OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 2

    Filter de resultaten

    Actieve filters 2

    Recensie 33475

    Rubriek

    Online Magazine

    Toon resultaten

    Recensies

    Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
    27 resultaten
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    11 juni 2014
    Michel Hoetmer
    3-5 minuten leestijd
    In zijn nieuwste boek Drive roert Daniel H. Pink een interessant onderwerp aan. Een van de centrale vragen in het boek is de volgende: ‘Zetten beloningen aan tot betere prestaties?’ Nou... nee… niet bepaald.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    27 april 2012
    Michel Hoetmer
    2-3 minuten leestijd
    U kent ze vast wel. Wellicht hebt u ze ook gelezen. Misschien zelfs verslonden. Waar ik het over heb? De talloze zelfhulpboeken die u succes in het leven beloven, als u tenminste de kant-en-klare recepten van de goeroes volgt. Dergelijke boeken zijn meestal in een hoempapa stijl geschreven. Als u dan het nieuwste boek van Joep Schrijvers Maak er wat van! voor u hebt liggen valt allereerst de ietwat onderkoelde titel op. Het geeft u niet direct het gevoel van ‘Hatsiekadee mijn leven gaat op de schop!’ Dat was ook niet zijn bedoeling.
    recensie
    Algemeen management
    30 maart 2012
    Michel Hoetmer
    Welk jochie heeft niet met soldaatjes gespeeld? Ik in ieder geval wel. Ik verslond in mijn jeugdjaren boeken over Napoleon, Michiel de Ruyter en vele anderen die de loop van de geschiedenis hebben bepaald. Op school droomde ik weg bij de heldendaden van deze krijgsheren. Ik ben nog steeds dol op geschiedenis. Dus trok het boek 'Denken als generaal' van Michiel Janzen meteen mijn aandacht.
    recensie
    Marketing
    19 maart 2012
    Michel Hoetmer
    3-4 minuten leestijd
    Wat willen klanten nu écht? Jos Burgers geeft antwoord op deze vraag in zijn nieuwste boek Gek op gaten. Burgers begrijpt zelf prima wat zijn klanten willen: dunne, lekker leesbare boeken met een nuttige boodschap. Hij produceert al jaren gaten voor zijn klanten.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    11 juli 2011
    Michel Hoetmer
    Klagen lijkt zo'n beetje een nationale hobby in Nederland. Er gaat geen dag voorbij of u hoort iemand mopperen of klagen. Misschien hoort u zelfs uzelf wel eens zeuren. Auteur Bart Flos belooft zijn lezers in 'Het anti-klaagboek' eerste hulp bij zeuren en zaniken.
    recensie
    Internet en social media
    31 mei 2011
    Michel Hoetmer
    5-7 minuten leestijd
    Het boek Verleiden op internet van Aartjan van Erkel begint geheel in internetstijl met ‘skip intro’. U kent het vast nog wel uit vooral de eerste jaren van het internettijdperk. Iedereen bouwde geweldige grafisch vormgegeven websites met fonkelende introductiepagina's die je meestal tot in de tenen toe verveelden. Ergens stond dan met kleine lettertjes ‘skip intro’. Het werd vaste gewoonte om introductiepagina's snel over te slaan. Maar in dit geval zou het zonde zijn als u het ook doet. Want de auteur schetst kort en krachtig het probleem waarmee beheerders van websites te maken hebben: de oppervlakkige bezoeker.
    recensie
    Reclame en verkoop
    18 mei 2011
    Michel Hoetmer
    Wellicht denkt u meteen: alweer een boek over klantgerichtheid en loyaliteit? Wat kunnen de auteurs Rob Snoeijen en Stephan van Gelder nog toevoegen aan de lange rij boeken die over dit onderwerp is verschenen? Misschien moet u net zo als ik een beetje grinniken bij de titel 'Knuffel de klant!' Gekker moeten ze het toch niet maken! Moet ik nu ook al fysiek contact met mijn klanten hebben? Gelukkig valt dat allemaal wel mee. En laat ik er geen misverstand over laten bestaan: dit fleurige boekje voegt zeker iets toe.
    recensie
    Reclame en verkoop
    13 mei 2011
    Michel Hoetmer
    Precies op het juiste moment - middenin de door Youp van 't Hek gecreëerde golf van verontwaardiging over T-Mobile - verschijnt het boek van Erwin Wijman met de ronkende titel 'De verkoopmaffia' en als ondertitel 'Waarom aardig zijn beter verkoopt'. Mijn eerste associaties zijn dat het boek gaat over liegende en bedriegende verkopers. 'Maffia' suggereert dat er een georganiseerde boevenbende aan het werk is. Voor de zekerheid vraag ik het ook aan een aantal andere mensen. Die komen met dezelfde associaties.
    recensie
    Psychologie
    18 april 2011
    Michel Hoetmer
    Maken de moderne elektronische media ons oppervlakkiger? Het is een vraag waar wij niet dagelijks bij stilstaan. Internet en aanverwante elektronische media hebben sluipenderwijs bezit van ons leven genomen. Dat heeft volgens Nicholas Carr, auteur van 'Het ondiepe - Hoe onze hersenen omgaan met internet', grote gevolgen voor ons brein. Niet alleen wanneer wij online zijn, maar ook in het dagelijkse leven.
    recensie
    Psychologie
    18 april 2011
    Michel Hoetmer
    Maken de moderne elektronische media ons oppervlakkiger? Het is een vraag waar wij niet dagelijks bij stilstaan. Internet en aanverwante elektronische media hebben sluipenderwijs bezit van ons leven genomen. Dat heeft volgens Nicholas Carr, auteur van 'Het ondiepe - Hoe onze hersenen omgaan met internet', grote gevolgen voor ons brein. Niet alleen wanneer wij online zijn, maar ook in het dagelijkse leven.
    recensie
    Reclame en verkoop
    4 april 2011
    Michel Hoetmer
    Stel u vraagt aan een groepje ondernemers 'wat is de gemakkelijkste manier om uw winst te verhogen?' Aardige kans dat ze in koor antwoorden 'meer omzet maken!' Er zal ook wel een enkeling zijn die zegt 'onze prijzen verhogen!' Maar de meeste ondernemers doen het in hun broek bij dat idee. Jos Burgers helpt dergelijke ondernemers af van hun prijsfobieën in zijn nieuwste boek 'Geef nooit korting!'
    recensie
    Psychologie
    4 april 2011
    Michel Hoetmer
    3-4 minuten leestijd
    Het is de kernvraag die Victor Lamme stelt in zijn boek 'De vrije wil bestaat niet'. Het boek is een boeiend avontuur in onze bovenkamer. Wat gebeurt er allemaal in dat stukje gehakt tussen onze oren? Als ik daarover vragen stel aan mijn cursisten dan lopen de antwoorden sterk uiteen. 
    recensie
    Psychologie
    28 maart 2011
    Michel Hoetmer
    3-4 minuten leestijd
    Maken de moderne elektronische media ons oppervlakkiger? Het is een vraag waar wij niet dagelijks bij stilstaan. Internet en aanverwante elektronische media hebben sluipenderwijs bezit van ons leven genomen. Dat heeft volgens Nicholas G. Carr, auteur van Het ondiepe (‘Hoe onze hersenen omgaan met internet’) grote gevolgen voor ons brein. Niet alleen wanneer wij online zijn maar ook in het dagelijkse leven.
    recensie
    Leiderschap
    14 september 2010
    Michel Hoetmer
    Boeken over leiderschap mogen zich steevast in een grote populariteit verheugen. De grote bulk aan literatuur doet een poging om een aantal eigenschappen te definiëren waaraan leiders zouden moeten voldoen. Frank Schaper breekt in zijn boek 'Hoe je een geboren leider wordt' met deze traditie. Hij stelt er een ander idee tegenover: leiders zijn volgers. Ze modelleren hun leiderschap aan de hand van hun rolmodellen. Rolmodellen uit hun eigen leven en de literatuur. Een interessante gedachte.
    recensie
    Algemeen management
    13 augustus 2010
    Michel Hoetmer
    4-6 minuten leestijd
    De Amerikaanse consultant Charles S. Jacobs neemt heel wat hooi op zijn vork wanneer hij beweert de managementtheorie op zijn kop te zetten met 'Waarom feedback niet werkt - en andere managementlessen uit de neurowetenschap'. De titel prikkelde me in ieder geval om enthousiast aan het boek te beginnen. De volgende vragen zoemden door mijn hoofd: welke invloed heeft de neurowetenschap op het managen van mensen? Wat is er nieuw aan? Waarop baseert de auteur zijn aannames? En: is hij in staat zijn boude claims waar te maken?
    recensie
    Internet en social media
    25 mei 2010
    Michel Hoetmer
    4-5 minuten leestijd
    Nederlanders besteden per maand gemiddeld 7 uur aan social media. Daarbij zijn Hyves en Youtube absoluut favoriet. Maar ook Twitter houdt zich prima staande: 76% van de Nederlandse bevolking kent dit platvorm. Maar het gebruik ervan valt nog tegen, slechts 9% is actief  bezig met microbloggen. Wellicht vormen de boekjes Zakelijk twitteren voor beginners van Carlijn Postma en Twitteren met resultaat van Dick Raman een stimulans om er werk van te maken.
    recensie
    Algemeen management
    12 april 2010
    Michel Hoetmer
    3-5 minuten leestijd
    In zijn nieuwste boek Drive (vanaf de 17de in vertaling beschikbaar) roert Daniel H. Pink een interessant onderwerp aan. Een van de centrale vragen in het boek is de volgende: ‘Zetten beloningen aan tot betere prestaties?’ Nou... nee… niet bepaald.
    recensie
    Psychologie
    21 januari 2010
    Michel Hoetmer
    Verbaast u zich ook wel eens over het gedrag van andere mensen? Natuurlijk. Wie niet? En hoe zit het met uw eigen gedragingen? Uiteraard niks mis mee. Het zijn die anderen en niet u. Roos Vonk verstoort deze roze droom op een bijzonder aangename wijze in haar nieuwste boek 'Ego's en andere ongemakken'. Na het lezen van dit boek rest mij één conclusie: ons onderbewuste is een fantastische sprookjesverteller.
    recensie
    Psychologie
    21 januari 2010
    Michel Hoetmer
    Verbaast u zich ook wel eens over het gedrag van andere mensen? Natuurlijk. Wie niet? En hoe zit het met uw eigen gedragingen? Uiteraard niks mis mee. Het zijn die anderen en niet u. Roos Vonk verstoort deze roze droom op een bijzonder aangename wijze in haar nieuwste boek 'Ego's en andere ongemakken'. Na het lezen van dit boek rest mij één conclusie: ons onderbewuste is een fantastische sprookjesverteller.
    recensie
    Reclame en verkoop
    26 juni 2009
    Michel Hoetmer
    Toen iemand mij attendeerde op het boekje 'Hoe pak je een oen zijn poen' was ik meteen verkocht. De titel is prachtig gekozen, prikkelend en uitdagend. De omslag van het boekje wordt opgesierd met een leuke cartoon. Kortom: een snedige verpakking van een al even aardige boodschap. De auteur Leo Pot heeft een fascinatie voor het gedrag van mensen. En dan vooral hoe je dit gedrag kunt beïnvloeden.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden