
Lees verder
Astrid Schutte (1960) is oprichter van StoryVentures. Zij ontwikkelt, implementeert en verspreidt narratieve concepten die als doel hebben de communicatie van een organisatie scherper, sneller en saillanter te maken.
Meer over de auteursElke organisatie heeft een verhaal nodig, een corporate story. Een verhaal waarin duidelijk wordt wie u bent, hoe u zo geworden bent en waar u nu op weg bent.
Goede corporate stories zijn verhalen van vlees en bloed. Rond een held met een streven. Met helpers en tegenslag. En bovenal: met een ommekeer, waardoor begin, midden en einde zichtbaar worden. Goede verhalen worden doorverteld. Veelal omdat de lezer of toehoorder de waarachtigheid ervan herkent en een verbinding aangaat met het verhaal.
Een corporate story over de organisatie is bovenal een verhaal van de organisatie. Door medewerkers en klanten te betrekken bij het ontwikkelen van de corporate story, komt het verhaal tot leven. Commitment van de leiding staat centraal. Leidinggevenden zijn de Chief Storytellers van de organisatie. Communicatieprofessionals zijn vanuit hun deskundigheid hun secondanten.
Dit boek vol voorbeelden uit de Nederlandse praktijk helpt u met het verwoorden, vertellen en verankeren van het verhaal van uw organisatie.
Heb je jouw boeken niet meer nodig?
Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.
Wat is een AI-boek? Een AI-boek is een nieuwe verschijningsvorm voor boeken, ontwikkeld door Maven Publishing en Typetone.
Het bestaat uit de volledige tekst van een boek, geschreven door de auteur, met kunstmatige intelligentie eraan toegevoegd waardoor het interactief wordt.
AI-boeken zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen app voor te installeren.
Meer informatie over AI-boeken