Lees verder
leiderschapsexpert, auteur van de bestseller 'Begin met het waarom'.
Meer over Simon SinekBegin met het waarom
Hoe goede leiders inspireren tot actie
Paperback Nederlands 2019 18e druk 9789047012559Samenvatting
Simon Sinek laat in 'Begin met het Waarom' zien dat organisaties en leiders die zich richten op het Waarom van hun bedrijf succesvoller, invloedrijker en innovatiever zijn. Leiderschapsstijlen kunnen verschillen, maar alle grote, inspirerende leiders hebben één ding met elkaar gemeen: ze weten dondersgoed waaróm ze doen wat ze doen. Toch sneeuwt bij veel bedrijven het Waarom nogal eens onder in de hectiek van de dag.
'Begin met het Waarom' helpt je om het Waarom weer centraal te stellen en zo beter en authentieker leiding te geven en je omgeving te inspireren. Met vele voorbeelden uit de praktijk toont Sinek aan dat het werkt. Dit boek is gebaseerd op de ideeën uit zijn TEDX-talk over leiderschap, waarmee hij wereldwijd de aandacht trok.
'Een van de nuttigste en meest indrukwekkende boeken die ik de laatste jaren gelezen heb. Het is simpel en verfijnd en laat ons zien hoe leiderschap zou moeten zijn. Een echte aanrader!' – William Ury, coauteur van de everseller en (management)klassieker 'Excellent onderhandelen'
'Simon Sinek heeft iets ontdekt. Gewone managers komen snel terzake: Wat gaan we doen en Hoe? Leiders staan stil bij het Waarom. Want als je de zin ervan ziet, krijg je er zin in. Sinek spreekt van de Gouden Cirkel. Dat klinkt een beetje als de holy grail. En dat is het ook.' – Harry Starren
Specificaties
Expertrecensies (3)
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (2)
Over Simon Sinek
Inhoudsopgave
Deel 1: Een wereld die niet begint met waarom
1. Je denkt dat je het weet
2. Wortels en stokken
Deel 2: Een andere invalshoek
3. De Gouden Cirkel
4. Dit is geen mening, het is biologie
5. Helderheid, discipline en consistentie
Deel 3: Leiders hebben een gevolg nodig
6. Zo ontstaat vertrouwen
7. Hoe een kantelpunt kantelt
Deel 4: Hoe mobiliseer je mensen die geloven
8. Begin met het Waarom, maar weet ook hoe
9. Je weet waarom. Je weet hoe. En dan?
10. Communicatie draait niet om spreken, maar om luisteren
Deel 5: Succes is de grootste uitdaging
11. Wanneer een Waarom vaag wordt
12. De onvermijdelijke kloof
Deel 6: Ontdek waarom
13. De oorsprong van een Waarom
14. De nieuwe concurrentie
Dankwoord
Noten
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan