OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 2

    Filter de resultaten

    Actieve filters 2

    Recensie 2230737

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Toon resultaten

    Recensies

    Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
    38 resultaten
    recensie
    Personeelsmanagement
    12 januari 2022
    Rob van Nes
    2-3 minuten leestijd
    Als onderdeel van diverse studies heb ik behoorlijk wat HR-boeken mogen lezen. En hoewel mensen mij een mensenmens noemen, heb ik veel van die literatuur als moeizaam ervaren. Veel theorie die ik als manager niet eenvoudig praktisch inzetbaar vond. Bij 'De perfecte match' van Kirsten de Roo is dat anders.
    recensie
    Algemeen management
    10 november 2020
    Rob van Nes
    2-4 minuten leestijd
    Zo af en toe schrijf ik een managementboek en als dat af is dan is er een idee voor een volgende, al duurt het dan weer een paar jaar voordat het er is. Het volgende thema dat ik op mijn lijstje had is een boek over het internationaal ondernemen vanuit een zakelijk cultureel perspectief...
    recensie
    Leiderschap
    1 juni 2020
    Rob van Nes
    3-5 minuten leestijd
    Dat je geen Harvard of andere prestigieuze universiteit bezocht hoeft te hebben om als CEO succesvol te zijn bij een van de toonaangevende bedrijven in de wereld, dat bewijst Robert (Bob) Iger. In zijn biografie De rit van mijn leven beschrijft hij hoe het zo gekomen is.
    recensie
    Marketing
    5 februari 2018
    Rob van Nes
    3-4 minuten leestijd
    Om maar meteen met de deur in huis te vallen, als je werkzaam bent in retail, dan is The future of shopping van Jorg Snoeck en Pauline Neerman een ‘must read. Maar wel nu, niet mee wachten.
    recensie
    Marketing
    18 december 2017
    Rob van Nes
    3-4 minuten leestijd
    Ik moet eerlijk toegeven dat er best veel managementboeken zijn die ik met belangstelling lees, maar waarin ik ook hele stukken oversla omdat de auteur in herhaling valt of dat de content mij bekend voorkomt uit eerdere werken van dezelfde schrijver of uit andere boeken. Zo niet met De wet van de paracetamol, daarin is geen passage overgeslagen.
    recensie
    Marketing
    5 september 2017
    Rob van Nes
    3-4 minuten leestijd
    Sportmarketing gaat over de marketing van sport, niet over sport als marketinginstrument. Niet over sportsponsoring dus maar hoe sport, actief en passief, te vermarkten aan en bij gebruikers/afnemers.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    2 augustus 2017
    Rob van Nes
    2-3 minuten leestijd
    Jan Vincent Meertens, auteur van Do we have a deal? is een wereldreiziger, dat blijkt uit alles. Een man die veel meer heeft meegemaakt dan het overgrote deel van de zakenreizigers.
    recensie
    Algemeen management
    1 augustus 2017
    Rob van Nes
    1-2 minuten leestijd
    Wil je kennis over de foodsector in brede zin verbreden, ben je erin werkzaam of voornemens dat te worden of volg je een studie in die richting, dan is Briljante businessmodellen in food een must-read.
    recensie
    Mens en maatschappij
    23 februari 2017
    Rob van Nes
    3-4 minuten leestijd
    De verhoudingen in de wereld zijn anno 2017 snel aan het veranderen. Na het ineenstorten van de Sovjet Unie als wereldmacht eind vorige eeuw en het bijna failliet van een aantal Russische staten, waaronder Rusland zelf, staat er begin deze eeuw een nieuwe leider op in Rusland die het tij drastisch weet te keren: Vladimir Poetin.
    recensie
    Algemeen management
    3 januari 2017
    Rob van Nes
    2-3 minuten leestijd
    Studieboek, naslagwerk of praktisch handboek voor internationaal actieve ondernemers? Op Internationaal ondernemen passen al deze etiketten.
    recensie
    Algemeen management
    3 november 2016
    Rob van Nes
    2-3 minuten leestijd
    Een vlag die de lading dekt. In tegenstelling tot veel boeken met export als thema gaat Export is mensenwerk niet om strategische of operationele zaken rond export, maar om de menskant van het vak.
    recensie
    2 februari 2016
    Rob van Nes
    Een zakelijk project heeft mij in de afgelopen 2 jaar, verdeeld over 10 reizen, zo’n 120 dagen in 15 verschillende Indiase steden gebracht. Desondanks voel ik mij geen Indiakenner. Daarvoor is het land te divers en mijn activiteiten in het land te eenzijdig. Om meer te leren over het land en haar cultuur heb ik het boek(je) ‘Cultuur bewust! India’ ter hand genomen. Ik zeg boekje omdat het formaat klein en handzaam is, niet om beperkte informatie te duiden.
    recensie
    Algemeen management
    18 december 2015
    Rob van Nes
    3-4 minuten leestijd
    De taak van de recensent is het beoordelen van een boek, niet het hebben van een opinie over het in het daarin beschreven onderwerp. Voor Heineken in Afrika is het lastig om in die recensierol te blijven. Er wordt nogal wat beweerd en de verleiding is groot om daar iets van te vinden.
    recensie
    20 november 2015
    Rob van Nes
    1-2 minuten leestijd
    The Most Important Thing is een moderne klassieker binnen het scala van investeringsboeken, geschreven door de Chairman en oprichter van Oaktree Capital Management, Howard Marks. Als één van de meest succesvolle value investors heeft hij in de afgelopen decennia talloze waardevolle investeringsmemoranda verstuurd aan zijn netwerk. Dit boek is een collectie en synthese van zijn adviezen, aangevuld en gestructureerd tot een alleszins redelijk boekformaat.
    recensie
    Algemeen management
    16 juli 2015
    Rob van Nes
    Dat cultuurverschillen en factor van betekenis zijn bij het internationaal ondernemen is een open deur. Publicaties erover stapelen zich op, over het zakendoen in China in het bijzonder. Velen hebben er een visie op, vaak gefundeerd en op basis van eigen ervaring. Niet zelden ook zijn de publicaties generalistisch of op basis van horen zeggen of elders gelezen.
    recensie
    Financieel management
    2 juni 2015
    Rob van Nes
    1-2 minuten leestijd
    Creating Value from Mergers and Acquisitions is een (Engelstalig) breed en objectief naslagwerk op het gebied van fusies en overnames. Die breedte, vrijwel alle aspecten van de transactie tot integratie en wettelijke implicaties komen aan de orde, maakt het een ideaal naslagwerk voor iedereen die te maken heeft met fusies en/of overnames, van M&A professionals en executives tot studenten en onderzoekers.
    recensie
    Marketing
    28 mei 2015
    Rob van Nes
    Een inspirerende lezing is soms de aanleiding om het boek waarop die inleiding is gebaseerd te lezen, net zoals een boek de reden kan zijn om de daaraan ontleende lezing te bezoeken. Net als bij de combinatie film/boek geeft dit niet zelden een spanningsveld met op een van beiden een teleurstelling. Zo ook in het geval van ‘Kijken, kijken… anders kopen’. Een vlammend betoog van Cor Molenaar deed mij verlangen naar meer achtergronden en vooral naar zijn visie op de toekomst. Dat wordt immers beloofd; ‘In dit boek behandelt Cor Molenaar de veranderende koopprocessen en schetst hij een toekomstbeeld van de klant en de markt’.
    recensie
    Algemeen management
    10 januari 2014
    Rob van Nes
    'The Official Guide for GMAT Review' is de officiële, door de organisatie achter de GMAT uitgegeven, gids. Het boek is essentieel voor een ieder die voornemens is om de GMAT te maken en biedt een gedegen voorbereiding tot de test.
    recensie
    Strategisch management
    2 januari 2014
    Rob van Nes
    Portfoliomanagement is een onderwerp dat ten onrechte is onderbelicht in het strategisch denken van ondernemers en managers. Net zoals in de managementliteratuur. Er zijn wel modellen die in generieke handboeken over corporate strategy opduiken en de BCG-matrix doet het goed in de marketingopleidingen, maar echte diepgangontbreekt. Blij verrast was ik dus met het verschijnen van het boek 'Succesvolle portfolio's' van Martijn Laar, Klaas de Gier, Wouter de Wolf.
    recensie
    Algemeen management
    9 augustus 2013
    Rob van Nes
    2-3 minuten leestijd
    Als manager weet je dat jouw gedrag effect heeft op het gedrag van je medewerkers. De meeste managers realiseren zich dan ook terdege dat het zinvol is om met enige regelmaat een boek te lezen over psychologie of leidinggeven. Maar hoe vaak haak je niet al bij het eerste hoofdstuk af? Mij is dat in ieder geval regelmatig gebeurd.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden