
Lees verder
'Van 0 naar 1' is het vermogen van een bedrijf om een nieuwe markt te creëren in plaats van iets toe te voegen aan een al bestaande markt (`van 1 naar 2 ). Met name in de wereld van digitale communicatie moeten ondernemingen over dit vermogen beschikken om succesvol te kunnen zijn, maar in feite geldt dat ook voor traditionele bedrijfstakken. Peter Thiel, oprichter van onder meer PayPal, doceert over dit onderwerp aan Stanford, de universiteit van Silicon Valley.
Met 'Zero to One' schreef hij, dankzij de unieke combinatie van praktische tips, eigen ervaring en strategische inzichten, de bijbel van een nieuwe generatie ondernemers. Thiels inzichten over strategie, teambuilding, verkoop, het pitchen van ideeën en nog veel meer zijn breed toepasbaar. Een must-read voor elke (beginnende)ondernemer!
innovatie ondernemerschap technologie startups monopolie geheimen verticale vooruitgang toekomst silicon valley teamsamenstelling schaalvergroting waardecreatie strategie concurrentie succesfactoren bedrijfscultuur disruptie globalisering durfkapitaal nieuwe markten distributie verkopen unicorns complementariteit paypal timing langetermijndenken oprichterschap teamvorming bedrijfseigen technologie nichemarkt creativiteit machtswet kapitaalwerving investeren grondslagen contrair denken netwerkeffecten schaalbaarheid economische groei technologische vooruitgang schone technologie bedrijfsplanning lastmover-voordeel toekomstvisie palantir persoonlijke effectiviteit merkenbeleid digitale economie facebook filosofie optimisme dotcom-bubbel verticaliteit duurzaamheid virale marketing marktdominantie onderwijskritiek singulariteit first-mover advantage stanford technologie-ethiek risicokapitaal spacex unicorn-bedrijven