Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, ,

Industriële eigendom Deel 3: Vormen, namen en reclame

Gebonden Nederlands 2012 1e druk 9789013102802
Verwachte levertijd ongeveer 2 werkdagen

Samenvatting

'Industriële Eigendom deel 3, vormen, namen en reclame' vormt het derde deel van wat nu de 'trilogie van de industriële eigendom' is geworden. Deel 1 behandelt de bescherming van technische innovatie (octrooirecht, kwekersrecht, know how-bescherming en 'chipsrecht') en deel 2 het merkenrecht.

Dit derde deel behandelt de overige gebieden die tot de industriële eigendom worden gerekend: het modellenrecht, handelsnaamrecht, geografische herkomstaanduidingen, misleidende en vergelijkende reclame, oneerlijke handelspraktijken, ongeoorloofde mededinging en domeinnamen. Ook de invloed van deze rechtsgebieden op elkaar en de invloed hierop van andere rechtsgebieden, komen aan de orde. Een zo uitgebreide behandeling van deze rechtsgebieden is in geen ander Nederlandstalig boek te vinden.

Dit boek beoogt niet alleen de lezer een grondig overzicht te geven van de betrokken rechtsgebieden, waardoor het geschikt is voor universitair onderwijs, het behandelt ook de effecten in de praktijk, mede aan de hand van (ook lagere) jurisprudentie. Daarmee is het ook voor de praktijkvoering een nuttig en handig naslagwerk.

Specificaties

ISBN13:9789013102802
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:462
Druk:1
Verschijningsdatum:24-3-2012
Hoofdrubriek:Juridisch

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Over Constant van Nispen

Prof.mr. C.J.J.C. van Nispen is advocaat bij De Brauw Blackstone Westbroek te Amsterdam en hoogleraar aan de Vrije Universiteit.

Andere boeken door Constant van Nispen

Over J.L.R.A. Huydecoper

Jhr.Mr. J.L.R.A. Huydecoper is advocaat-generaal bij de Hoge Raad der Nederlanden.

Andere boeken door J.L.R.A. Huydecoper

Inhoudsopgave

Voorwoord
Afkortingen
Afkortingen Literatuur

1. Modellenrecht
2. Handelsnaamrecht
3. Domeinnamen
4. Ongeoorloofde mededinging
5. Misleidende en vergelijkende reclame
6. Oneerlijke handelspraktijken
7. Geografische herkomstaanduidingen

Rechtspraakregister
Trefwoordenregister

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Industriële eigendom Deel 3: Vormen, namen en reclame