Arno van Doorn is docent communicatiemanagement en organisatiekunde aan de HvA en docent strategisch communicatiemanagement-C bij Van der Hilst Communicatie. Hij promoveert aan de VU in Amsterdam. Arno heeft enkele publicaties op zijn naam staan, waaronder Communicatiekunde.
Meer over Arno van DoornMaken van een communicatieplan
Ingenaaid Nederlands 2002 1e druk 9789001255008Samenvatting
In dit boek staat het (zelf) maken van een communicatieplan centraal. Checklists die daarbij helpen, ontbreken niet. Er wordt geen overbodige theorie aangeboden, alleen theorie om inzicht te krijgen in de praktijk.
De communicatieproblematiek die aan het maken van een communicatieplan ten grondslag ligt, wordt zodanig behandeld dat het boek ene degelijke inleiding biedt voor de ingewikkelder materie van communicatiemanagement. Tevens wordt ingegaan op nieuwe ontwikkelingen in het vakgebied. 'Maken van een communicatieplan' is geschikt als handleiding 'hoe maak ik een verantwoord communicatieplan' voor iemand die geen specifieke opleiding heeft genoten op het gebied van communicatie, maar hier in het werk wel mee te maken krijgt.
Het kan verder gebruikt worden bij inleidende cursussen op het geibed van public relations en reclame, maar ook als introductie van een hbo-studie communicatiemanagement.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lezersrecensies
Over Arno van Doorn
Inhoudsopgave
Deel 1 - Werken aan communicatieplannen
1. Wat is communicatie?
2. Basisstructuur van een communicatieplan
3. Marketingcommunicatie
4. Interne communicatie
5. Concerncommunicatie
Deel 2 - Werken met communicatieplannen
6. Onderzoek
7. Wegwijs raken in het medialandschap
8. Omgaan met het redactionele deel van de media
9. Omgaan met het commerciële deel van de media
10. Maken van middelen.
11. Organiseren van evenementen
12. Deelnemen aan een beurs
13. Sponsoring
14. Basisdocumentatie
Geraadpleegde literatuur
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan