OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 2

    Filter de resultaten

    Actieve filters 2

    Recensie 2544751

    Rubriek

    Online Magazine

    Toon resultaten

    Recensies

    Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
    9 resultaten
    recensie
    Strategisch management
    26 november 1999
    Jeroen Kemperman
    3-4 minuten leestijd
    Een populair genre in de Amerikaanse managementliteratuur volgt het volgende scenario: (1) De auteur legt uit hoe de wereld is veranderd; (2) Gelukkig weet hij ook hoe we in deze nieuwe wereld geld kunnen verdienen/besparen...
    recensie
    Organisatiekunde
    3 november 1999
    Jeroen Kemperman
    3-4 minuten leestijd
    'Razendsnelle productontwikkeling' is geschreven voor projectleiders, lijnmanagers en professionals die de doorlooptijd in productontwikkeling willen verkorten. Hiertoe biedt het boek waardevolle aanknopingspunten die op een praktische en uiterst leesbare manier worden gepresenteerd.
    recensie
    Organisatiekunde
    30 september 1999
    Jeroen Kemperman
    3-4 minuten leestijd
    Core capabilities en met name core competenties (kerncompetenties) zijn mooie krachtige woorden in een kennisgedreven maatschappij. Ze worden dan ook veelvuldig en soms 'uit de losse pols' gebruikt in discussies over de te voeren bedrijfsstrategie. Dit roept bij mij (en ik ben hier vast niet uniek in) altijd vragen op:
    recensie
    Strategisch management
    17 mei 1999
    Jeroen Kemperman
    3-4 minuten leestijd
    In dit boek bestudeert Christensen één van de meest fascinerende paradoxen in het bedrijfsleven: Hoe komt het dat 'excellente' en door managers, goeroes en beleggers bewonderde ondernemingen het leiderschap in hun branche bij baanbrekende innovaties vaak verliezen aan veel minder goed geëquipeerde nieuwe toetreders? Door te laten zien hoe bedrijven worden gestuurd door de klanten, leveranciers en financiers in hun eigen waardenetwerk geeft Christensen een waardevol en vernieuwend inzicht in de hieraan ten grondslag liggende processen.
    recensie
    Strategisch management
    17 augustus 1998
    Jeroen Kemperman
    2-3 minuten leestijd
    'De Gelieerde Onderneming' is momenteel waarschijnlijk het beste praktijkboek over strategische allianties tussen leveranciers en afnemers. Internationaal is het boek (evenals de voorganger van Lewis: 'Partnerships for Profit') een best-seller. Misschien heeft het te maken met de slechte vertaling van de naam (origineel: 'The Connected Corporation'), maar gezien de nog geringe bekendheid in ons land lijkt het erop dat het boek in Nederland nog wordt onderschat.
    recensie
    Verandermanagement
    17 augustus 1998
    Jeroen Kemperman
    2-3 minuten leestijd
    Recentelijk vertelde iemand me hoe hij zijn managementliteratuur selecteert: hij leest nooit boeken of artikelen die in de eerste alinea pretenderen een oplossing te bieden voor de toegenomen complexiteit, dynamiek en (mondiale) concurrentie waarmee bedrijven worden geconfronteerd.
    recensie
    Organisatiekunde
    17 augustus 1998
    Jeroen Kemperman
    3-4 minuten leestijd
    Core capabilities en met name core competenties (kerncompetenties) zijn mooie krachtige woorden in een kennisgedreven maatschappij. Ze worden dan ook veelvuldig en soms 'uit de losse pols' gebruikt in discussies over de te voeren bedrijfsstrategie. Dit roept bij mij (en ik ben hier vast niet uniek in) altijd vragen op:
    recensie
    Strategisch management
    18 mei 1998
    Jeroen Kemperman
    3-4 minuten leestijd
    Nalebuff en Brandenburger hebben een goed boek geschreven. Ze hebben terecht geconstateerd dat er een gebrek is aan managementboeken die speltheorie toegankelijk en praktisch toepasbaar maken. Door een deel van dit gat te vullen in een boek met veel praktijkvoorbeelden, helpen zij macht en afhankelijkheidsrelaties met andere bedrijven te begrijpen en besturen.
    recensie
    Marketing
    4 maart 1998
    Jeroen Kemperman
    2-3 minuten leestijd
    De adoptie- en diffusietheorie vallen onder de categorie klassieke en solide theorieën die een waardevolle rol kunnen spelen bij het begrijpen van maatschappelijke processen. Vanuit een bedrijfskundig perspectief gaat het hier om de klant-acceptatie (adoptie) en de marktpenetratie (diffusie) van innovaties

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden