OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Communicatie en media

    Rubriek

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Dossier

    Toon resultaten

    Communicatie en media

    Hier vindt u artikelen rond boeken over communicatiemanagement. Van communicatiestrategie tot -functie & van intern tot extern. Alles voor media- en communicatieprofessionals.
    641 resultaten
    Interview
    Communicatie en media
    10 juni 2024
    Kim Buitenhuis
    9-12 minuten leestijd
    Van een hechter team creëren tot medewerkers enthousiasmeren voor een nieuwe strategie: een goed verhaal helpt je daarbij, weet expert Herman Wegter als geen ander. Hij leert je de kracht van storytelling maximaal in te zetten voor verandering, groei en verbinding in zijn boek ‘Goed verhaal -  Succesvolle storytelling in 7 stappen’.
    recensie
    Communicatie en media
    6 juni 2024
    Roy van den Anker
    2-3 minuten leestijd
    In mijn leven heb ik al heel wat keren moeten pitchen. Nooit voor Dragons Den, maar voor mij minstens net zo spannend voor een zaal met ondernemers, bij klanten, in sollicitatiegesprekken, op netwerkbijeenkomsten, bij de presentatie van mijn eigen boek en op nog veel meer plekken.
    recensie
    Communicatie en media
    5 juni 2024
    Hans de Witte-van Mierle
    3-5 minuten leestijd
    Wanneer je schrijft over humor, neem je een risico. Sterker nog, je hebt een kruiwagen lef. Of je hebt grootheidswaan, dat kan ook. Malinca Verwiel blijft te veel uit de spotlight voor het laatste. Het schrijven over humor doet ze goed, erg goed. Getuige haar boek ‘Impact maken met humor’.
    preview
    Communicatie en media
    29 mei 2024
    Wim Daniëls
    3-4 minuten leestijd
    Heel veel mensen die in het openbaar spreken, spreken niet echt in het openbaar, maar lezen een tekst voor die ze vooraf hebben opgesteld. Ze lézen in het openbaar voor, maar spreken niet in het openbaar. Dat kan anders, betoogt Wim Daniels in zijn preview van zijn boek ‘Spreken in het openbaar’.
    preview
    Communicatie en media
    27 mei 2024
    Lukas Burgering
    2-3 minuten leestijd
    In ‘Door de ogen van je stakeholders’ presenteer ik een methode om het draagvlak bij jouw stakeholders te vergroten door niet uit te gaan van wat jij wil, maar door te kijken door de ogen van je stakeholders. Als je je realiseert wat zij willen, wat zij van jou denken en hoe zij de door jou gewenste veranderingen zien, is het eenvoudiger om een strategie te bedenken en resultaten te boeken.
    recensie
    Communicatie en media
    24 mei 2024
    Henk Jan Kamsteeg
    5-6 minuten leestijd
    Naast boeken kunnen ook kaartspelen een geweldig middel zijn voor groei en (zelf)reflectie. Matthijs Steeneveld en Tomer Kedar maakten het ‘Verwonderkaartspel’. Voor wie durft.
    recensie
    Communicatie en media
    23 mei 2024
    Nico Jong
    2-3 minuten leestijd
    Of het nu omgevingsproces, stakeholderdialoog of participatie heet, het wordt steeds belangrijker in de complexe en dynamische samenleving van nu. Het onderwerp wordt op verschillende manieren belegd in organisaties. Soms bij omgevingsmanagers, maar ook bij communicatieprofessionals.
    preview
    Communicatie en media
    22 mei 2024
    Malinca Verwiel
    2-3 minuten leestijd
    Omdat ik wil dat jíj impact maakt. Omdat je met humor juíst gezien wordt als competenter en capabeler. Omdat je zelf niet per se grappig hoeft te zijn om humor te gebruiken in je keynote. Omdat je élk onderwerp met humor kan benaderen. Omdat je als spreker met humor onvergetelijk wordt en je toehoorders ambassadeur worden van je verhaal.
    recensie
    Communicatie en media
    17 mei 2024
    Nico Jong
    2-3 minuten leestijd
    De term crisis wordt veel gebruikt, maar voor Tom Compaijen is het pas crisis als er sprake is van een dreiging: gevaar voor mensen, milieu of materiële zaken. Als het urgent is en je heel snel moet handelen. En als veel onzeker is en je het moet doen met te weinig informatie. Voor dergelijke situaties schreef hij zijn boek ‘Klaar voor elke crisis’.
    recensie
    Communicatie en media
    9 mei 2024
    Helmar Niemeijer
    3-4 minuten leestijd
    Als de buitenkant van een boek iets roept over communicatie, minimalistisch, met aandacht, dan heb je mij al snel. Want met gemiddeld zo’n 5 verschillende opdrachtgevers op 6 aandachtsgebieden, 7 mailboxen, 3 websites, zie ik door alle communicatiebomen het bos niet altijd meer. Vol met goede zin dook ik dan ook in ‘I am tao’ van Arjan Broere.
    interview
    Communicatie en media
    8 mei 2024
    Jeroen Ansink
    7-10 minuten leestijd
    In een wereld waarin alles met elkaar is verbonden is het niet meer de vraag óf een organisatie met een crisis te maken krijgt, maar wannéér. In ‘Klaar voor elke crisis’ schrijft communicatie-expert Tom Compaijen hoe bestuurders en PR-medewerkers zich kunnen voorbereiden voor als de pleuris eenmaal uitbreekt. ‘Geef eerst de emotie de ruimte, dan pas dan de ratio.’
    Interview
    Communicatie en media
    29 april 2024
    Kim Buitenhuis
    8-12 minuten leestijd
    Slechts een derde van de personen in de media is vrouw. En áls vrouwen aan het woord komen, lopen ze risico op stereotype framing. Vaker in de Media-directeur en publiciteitsexpert Janneke van Heugten hoopt hier met haar mediaplatform en haar boek ‘Vaker in de media’ verandering in te brengen.
    recensie
    Communicatie en media
    17 april 2024
    Henk Jan Kamsteeg
    3-5 minuten leestijd
    Alle leidinggevenden en bedrijven zouden een goed verhaal moeten kunnen vertellen. En waarom hiervoor niet in de leer gaan bij storytellers uit Holywood? Herman Wegter schreef het leuke boek ‘Goed verhaal!’ en neemt ons mee in zeven cruciale stappen die een goed verhaal garanderen.
    preview
    Communicatie en media
    5 april 2024
    Herman Wegter
    4-6 minuten leestijd
    Storytelling is de sleutel tot succes voor jou als leider, team en organisatie. Met een goed verhaal krijg je de neuzen dezelfde kant op, beweeg je medewerkers en stakeholders richting een nieuwe visie of strategie en creëer je een hechter en succesvoller team. Maar wat is een goed verhaal?
    podcast
    Communicatie en media
    4 april 2024
    Tom Compaijen
    1-2 minuten leestijd
    Elke organisatie krijgt vroeg of laat te maken met een crisis. Maar de echte crisis voor jouw organisatie is niet wat je overkomt, maar hoe jij reageert. Deze gedachte is de basis van 'Klaar voor elke Crisis',  het boek van crisiscommunicatie-expert Tom Compaijen. In podcast De Boekenpraktijk bespreken we actuele casussen aan de hand van nieuwe managementboeken. De communicatie rondom een acute crisis zien we in het nieuws regelmatig mis gaan.
    preview
    Communicatie en media
    4 april 2024
    Wouter Colpaert
    3-4 minuten leestijd
    ‘Lang leve de vraag’ van Wouter Colpaert is tegelijk een oproep tot en een praktische handleiding voor een nieuwe (zelf)kritische houding waarin het persoonlijke en het andere niet conflicteren maar optellen. In zijn preview vertelt de auteur waarom dat belangrijk is.
    nieuws
    Communicatie en media
    2 april 2024
    Jeroen Ansink
    4-5 minuten leestijd
    Wat leest Amerika en wat waait waarschijnlijk over naar Nederland? ‘Onze man in de VS’ Jeroen Ansink doet maandelijks een rondje boekwinkels in New York. Deze maand: Nieuwe boeken van Cal Newport en Charles Duhigg.
    recensie
    Communicatie en media
    27 maart 2024
    Roy van den Anker
    1-2 minuten leestijd
    Professionele boeken over het schrijven van (marketing)teksten zijn er genoeg. Net zoveel boeken als mijn eigenwijsheid groot is. Van mijzelf vind ik dat ik in de loop van de jaren best het één en ander heb opgestoken over dit onderwerp. Hoe verrassend is het dan om toch weer een lesje te leren.
    preview
    Communicatie en media
    27 maart 2024
    Chris Fenning
    3-4 minuten leestijd
    De eerste minuut is een stap-voor-stap gids voor bondige en heldere communicatie in dagelijkse werkgesprekken. In het boek laat Chris Fenning zien hoe je de eerste minuut goed doorkomt, en waarom dat cruciaal is voor heldere communicatie. Hij vertelt erover in zijn preview.
    recensie
    Communicatie en media
    26 maart 2024
    Henk Jan Kamsteeg
    3-5 minuten leestijd
    Hoe gaan we om met veranderde normen? Wat vroeger nog kon (of werd getolereerd), is tegenwoordig not done. In ‘Kan ik dat nog wel zeggen?’ legt Taha Riani uit hoe we met elkaar in gesprek kunnen blijven.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden