Philip Kotler is bijzonder hoogleraar internationale Marketing aan de Kellogg Graduate School of Management van de Northwestern University in Chicago.
Meer over Philip KotlerTen Deadly Marketing Sins
Signs and solutions
Gebonden Engels 2004 1e druk 9780471650225Samenvatting
Marketing werkt niet meer tegenwoordig. Nieuwe producten die op de markt worden gebracht mislukken in een rampzalig snel tempo. De meeste reclamecampagnes laten niets kenmerkends meer achter in het hoofd van de klant. Direct Mail behaald nauwelijks één procent response. De meeste producten komen voor de dag als verwisselbare producten in plaats van krachtige merken.
Geen wonder dat CEO's meer verantwoordingsplichtigheid van de marketingafdeling eisen
Waarom werkt marketing niet meer? Philip Kotler identificeert de tien ergste defecten in de hedendaagse marketingpraktijk.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Chapter 1: Your Company Is Not Sufficiently Market Focused and Customer driven
Chapter 2: Your Company Does Not Fully Understand Its Target Customers.
Chapter 3: Your Company Needs to Better Define and Monitor Its Competitors.
Chapter 4: Your Company Has Not Properly Managed Its Relationships with Its Stakeholders.
Chapter 5: Your Company Is Not Good at Finding New Opportunities.
Chapter 6: Your Company's Marketing Planning Process Is Deficient.
Chapter 7: Your Company's Product and Service Policies Need Tightening.
Chapter 8: Your Company's Brand-Building and Communication Skills Are Weak.
Chapter 9: Your Company Is Not Well Organized to Carry On Effective and Efficient Marketing.
Chapter 10: Your Company Has Not Made Maximum Use of Technology.
Epilogue: The Ten Commandments of Marketing Effectiveness.
Index.
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan