Lees verder
Dr. Karel Jan Alsem (Leeuwarden 1957) is lector Marketing bij de Marketing School van de Hanzehogeschool Groningen en universitair docent Merkmanagement en Communicatie aan de vakgroep Marketing van de Faculteit Economie en Bedrijfskunde van de Rijksuniversiteit Groningen (RuG).
Meer over de auteurs12 Merken, 13 ongelukken
Paperback Nederlands 2010 1e druk 9789001805814Samenvatting
Vaak hebben we het niet door. Maar merken beïnvloeden ons dagelijkse koop- en consumptie- gedrag. Merken roepen (onbewust) associaties op bij consumenten. Een merk is dan ook veel meer dan alleen een naam van een product of dienst. Wie een sterk merk weet te bouwen en dat goed weet te onderhouden kan dan ook veel geld verdienen. In de praktijk gaat dat echter lang niet altijd goed. Zelfs bij grote merken. En daar kan iedere marketeer van leren.
Waar in marketingboeken meestal succesverhalen aan bod komen, nemen de auteurs van 12 merken,13 ongelukken juist enkele 'merkwaardige' missers onder de loep. Deze worden ingeleid door een theoretisch kader over marketing en de speciale posities die merkmanagement (branding) en communicatie daarin innemen.
Eugène Roorda, Nederlands' bekendste reclameman en tevens schrijver en columnist:
'Alsem en Klein Koerkamp laten in dit boek zien hoe belangrijk en ook hoe kwetsbaar merken zijn. Het kost kapitalen om ze te bouwen - en nog grotere kapitalen om ze te herbouwen na een ongelukje. 12 merken, 13 ongelukken is dan ook een must read voor iedere marketeer die met zijn ambitieuze vingertjes aan zijn merk wil gaan zitten.'
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Karel Jan Alsem
Inhoudsopgave
De ongelukjes
Terugblik en aanbevelingen
Literatuur
Over de auteurs
Register
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan