

Cleghorn Professor of Management Studies, vooraanstaand pionier op het gebied van management en organisaties
Meer over Henry MintzbergSimply Managing
What Managers Do - and Can Do Better
Ingenaaid Engels 2013 1e druk 9781292001579Samenvatting
This book slims down his award-winning work Managing (2009) and provides streamlined advice to help new and experienced managers get it right.
Simply Managing answers questions including:
- How do I deal with the pressures of management?
- What are the most important elements of my job? And how do I get them right?
- How do I connect in a job that's intrinsically disconnected?
- How do I maintain confidence without becoming arrogant?
- What are the cornerstones of effective management?
It provides thoughtful, yet practical advice from one of the world's most influential management thinkers.
Trefwoorden
management managementrollen managementmythes leiderschap organisatiecultuur managementpraktijk contacten leggen leidinggeven communicatie besluitvorming organisatie natuurlijk management effectief management managementvraagstukken managementstijlen strategisch management reflectie persoonlijk leiderschap managementontwikkeling managementniveaus informatie verwerken horizontaal management dynamisch evenwicht verandering managementhoudingen managementcultuur samenwerken internet teammanagement contextgevoelig management prestatiemanagement organisatievormen proactief management wereldburgerschap organisatiekunde organisatiecommunicatie managementonderwijs managementcompetentie kennismanagement integraal management delegeren analytisch denken
Trefwoorden
Specificaties
Lezersrecensies
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan