Ramón Wernsen werkt als financieel planner en vult het financieel plan van zijn klanten in met een maatwerkportefeuille van ETF's.
Meer over Ramón WernsenVan provisie naar factuur!
Het genereren van een bedrijfsmodel voor de massamarkt
Paperback Nederlands 2011 1e druk 9789013098044Samenvatting
Er is een verschuiving gaande van productgedreven verkoop naar klantgerichte advisering in de financiële dienstverlening. Dat betekent dus geen provisie meer maar een factuur. Hoe pak je dat aan als ondernemer in de financiële dienstverlening?
De wetgever wil een cultuuromslag in gang zetten van productgedreven verkoop naar klantgerichte advisering. Om dit doel te bereiken zal naast een verschuiving van het beloningsmodel van provisie naar factuur de komende jaren ook de nadruk komen te liggen op advies in plaats van bemiddeling en hiermee op het verbeteren van de vaardigheden, professionaliteit en de kennis van adviseurs. Alle kans dus om uzelf als financieel dienstverlener opnieuw uit te vinden.
Waar het in dit boek over gaat is om het transformeren van een productgedreven businessmodel naar een consistent adviesgedreven businessmodel en hiervoor rechtstreeks betaald krijgen door de klant. Doel van het boek is:
· Laten zien wat er komt kijken bij de switch van een productgedreven businessmodel op basis van provisie naar een adviesgedreven businessmodel op factuurbasis.
· Laten zien hoe u de transitie maakt van een productgedreven businessmodel op basis van provisie naar een adviesgedreven businessmodel op factuurbasis en welke kennis en vaardigheden u hierbij nodig heeft.
Hoe denkt u dat uw bedrijfsmodel er volgend jaar uitziet, en over drie en vijf jaar vanaf nu? Behoort u tot die kantoren die succesvol zullen zijn in de transitie van productgedreven naar adviesgedreven kantoor op factuurbasis?
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
1. Introductie
2. Fundament
3. Klanten en segmentatie
4. Waardevolle service en dienstverlening
5. Efficiënte kantoorstructuur
6. Bepalen van de prijs
7. Waardevol en efficiënt adviesproces
Bijlagen
De auteur
Trefwoordenregister
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan