Roel Grit (1954) studeerde fysische scheikunde aan de RUG. Van zijn eerste boek Projectmanagement zijn zo’n half miljoen exemplaren verkocht. Hij schreef 15 boeken over management. Hij doceerde scheikunde- en natuurkunde op het hbo (NHL Stenden Emmen). Nieuwste boek: ‘Wetenschap is geen mening’ met als ondertitel ‘Over klimaat, energie en stikstof’. Zie ook www.roelgrit.nl
Meer over de auteursHow to do Research
Paperback Engels 2015 1e druk 9789001861230Samenvatting
Organisaties laten geregeld onderzoeken uitvoeren. Een afgestudeerde van hogeschool of universiteit moet daarom beschikken over onderzoeksvaardigheden. Veel studenten krijgen daarom vanaf het begin tot het eind van hun studie opdrachten om een onderzoek uit te voeren. Het eindproduct van het onderzoek is een onderzoeksrapport of een scriptie.
Met 'How to do Research' voert u in acht stappen een onderzoek uit:
Stap 1: bepaal uw onderwerp
Stap 2: maak een onderzoeksplan
Stap 3: ontwerp het onderzoek
Stap 4: verzamel uw gegevens
Stap 5: analyseer uw gegevens
Stap 6: formuleer conclusie en aanbevelingen
Stap 7: schrijf het onderzoeksrapport
Stap 8: rond uw onderzoek af
'How to do Research' is een how-to-do-boek met handige tools op de bijbehorende site, waarmee u met beperkte voorkennis een onderzoek uitvoert.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Step 1: Determine your topic
Step 2: Draw up a research plan
Step 3: Design your research
Step 4: Collect your data
Step 5: analyse your data
Step 6: Formulate your conclusion and recommendations
Step 7: Write your research report
Step 8: Complete your research
Bibliography
About the authors
Index
Website
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan