Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
VOORDEEL - 21% korting

De disruptieparadox

In 5 stappen naar echte vernieuwing

Gebonden Nederlands 2017 9789047010371
10
Voormalig top 10Totaal 86 dagen
BestsellerMeer dan 1000 verkocht
Verkooppositie 1376Hoogste positie: 2
Laatste exemplaren! Op=Op!
Op voorraad | Op werkdagen voor 21:00 uur besteld, volgende dag in huis
24,99
19,95
VOORDEEL - 21% korting

Samenvatting

Als bedrijven ten onder gaan, is dat maar zelden een direct gevolg van disruptie, oftewel van een innovatie die de bestaande markt compleet verdringt. De oorzaak is eerder dat organisaties lang niet altijd meer in staat zijn om op een onderscheidende en winstgevende manier te anticiperen op de snel veranderende behoeften van consumenten. En hierin zit de grote paradox voor de gevestigde partijen, want hoe ga je op een disruptieve manier een superieure klantbeleving realiseren als je daar in je huidige business al niet in slaagt?

Menno Lanting onderzocht het fenomeen disruptie en hoe organisaties ermee omgaan. ‘De disruptieparadox’ ontkracht de mythe van disruptie, schetst de verborgen paradoxen en geeft 5 stappen naar echte innovatie.

‘Menno Lanting doet het weer. Een absolute aanrader.’ - Thomas Marzano, Global Head of Brand Experience, Philips

‘Menno Lanting zet ons op zijn vertrouwde manier weer met beide voeten op de bodem. Niet alleen worden de zin en onzin van de disruptie-hype duidelijk beschreven, hij geeft ons praktische handvatten om te begrijpen in hoeverre de eigen business echt ontwricht wordt- en nog belangrijker: op welke wijze de organisatie hier het best op kan inspelen.’ – Annet Aris, adjunct professor of Strategy, INSEAD

Specificaties

ISBN13:9789047010371
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:208
Druk:1
Verschijningsdatum:26-5-2017
ISSN:

Expertrecensies (6)

De disruptieparadox - Charmant en lezenswaardig
Jaap Peters | 30 augustus 2017
Over het laatste boek van Menno Lanting zijn binnen een mum van tijd al twintig recensies verschenen. Op zich al disruptief, die recensies hier herhalen heeft geen zin.
Lees verder
De disruptieparadox - Zeer waardevol
Kees Hopman | 20 juli 2017
Disruptie. Misschien wel dè managementterm van 2017 en gelukkig ontrafelt Menno Lanting in zijn nieuwste boek De disruptieparadox deze term op zijn bekende wijze.
Lees verder
De disruptieparadox - In 5 stappen naar echte vernieuwing
Dave van Ooijen | 5 juli 2017
De term 'disruptie', vernietiging van het bestaande, is een modeterm die te pas en te onpas wordt gebruikt. Volgens Menno Lanting, van wiens hand onlangs het zeer lezenswaardige en inspirerende boek De disruptieparadox. In 5 stappen naar echte vernieuwing verscheen, is het fenomeen 'disruptie' bepaald niet nieuw.
Lees verder
De disruptieparadox - In 5 stappen naar echte vernieuwing
Louis Thorig | 15 juni 2017
Op dit moment staan we aan de vooravond van de vierde industriële revolutie: het tijdperk waarin de digitale technologie en mensen versmelten. Het is dan ook niet toevallig dat het thema disruptie in de managementliteratuur zo in de belangstelling staat. Zo ook in De disruptieparadox.
Lees verder
De disruptieparadox - In 5 stappen naar echte vernieuwing
Daniëlle de Jonge | 9 juni 2017
Disruptie. Kranten, nieuwssites, blogs en vlogs: het is onmogelijk om aan het woord te ontkomen.
Lees verder
De disruptieparadox - In 5 stappen naar echte vernieuwing
Sjors van Leeuwen | 30 mei 2017
Het is een van de modewoorden van deze tijd: disruptie. Hippe startups die hele markten ontwrichten met nieuwe slimme toepassingen. Denk aan Airbnb en Uber.
Lees verder

Lezersrecensies

4.0 van de 5
333 stemmen
166
77
20
67
3

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (4)

nieuws
Managementboek van het Jaar 2018 - Juryblog - Boekverzorging
Daniëlle de Jonge 1 december 2017 Grafieken, foto's, tekeningen: zomaar een paar voorbeelden van beeldmateriaal in boeken. En dat is dan dus naast de opmaak van een boek, waarbij lettertypes, bladwijzers of simpelweg mooi opgemaakte pagina's een boek aantrekkelijk maken voor de lezer.
column
Redactioneel - Part II
Pierre Pieterse 30 oktober 2017 In de vorige aflevering van Managementboek Magazine kon u een uitgebreid interview lezen met Jeff Sutherland. Dat was natuurlijk niet zomaar. Alles heeft een reden.
interview
Disruptie? Je kunt het zien aankomen. Menno Lanting ontkracht de hype
Ronald Buitenhuis 26 juni 2017 ‘Je kunt soms beter je crediteurenafdeling optimaliseren voor een betere klantbeleving bij je leveranciers dan achter de holy grail van nieuwe technologie aanlopen in de hoop iets disruptiefs te verzinnen.’ Menno Lanting ontdoet in zijn nieuwe boek disruptie van zijn hyperigheid.
column
Menno Lanting - De disruptie paradox
Menno Lanting 27 februari 2017 Voor een groot internationaal bedrijf ben ik als observant aanwezig bij een ‘disruptie sessie’. Het desbetreffende bedrijf opereert in een, net als zoveel andere bedrijven, snel veranderende wereld en is daardoor genoodzaakt om ingrijpend te vernieuwen.

Inhoudsopgave

Inleiding

Deel 1: Disruptie in perspectief
1. Niets nieuws onder de zon
2. Veel verliezers, weinig winnaars
3. Grijze middelmaat
4. Samenkomende innovaties en veranderende waardenetwerken
5. Nieuwe businessmodellen en organisatiestructuren

Deel 2: Schijnbare tegenstellingen
6. Paradox 1: Snel versus langzaam
7. Paradox 2: Kans versus bedreiging
8. Twee strategieën voor disruptieve innovatie
9. Paradox 3: Ratio versus emotie
10. Paradox 4: Exploitatie versus exploratie

Deel 3: Vijf stappen naar echte vernieuwing
11. Stap 1: Los problemen op
12. Stap 2: Verbeter de zwakke schakel
13. Stap 3: Ga voor klein
14. Stap 4: Naar werkelijke zelfsturing
15. Stap 5: Versnel de innovatie

Epiloog: Wendbaarheid als kern voor vernieuwing

Noten

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De disruptieparadox