Prof.mr. C.J.J.C. van Nispen is advocaat bij De Brauw Blackstone Westbroek te Amsterdam en hoogleraar aan de Vrije Universiteit.
Meer over de auteursIndustriële eigendom Deel 3: Vormen, namen en reclame
Gebonden Nederlands 2012 1e druk 9789013102802Samenvatting
'Industriële Eigendom deel 3, vormen, namen en reclame' vormt het derde deel van wat nu de 'trilogie van de industriële eigendom' is geworden. Deel 1 behandelt de bescherming van technische innovatie (octrooirecht, kwekersrecht, know how-bescherming en 'chipsrecht') en deel 2 het merkenrecht.
Dit derde deel behandelt de overige gebieden die tot de industriële eigendom worden gerekend: het modellenrecht, handelsnaamrecht, geografische herkomstaanduidingen, misleidende en vergelijkende reclame, oneerlijke handelspraktijken, ongeoorloofde mededinging en domeinnamen. Ook de invloed van deze rechtsgebieden op elkaar en de invloed hierop van andere rechtsgebieden, komen aan de orde. Een zo uitgebreide behandeling van deze rechtsgebieden is in geen ander Nederlandstalig boek te vinden.
Dit boek beoogt niet alleen de lezer een grondig overzicht te geven van de betrokken rechtsgebieden, waardoor het geschikt is voor universitair onderwijs, het behandelt ook de effecten in de praktijk, mede aan de hand van (ook lagere) jurisprudentie. Daarmee is het ook voor de praktijkvoering een nuttig en handig naslagwerk.
Specificaties
Lezersrecensies
Over J.L.R.A. Huydecoper
Inhoudsopgave
Afkortingen
Afkortingen Literatuur
1. Modellenrecht
2. Handelsnaamrecht
3. Domeinnamen
4. Ongeoorloofde mededinging
5. Misleidende en vergelijkende reclame
6. Oneerlijke handelspraktijken
7. Geografische herkomstaanduidingen
Rechtspraakregister
Trefwoordenregister
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan