Monique Westerwoudt
Loopbaanbegeleider en HR-Adviseur bij Westerwoudt HR-diensten
In mijn werk richt ik me op mijn klanten en wil graag maatwerk bieden. Het is mijn taak om waarde toe te voegen en dat betekent dat de klant niet altijd even blij met me is. Wanneer zij mij uiteindelijk aanbevelen bij anderen, is het voor mij een bevestiging dat ik het goed heb gedaan.
Het boek ‘leest lekker weg’ en is het soms net of Burgers tegenover me zit met zijn adviezen. Door zijn ‘lastige vragen’ krijgt hij me aan het denken, stoeien en brainstormen.
Mijn bedrijf is nog jong, waarmee dit boek bijna een van mijn ‘bijbels’ is geworden: natuurlijk stap(te) ik in de bekende valkuilen en wil ik mijzelf blijven verbeteren. Het boek heeft mijn ogen dan ook geopend en doen inzien dat ik bijvoorbeeld écht moet kiezen en juist dingen anders moet doen. Het heeft me absoluut goed op weg geholpen dus ik pak het er nog regelmatig bij!
8,5
Monique Veldhoen
Eigenaar werving- en selectiebureau Flexibility Nijmegen-Elst
‘Wie van z’n klanten fans maakt, doorstaat elke crisis!’, schrijft Jos Burgers in een persoonlijke noot in mijn gesigneerde boek. Tijdens een lezing in Den Bosch maakte ik vorig jaar kennis met zijn werk. Met veel humor en vaart hield hij zijn publiek een spiegel voor. Diezelfde speelse toon herken ik in zijn boeken. Wat wil een klant nou écht? Burgers beschrijft het to-the-point en zonder de theorie die veel andere marketingboeken kenmerkt.
Dit boek sla ik regelmatig open. Burgers inzichten houden mij als ondernemer scherp. Zijn praktijkvoorbeelden zijn ogenschijnlijk simpel, maar op een beeldende en soms hilarische manier biedt de auteur enorm veel bruikbare tips. Enkele eye openers: ‘Concurrenten heb je niet, die kies je zelf uit’ en ‘Wie nooit meer een klant kwijtraakt, krijgt het vanzelf heel erg druk!’ Ik ben in korte tijd fan van het werk van Jos Burgers geworden en sla vanaf nu geen boek meer van ‘m over!
8,5
Herman Derks MBA
Directeur Personal Finance Avans+/ Instituut Scire
Op feestjes en partijen is de discussie over klantgerichtheid aan de orde van de dag. We kennen allemaal voorbeelden uit de praktijk van organisaties die ons op het gebied van klantgerichtheid hebben teleurgesteld. Maar hebben we niet allemaal direct of indirect klantcontact en zijn we zelf wel zoveel beter? Tenslotte vindt ook iedere Nederlander zichzelf een betere automobilist…
Wil je aan de slag met klantgerichtheid, dan is dit boek een absolute aanrader. Het leert je denken vanuit oplossingen voor de klant en niet vanuit producten voor de klant. Of zoals een praktijkvoorbeeld uit het boek beschrijft: ‘Klanten hebben geen behoefte aan een set boren maar aan een gaatje in de muur.’ Het boek heeft voor mij een bijdrage geleverd aan het denken in oplossingen voor de klant in plaats van producten voor de klant, daarnaast leert het mij hoe ik van mijn klanten fans maak. Want wie dat doet, doorstaat iedere crisis.
9