Lees verder
Christian Kromme is een ervaren Tech-ondernemer en spreker op het gebied van disruptieve innovatie.
Meer over Christian KrommeGo digital, stay human
Hoe technologie de mensheid vooruit helpt naar een betekenisvolle toekomst
E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2019 1e druk 9789058754776Samenvatting
Onze wereld digitaliseert in extreem hoog tempo. Exponentiële technologieën beloven de opkomst van een compleet nieuwe economie. Technologieën zoals robotica, kunstmatige intelligentie, 3D-printen, augmented reality en the internet of things gaan een radicale impact hebben op op alles wat we doen.
Deze ontwikkelingen lijken veelbelovend, maar technologie is slechts een zielloze reflectie van de mens. Technologie vereist niet alleen de menselijke evolutie, maar tegelijkertijd jaagt ze ook onze evolutie aan. De voorspellingen zijn dat in de komende vijf tot tien jaar veel banen worden geautomatiseerd door robotica en kunstmatige intelligentie. Dit dwingt ons als mens steeds meer om urgente en existentiële vragen te beantwoorden, zoals: Wat betekent het om mens te zijn? Hoe blijven we als mens relevant als technologie elk jaar exponentieel slimmer en efficiënter wordt? Hoe leiden we ons leven in een tijd van extreme verandering?
'Go Digital, Stay Human' laat op fascinerende wijze zien hoe digitale technologie zich ontwikkelt en de mensheid zal leiden naar een meer betekenisvolle toekomst.
Het boek ontrafelt het universele en voorspelbare patroon achter disruptieve innovaties, zodat je zelf beter leert te begrijpen wanneer en waarom bepaalde technologische trends ontstaan. En welke impact ze gaan hebben op je leven, je organisatie en onze samenleving.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Over Christian Kromme
Inhoudsopgave
Dankwoord 11
Deel I: De principes van humanification 13
Hoofdstuk 1 Een kwestie van leven of dood 15
Hoofdstuk 2 Patronen, parallellen en tijdmachines 19
Hoofdstuk 3 De biologie van technologie 23
Hoofdstuk 4 Nul materiële bezittingen – Miljarden aan contante waarde 26
Hoofdstuk 5 Disruptiegeheimen 28
Hoofdstuk 6 Je lichaam is een blauwdruk voor kunstmatige technologie 33
Hoofdstuk 7 Wanneer zullen we een brein kunnen kopen? 36
Hoofdstuk 8 Hoe een hele branche kan verdrinken in een druppel water 39
Hoofdstuk 9 De tsunami voorspellen 44
Hoofdstuk 10 De almachtige consument 46
Hoofdstuk 11 Het tijdperk van de ondernemer 48
Hoofdstuk 12 De griezelige geheimen van de superpower-curve 52
Hoofdstuk 13 De S-curve in een notendop 58
Hoofdstuk 14 In welk deel van de technologiecurve bevinden we ons op dit moment? 60
Deel II: De zeven golven van innovatie 63
Hoofdstuk 15 Overzicht – waar zal de toekomst ons brengen? 65
Hoofdstuk 16 Wat ons drijft 69
Hoofdstuk 17 De zeven technologische golven in een notendop 80
Hoofdstuk 18 Het mysterie en de magie van het geheugen 82
Hoofdstuk 19 Golf 1.0 – Hoe zal onze samenleving in de toekomst functioneren? 85
Hoofdstuk 20 Golf 1.0 – Trends 99
Hoofdstuk 21 Zomer 2030 – Hoe leven we dan? 104
Hoofdstuk 22 Golf 2.0 – Hoe ziet de toekomst van onze infrastructuur eruit? 106
Hoofdstuk 23 Golf 2.0 – Trends op het gebied van infrastructuur 117
Hoofdstuk 24 Hoe ziet het leven eruit in Golf 2.0? 123
Hoofdstuk 25 Golf 3.0 – de toekomst van onze informatiestructuur 133
Hoofdstuk 26 Golf 3.0 – Trends 137
Hoofdstuk 27 Het leven in een Golf 3.0-wereld 143
Hoofdstuk 28 Golf 4.0 – De toekomst van de automatisering 152
Hoofdstuk 29 Golf 4.0 – Trends 159
Hoofdstuk 30 Leven in een Golf 4.0-wereld 164
Hoofdstuk 31 Golf 5.0 – De toekomst draait om delen 174
Hoofdstuk 32 Golf 5.0 – Trends delen 184
Hoofdstuk 33 Leven in een Golf 5.0-wereld 187
Hoofdstuk 34 Golf 6.0 – De toekomst van het leren 195
Hoofdstuk 35 Golf 6.0 – Trends 200
Hoofdstuk 36 Golf 7.0 – De toekomst van het creëren 210
Hoofdstuk 37 Golf 7.0 – Trends 213
Deel III: Hoe we zorgen voor aanpassing, innovatie en groei 223
Humanification in de echte wereld 225
Van idee naar uitvoering – de vervolgstappen 246
Noten 249
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan