

Berthold Gunster (1959) is grondlegger van de Ja-maar filosofie. Over zijn gedachtegoed schreef hij inmiddels vier boeken. Zijn eerste boek is vertaald in het Engels en Duits. Samen met een team trainers en acteurs verzorgt hij in binnen- en buitenland shows en workshops over zijn concept. Inmiddels hebben meer dan 400.000 mensen deelgenomen aan een Ja-maar programma.
Meer over Berthold GunsterOmdenken doe je zo!
De meester stinkt uit zijn mond! Wat nu?
E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2017 1e druk 9789044976694Samenvatting
Om te kunnen omdenken moet je zowel creatief zijn als logisch kunnen nadenken. Jonge kinderen lijken het creatieve deel intuïtief te beheersen.
Ze maken ‘denkfouten’ die uiteindelijk tot nieuwe mogelijkheden kunnen leiden. Op een bepaalde leeftijd gaan ze zich echter beseffen dat er ‘foute’ antwoorden zijn en raken ze dat vermogen kwijt. Dit boek leert kinderen hun uitzonderlijke creativiteit te behouden en te combineren met volwassen logica.
Trefwoorden
omdenken probleemoplossing positief denken kinderboek creativiteit persoonlijke ontwikkeling mindset veranderen stapsgewijze methode psychologie praktijkvoorbeelden zelfvertrouwen verwachtingen perspectief mogelijkheden zien communicatie geluk creatief probleemoplossen acceptatie feiten weerbaarheid relativeren sociale vaardigheden vastdenken tegenslagen zelfreflectie emotieregulatie pesten oplossingsgericht denken spelenderwijs leren zelfbewustzijn transformatie flexibiliteit verlangen berthold gunster visualisatie verantwoordelijkheid nemen uitdrukkingen educatief puzzelstukjes kinderliteratuur
Trefwoorden
Specificaties
Lezersrecensies
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan