderdeel van de maatschappij. Het social media modellenboek brengt alle facetten van deze dynamische media in kaart. Het geeft een helder overzicht van de belangrijkste modellen en tools voor hoe social media ingebed kan worden binnen organisaties.
recensie
Algemeen management
22 mei 2014
Justin van Lopik
2-3 minuten leestijd
Iedereen weet hoe het principe van wederkerigheid werkt: wat u geeft, krijgt u terug. Een krachtig principe, dat vrijwel altijd en overal opgaat.
nieuws
Algemeen management
18 april 2014
Justin van Lopik
1-2 minuten leestijd
‘Dit boek gaat voorop in de nieuwe realiteit. Het is conceptueel en praktisch tegelijk en daagt een breed lezerspubliek uit om nieuwe wegen in te slaan. Bovendien is het erg mooi vormgegeven!’ – aldus de jury.
nieuws
Communicatie en media
17 april 2014
Justin van Lopik
3-5 minuten leestijd
Een mooi breed palet van veranderkennis, dat is wat het Managementboek Event Veranderdynamiek te bieden had. In tegenstelling tot eerdere Events van Managementboek was het een dagvullend programma.
nieuws
Algemeen management
18 maart 2014
Justin van Lopik
1-2 minuten leestijd
Vijf boeken zijn genomineerd voor de titel Managementboek van het Jaar 2014. Deze prijs wordt jaarlijks toegekend aan een Nederlandstalig managementboek. De jury maakt de winnaar bekend op 17 april 2014, tijdens het Managementboekengala in de Rode Hoed (Amsterdam).
nieuws
Economie
5 maart 2014
Justin van Lopik
Het EMM Marketingbook of the Year 2014 is bekendgemaakt. De bekroning gaat dit jaar naar The Big Lie van Christophe Juan, Meabh Quoirin en James Murphy. De jury koos deze titel uit een shortlist van 5 boeken.
nieuws
Algemeen management
20 februari 2014
Justin van Lopik
The Ten Principles Behind Great Customer Experiences (Engels), het debuut van Matt Watkinson, is bekroond met de CMI Managementbook of the Year Award 2013/2014.
nieuws
Marketing
29 november 2013
Justin van Lopik
Schizofrene marketing van Joris Merks is bekroond met de PIM Marketing Literatuurprijs 2013. Dat maakte de jury bekend op 28 november 2013, tijdens een avond die in het teken stond van marketingboeken.
nieuws
Algemeen management
25 november 2013
Justin van Lopik
22 november maakten DDMA en DeMeter, respectievelijk de branche- en vakvereniging voor dialoogmarketing, bekend dat Paul Postma wordt bekroond met de Dialogue Marketing Oeuvreprijs.
nieuws
Algemeen management
22 november 2013
Justin van Lopik
3-4 minuten leestijd
Geen procedures, geen preventiemedewerkers, geen afdeling communicatie en geen specialisten in dienst. Geen eigen gebouwen. Geen afdelingen ICT, inkoop en kwaliteitsbewaking. Geen budgetten. HKZ en ISO? ‘Doen we niet aan mee.’ De zaal bij het Managementboek Event Verdraaide organisaties klappert met de oren. Is dit echt hoe een zorginstelling met 150 locaties en 2300 medewerkers georganiseerd is?
nieuws
Personeelsmanagement
13 november 2013
Justin van Lopik
1-2 minuten leestijd
Talent. Een begrip met meerdere betekenissen. Het overgrote deel van de kenniswerkers in ons land vindt zichzelf namelijk een talent. De organisatie waar ze werken denkt daar echter vaak heel anders over. En het budget voor persoonlijke ontwikkeling gaat dan ook vaak naar een veel kleiner deel van de organisatiebezetting. We zijn bij de boeklancering van Het Talentalfabet van Richard van der Lee, Mariëlle Sonnenberg, Pieter Taffijn en Helma van den Berg.