The Oz Principle - Revised and Updated
Getting results through individual and organizational accountability
Paperback Engels 2010 2e druk 9781591843481Samenvatting
De laatste jaren is veel aandacht geschonken aan trends als business process re-engineering, reorganiseren, teambuilding, empowerment, kennismanagement, netwerkorganisaties en kwaliteitsverbetering. Voor een aantal ondernemingen heeft het gebruik van dit soort concepten tot goede resultaten geleid. Voor andere ondernemingen blijken de concepten echter nauwelijks verbeteringen op te leveren. De vraag is hoe dat kan. In 'The Oz Principle' stellen de auteurs dat, ondanks alle methoden en concepten die worden aangeprijsd, het uiteindelijke succes van een onderneming is gelegen in de mensen die het werk verrichten. Met de term 'Oz-principe' willen zij tot uitdrukking brengen dat succes of mislukking afhankelijk is van individuele en gezamenlijke verantwoordelijkheden. Als mensen in organisaties deze verantwoordelijkheden krijgen en deze serieus nemen, kunnen verandering doorgaans met meer slaagkans worden gerealiseerd dan wanneer dit niet het geval is.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
1. The Oz principle: Getting results through accountability
2. The power of individual accountability: Moving yourself above the line
3. Results through collective accounability: Helping your organization perform above the line
Index
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan