Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

(e)Marketing

Paperback Nederlands 2010 1e druk 9789001782528
Voormalig top 100Totaal 8 dagen
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

In '(e)Marketing' beschrijft Cor Molenaar de toepassingsmogelijkheden van informatietechnologie en internet binnen marketing. Juist door de toepassing van internet is er een grote transparantie ontstaan in markten en zijn relaties mogelijk geworden die voorheen niet denkbaar waren. Ook is internet een internationale ontwikkeling waardoor invloeden grensoverschrijdend zijn, kopen niet meer beperkt wordt door de actieradius van klanten en ook markten niet meer afgeschermd kunnen worden.

Deze veranderingen zijn van invloed op marketing. Niet langer kan marketing beperkt blijven tot de communicatie en de relatie met markten, maar moet gericht zijn op individuele klanten. Daarnaast moet marketing ook de externe contacten van een organisatie bewaken en sturen, zowel met klanten als met leveranciers. Ook de technologie moet geïntegreerd worden binnen marketingactiviteiten. Door de hechte klantrelaties en de directe communicatiemogelijkheden verandert ook de rol van marketing in een organisatie. De invloed van de toepassing van IT en internet binnen marketing moet organisatiebreed gezien worden. Dit kan leiden tot een wijziging in de organisatievorm, in de focus van een organisatie en een wijziging in de marketingoriëntaties. Marketing kan niet langer als een separate bedrijfsfunctie worden gezien: (e)marketing is van invloed op alle andere bedrijfsfuncties als de klantrelatie de basis is.

De boek is bestemd voor marketingstudenten op bachelorniveau en NIMA B-niveau evenals voor masterstudenten marketing en bedrijfskunde. Ook studenten die een technische opleiding volgen zullen dit boek kunnen gebruiken om de toepassingsmogelijkheden van informatietechnologie en internet binnen de bedrijfsfunctie marketing te plaatsen. Om de directe toepasbaarheid van de kennis te vergroten zijn veel praktijkvoorbeelden gebruikt en is extra aandacht besteed aan de toegankelijkheid en praktische toepassing van de leerstof.

Specificaties

ISBN13:9789001782528
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:301
Uitgever:Noordhoff
Druk:1
Verschijningsdatum:1-9-2010
Hoofdrubriek:Marketing
ISSN:

Expertrecensies (2)

recensie
(e)Marketing
Max Kohnstamm | 9 april 2013
Veel boeken op het gebied van e-marketing zijn van (zeer) matige kwaliteit. De auteurs vluchten in lange verhalen over de vele online instrumenten en zien door al die online bomen het strategische bos niet meer. Bovendien ontbreekt het de meeste e-marketing auteurs aan historisch besef en doen zij alsof de traditionele marketingliteratuur niet langer relevant is. Van Cor Molenaar, bijzonder hoogleraar e-Marketing aan de EUR, mag je hopen dat hij dit soort fouten niet maakt. Dat is gelukkig ook geenszins het geval. Er zijn verschillende redenen om '(e)Marketing' aan te raden.
Lees verder
recensie
Overzichtelijke methodologie voor marketeers
Pierre de Winter | 6 december 2010
Met (e)Marketing schreef Cor Molenaar een compleet en visueel aantrekkelijk leerboek voor de huidige generatie marketingstudenten, maar ook voor marketingmanagers die zich online nog altijd geen raad weten.
Lees verder

Lezersrecensies

2.3 van de 5
10 stemmen
1
0
2
5
2

Interviews en artikelen (1)

interview
Cor Molenaar: ‘Behandel je klant als het meisje met wie je verkering wilde’
Rick Nieman 1 februari 2011 Zeg eens eerlijk, beste marketeer, detaillist of dienstverlener: bent u heimelijk ook wel eens bang dat u op gigantische wijze de boot mist? Dat u links en rechts wordt gepasseerd door wéér een nieuwe internetaanbieder van uw productcategorie of dienst? Dat het allemaal veel te vlug gaat en u het eigenlijk niet meer snapt?

Over Cor Molenaar

Cor Molenaar is directeur van het adviesbureau eXQuo consultancy. Daarnaast is hij emeritus Hoogleraar E-Marketing aan de Erasmus Universiteit Rotterdam en adviseur van gerenommeerde bedrijven, zowel in de retail als de dienstverlening. Hij is auteur van verschillende boeken, waaronder Het einde van concurrentie en Demand Driven Business Strategy.

Andere boeken door Cor Molenaar

Inhoudsopgave

Inleiding

Deel 1 Ontwikkelingen van marketing
1. Marketing als strategie
2. Marketing als concept
3. Marketing als activiteit
4. Marketinginstrumenten
5. Direct marketing als vorm van marketing
6. Marketing en internet

Deel 2 Impact van informatietechnologie op marketing
7. Ontwikkeling van merchandising
8. Ontwikkeling van informatietechnologie binnen een organisatie
9. Toepassingen van informatietechnologie binnen marketing

Deel 3 Impact van internet op marketing
10. Ontwikkeling van internet
11. Doorbraak van internet
12. Functies van internet

Deel 4 Internetstrategie
13. Ontwikkelen van de internetstrategie
14. Toepassingen van internet

Deel 5 Marketingstrategie in een dynamische wereld
15. Marketingoriëntaties als concurrentiemodel
16. Toepassing van de marketingoriëntaties
17. Veranderingen en keuzes

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        (e)Marketing