Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Marketingcommunicatie in 14 stappen

Gebonden Nederlands 2025 3e druk 9789001023089
BestsellerMeer dan 1000 verkocht
Verkooppositie 4150Hoogste positie: 103
Nog niet verschenen, verwacht op 21‑07‑2025
82,95

Samenvatting

• Helder inzicht in de relatie tussen marketing- en marketingcommunicatiestrategie;
• behandelt nieuwste inzichten en modellen;
• geïntegreerde benadering van on- en offline.

Marketingcommunicatie in 14 stappen, winnaar van de Marketing Literatuurprijs, maakt duidelijk welke stappen nodig zijn om succes te boeken in de moderne marketingcommunicatie. Alle essentiële onderwerpen komen aan bod, gestructureerd volgens een strategisch plan, wat zorgt voor een uitstekende voorbereiding op de beroepspraktijk.

De nieuwste inzichten en modellen uit het totale vakgebied worden behandeld. Uniek is de plaatsing van online marketingcommunicatie in de structuur van de gehele marketingcommunicatiestrategie. Het boek laat zien dat online tools meer zijn dan enkel middelen; ze verdienen, samen met offline instrumenten, een plek in het Owned, Paid & Earned Media-model. Daarnaast is er veel aandacht voor merkidentiteit, positionering, creativiteit, en de toepassing van marketingcommunicatievraagstukken en consumenteninzicht.

De derde editie van Marketingcommunicatie in 14 stappen is opnieuw grondig herschreven en aangepast op basis van feedback van lezers, docenten en actuele ontwikkelingen en inzichten. In deze nieuwe editie zijn nieuwe of geactualiseerde voorbeelden verwerkt van visies, missies, waarden, nieuwe merken, merkessenties (positioneringen), merkbeloftes en creatieve campagnes. Daarnaast is er aandacht voor de voortschrijdende technologische ontwikkelingen, die zowel kansen bieden als beperkingen met zich meebrengen. In deze editie is er bovendien nog nadrukkelijker aandacht voor de thema’s duurzaamheid en ethiek.

Doelgroep
Marketingcommunicatie in 14 stappen is zeer geschikt voor hbo-opleidingen in richtingen zoals marketing, communicatie, creative business en bedrijfskunde, vanaf de propedeuse.

Extra materiaal
Op studiemeister vinden docenten en studenten ondersteunend materiaal, zoals bijvoorbeeld databestanden, uitwerkingen, aanbevolen literatuur, achtergrondmaterialen en instructiefilmpjes.

Over de auteurs
Guy van Liemt RM is bedrijfseconoom en marketingprofessional. Hij heeft onder andere bij Shell, Unilever en Procter & Gamble gewerkt. Sinds eind 2007 is hij werkzaam als strategisch marketing-, marketingcommunicatie- en brandingadviseur. Hij is o.a. director van EHERO, Erasmus Happiness Economics Research Organization.

Gert Koot is eigenaar van het adviesbureau Branded Entertainment, spreker, docent en adviseur. Hij heeft een buitengewone passie voor marketingcommunicatie, merken en media.

Specificaties

ISBN13:9789001023089
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:729
Uitgever:Noordhoff
Druk:3
Verschijningsdatum:21-7-2025
Hoofdrubriek:Marketing
ISSN:

Expertrecensies (2)

recensie
Marketingcommunicatie in 14 stappen - Een heldere en speelse methode
Aukje Adams | 2 mei 2019
Kan communicatie zonder menselijke interactie? In het boek Marketingcommunicatie in 14 stappen reiken de auteurs een heldere en speelse methode aan om meer grip op de snel veranderende marketingcommunicatie te krijgen.
Lees verder
recensie
Marketingcommunicatie in 14 stappen - 'Up to date en overzichtelijk'
Barbara van Stijn | 17 april 2018
Indrukwekkend boekwerk van meer dan 700 pagina’s. Knap werk van de auteurs Van Liemt & Koot die in een periode van zes jaar een (bijna) volledig handboek voor de professional (to be) gerealiseerd hebben.
Lees verder

Interviews en artikelen (1)

nieuws
Ambitieus nieuw handboek voor marketingcommunicatie
Hans van der Klis 11 januari 2018 De boekpresentatie moest en zou in Carré plaatsvinden, dat was zo ongeveer de belangrijkste eis bij het zoeken van een uitgever. En dus werd het Carré. Het is tekenend voor de ambities van Guy van Liemt en Gert Koot met hun nieuwe handboek Marketingcommunicatie in 14 stappen, onlangs verschenen bij Noordhoff.

Over Guy van Liemt

Guy van Liemt RM is bedrijfseconoom en marketing professional. Guy heeft onder andere bij Shell, Unilever en Procter & Gamble gewerkt. Sinds eind 2007 is hij werkzaam als strategisch marketing, marketingcommunicatie en branding adviseur. Hij is o.a. director, EHERO, Erasmus Happiness Economics Research Organization zie http://www.eur.nl/ehero

Andere boeken door Guy van Liemt

Over Gert Koot

Gert Koot is eigenaar van het adviesbureau Branded Entertainment, spreker, docent en adviseur. Hij heeft een buitengewone passie voor marketingcommunicatie, merken en media. Zie ook: www.branded-entertainment.nl

Andere boeken door Gert Koot

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Marketingcommunicatie in 14 stappen